بورس

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز یکشنبه ۳ اسفند بالغ بر ۷۰میلیون سهم و ارزش معاملات بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، روز گذشته در جریان دادوستدهای گروه خودرویی، نمادهای این صنعت بورسی روند بسیار فاجعه‌آمیزی را طی کردند، به‌طوری‌که ۱۲ نماد قطعه‌ساز پایانی «صفر» داشتند. این در حالی بود که خریداری وجود نداشت و آن‌ها در صف فروش قفل شده بودند.

بدین‌ترتیب ایرکاپارت‌صنعت، مهرکام پارس، کمک‌فنر ایندامین، چرخشگر، نیرومحرکه، موتورسازان تراکتورسازی ایران، الکتریک‌خودرو شرق، رادیاتور ایران، فنرسازی خاور، قطعات اتومبیل‌ایران، سایپا آذین، تولید محور خودرو و محورسازان ایران‌خودرو تقریبا هیچ خریداری نداشتند. ازسوی‌دیگر، نمادهای ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری‌ ایران‌خودرو، مهندسی نصیرماشین، فنرسازی زر، گروه بهمن، پارس‌خودرو، زامیاد، ایران‌خودرو دیزل و بهمن‌دیزل نیز صف فروش بودند و حجم مبنای خود را پر نکردند.در این میان، تنها نماد مثبت خودرویی آهنگری تراکتورسازی ایران بود.

کاهش بیش از ۸ هزار واحدی شاخص ‌کل بورس

روز دوشنبه در گروه خودرویی طی ۵هزار نوبت معاملاتی، ۴۱میلیون سهم به ارزش ۲۹میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفت و ارزش کل بازار این صنعت بورسی تا پایان معاملات روز گذشته بالغ بر ۲۳۲هزار میلیارد تومان شد. شاخص‌کل بورس نیز دیروز با کاهش بیش از ۸هزار واحدی در تراز یک‌میلیون و ۲۱۴ هزار واحدی قرار گرفت.

پیشنهاد خرید ۵۰-۵۰ سهام و اوراق

برخی کارشناسان بازار سرمایه به سهام‌داران پیشنهاد می‌دهند ۵۰درصد پرتفوی خود را سهم و ۵۰درصد دیگر را به اوراق با درآمد ثابت اختصاص دهند تا درصورتی‌که بازار ریزش بیشتری کرد، سهامداران متحمل ضرر و زیان سنگین نشوند.

ازجمله مواردی‌که تا حدودی برای اهالی بازار روشن بود و باعث شد سرمایه‌گذاران دلیل قانع‌کننده‌ای برای خرید نیابند، مشخص‌شدن این موضوع بود که آمریکا و ایران به این زودی‌ها به سمت برجام پیش نمی‌روند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =