ساختمان جدید بورس تهران در سعادت آباد

میزان معاملات گروه خودرویی طی چهارشنبه ۱۵ بهمن بالغ بر ۳.۴میلیارد سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۱۱۹۳میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، در نخستین روز از دادوستدهای گروه خودرویی در هفته جاری، اکثر نمادهای این صنعت بورسی با روند نزولی کار خود را آغاز کردند، به‌طوری‌که نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، گروه بهمن، رینگ‌سازی مشهد، سرمایه‌گذاری رنا، رادیاتور ایران، سایپا آذین، کرمان‌خودرو، فنرسازی خاور، مهرکام پارس، موتورسازان تراکتورسازی ایران، قطعات اتومبیل ایران و تولید محور خودرو منفی خوردند و در مقابل نمادهای ریخته‌گری تراکتورسازی ایران، آهنگری تراکتورسازی ایران، سازه‌پویش، کمک‌فنر ایندامین و فنرسازی زر مثبت شدند.

همچنین روز شنبه در گروه خودرویی طی ۷۰هزار نوبت معاملاتی، ۱.۵میلیارد سهم به ارزش ۶۱۱میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۱۰هزار میلیارد تومان شد. شاخص کل بورس نیز با کاهش بیش از ۳۷هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۱۳۵هزار واحدی ایستاد.

تجمیع نقدینگی بیشتر در نمادهای کوچک

برخی کارشناسان بازار سهام معتقدند معاملات بورس در وضعیت فعلی به دو قطب سهام شاخص‌ساز و سهام شرکت‌های کوچک تبدیل شده است که اکنون شاهد تجمیع نقدینگی بیشتر در نمادهای کوچک هستیم. اما مهم‌ترین نکته در روند فعلی معاملات بورس این است تازمانی که نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز به ثبات نرسند و حرکت مطمئن صعودی خود را آغاز نکنند، کلیت بازار سهام با نوسان همراه خواهد بود.

بازار سرمایه؛ تحت‌تاثیر مسائل بین‌المللی

اکنون بازار سرمایه بیشتر تحت تاثیر مسائل بین‌المللی قرار گرفته، به بیان دیگر چشم‌انداز این بازار معطوف به سیاست شده است. زیرا مسائل بین‌المللی با محوریت برجام، تحریم‌ها و آزاد شدن منابع بلوکه ارزی تا حدودی منتهی به کنترل نوسانات ارزی خواهند شد که در کوتاه‌مدت باعث کاهش قیمت ارز و رسیدن آن به نرخ‌های پایین می‌شود و این مساله بر بورس تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =