سرب باطری

این روزها بازار قطعه تحت‌تاثیر نرخ ارز قرار دارد. این نوسان بر قیمت باتری‌ نیز اثرگذار بوده زیرا قیمت‌ها روند مشخصی را طی نمی‌کنند، به‌همین‌دلیل برخی نابسامانی‌ها در بازار باتری ایجاد شده است. 

ریزش قیمت‌ در این بخش بازار به دلیل نوسان نرخ ارز باعث شد این موضوع را از اتحادیه تولیدکنندگان باتری پیگیری کنیم. رئیس اتحادیه با ابراز نارضایتی از شرایط از تولیدکنندگان نیز به‌دلیل عدم اعلام قیمت‌ها گلایه کرد.

تقی علی ‌اکبری، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و خدمات باتری و برق تخصصی خودرو با بیان اینکه تولیدکنندگان از حمایت‌های لازم برخوردار نیستند، درخصوص قیمت باتری به «دنیای‌ خودرو» گفت: «حدود یک‌سال پیش جلسه‌ای در انجمن تولیدکنندگان برگزار  و براساس آن جلسه قرار شد تولیدکنندگان لیست قیمت محصولاتشان را به اتحادیه اعلام کنند.»

وی افزود: «اتحادیه، قیمت باتری در خرده‌فروشی‌ها را آنالیز و بررسی می‌کند. براساس سیستم آنالیز؛ قیمت حمل، بازدید، نصب، جمع‌آوری، اسقاط و حتی ارزش افزوده 9درصدی محاسبه می‌شود. بنابراین قرار شد تولیدکنندگان عضو انجمن، هرگونه تغییر قیمت را به اتحادیه و در راستای قیمت‌گذاری برای خرده‌فروشان اعلام کنند.»

علی‌اکبری تصریح کرد: «با اتخاذ این روش، دیگر مشکلات تعزیراتی برای خرده‌فروشی‌ها به وجود نمی‌آمد زیرا قیمت‌ها یک‌باره اعلام ‌شدند، بنابراین دیگر قیمتی از سوی کارخانه‌ها به اتحادیه ارائه نشد.»

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و خدمات باتری و برق تخصصی خودرو در پاسخ به این پرسش که درحال‌حاضر قیمتی که از سوی این اتحادیه اعلام می‌شود، چگونه به دست می‌آید، تاکید کرد: «قیمت‌ها به‌صورت غیررسمی از سوی اتحادیه به اعضا اعلام می‌شود. این ارقام براساس نرخ‌هایی است که از کف بازار جمع می‌شوند. بنابراین قیمت‌هایی که اعلام می‌شوند رسمیت ندارند زیرا  از بازار جمع شده‌اند.»

وی درباره عدم همکاری که  ازسوی برخی تولیدکنندگان دیده می‌شود، گفت: «شاید برخی از این تولیدکنندگان به دلیل مشغله زیاد، این موضوع را فراموش می‌کنند و اتحادیه‌ را مورد بی‌مهری قرار می‌دهند. زیرا تولیدکنندگان با اعضای خُرد اتحادیه در ارتباط نیستند و بیشتر با بنکداران سروکار دارند.»

تقی علی‌اکبری تصریح کرد: «اگر تولیدکنندگان با اتحادیه همکاری کنند، تا 90‌درصد جلوی زیرفروشی‌ها گرفته خواهد شد و دیگر کمتر شاهد شرایط نابسامان در بازار باتری و نوسان قیمت‌ها خواهیم بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =