بورس کالا

میزان معاملات گروه خودرویی طی روز شنبه ۲۳ اسفند بالغ بر۲ میلیارد سهم و ارزش معاملات ‌بالغ بر ۵۷۵میلیارد تومان بوده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، بازار سرمایه در یکی‌دو هفته اخیر با نوسان همراه بوده؛ گاهی اوقات شاخص‌کل بورس ریزش داشته است و گاهی نیز با رشد این شاخص مواجه‌ بوده‌ایم. اما به‌نظر می‌رسد با تغییرات اعمال‌شده در این بازار، شاهد ثبات نسبی در آن خواهیم بود. طی معاملات روز یکشنبه، به‌رغم سبزپوش شدن لیدرهای گروه خودرویی، بسیاری از سهم‌ها در این گروه ریزش کردند و با کاهش ارزش مواجه شدند. در پایان معاملات روز گذشته نماد شرکت‌های ایران‌خودرو، سایپا، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو، پارس‌خودرو، تولید محور خودرو، صنایع ریخته‌گری ایران و سایپا دیزل مثبت بودند و با افزایش قیمت سهام مواجه شدند.

درمقابل سهم شرکت‌هایی مانند گروه اقتصادی کرمان‌خودرو، زامیاد، آهنگری تراکتورسازی ایران، فنرسازی زر، نیرومحرکه، سرمایه‌گذاری رنا، قطعات اتومبیل ایران، مهندسی نصیرماشین، رینگ‌سازی مشهد، ایرکا پارت‌صنعت و... با کاهش ارزش مواجه و قرمزپوش شدند. سرانجام طی ۱۵۷هزار نوبت معاملاتی در روز یکشنبه، ۴.۳میلیارد سهم به ارزش یک‌هزارو۳۱۳ میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. همچنین ارزش کل این بازار هم به ۲۱۶هزار میلیارد تومان رسید.

روز امیدوارکننده برای ایران‌خودرو و سایپا

در پایان معاملات یکشنبه، دو لیدر گروه خودرویی روز امیدوارکننده‌ای را پشت سر گذاشتند و توانستند به رشد حدود ۵درصدی دست پیدا کنند. ضمن این‌که صف خرید مناسبی برای این دو سهم ایجاد شد. برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند این روند تا پایان سال جاری نیز ادامه داشته باشد و خودرویی‌ها سال را با رشد قیمت سهم‌شان به پایان برسانند. هرچند برخی کارشناسان معتقدند ممکن است این روند با نوسان همراه باشد، اما به‌طور کلی وضعیت برای لیدرهای خودرویی را مثبت ارزیابی می‌کنند.

آرامش در بازار سرمایه

طی هفته‌های اخیر و با ایجاد تغییرات مثبت در بازار سرمایه روند نوسانی این بازار کمتر شده است. پیش‌بینی می‌شود در صورت ادامه این روند، شاهد بازگشت سرمایه‌ها به این بازار باشیم. هرچند این روند مستلزم ثبات در بازار سرمایه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =