توبایس موئرز ، مدیر عامل جدید آستون مارتین

موئرز: هدف نهایی این است که آستون مارتین را به کارآمدترین و همچنین تحول‌ پذیرترین کمپانی در جهان ابرخودروهای لوکس تبدیل کنیم و قطعا به این هدف هم خواهیم رسید.

این روزها آستون مارتین زیر نظر توبایس موئرز، رئیس پیشین مرسدس-آ ام ‌گ که از اوت گذشته به تیم این برند انگلیسی پیوسته، در حال پوست‌اندازی است. پیوند نزدیک استون مارتین با فناوری‌های دایملر، تمرکز جدید این برند روی کارآمدی و همچنین ارتقای این شرکت به واسطه حضور در مسابقات فرمول یک چیزهایی است که می‌تواند سودآوری پایداری را که در گذشته رسیدن به آن برای این شرکت دشوار و دست نیافتنی به نظر می‌رسید، امکان‌پذیر کند. در این‌جا بخش‌هایی از مصاحبه نشریه اتوموتیو اروپا را با مدیرعامل آستون مارتین مطالعه می‌کنید.

اندی پالمر مدیرعامل قبلی آستون مارتین می‌گفت مشکل تاریخی این برند این است که هرگز نتوانسته آن‌قدر پول در بیاورد که روی نسل‌های بعدی خودروهایش سرمایه گذاری کند. راه‌حل شما برای این مشکل چیست؟

چیزی که می‌تواند تفاوت ایجاد ‌کند اجزای اصلی هستند. یکی از آن‌ها کارآمدی است، این‌که چه‌طور کارخانه‌های و لجستیک‌مان را اداره کنیم. با تغییر این چیزها با شرکتی متفاوت سروکار خواهیم داشت. ظرف شش ماه آینده قرار است ۳۰ درصد بر میزان بهره‌وری‌مان افزوده شود. هدف نهایی این است که آستون مارتین را به کارآمدترین و همچنین تحول‌پذیرترین کمپانی در جهان ابرخودروهای لوکس تبدیل کنیم و قطعا به این هدف هم خواهیم رسید. یکی دیگر از اجزای سازنده راهبرد است. در حال حاضر ما تیم مهندسی قوی‌تری داریم، افرادی مانند دورموند جکوی مدیر ارشد توسعه و رالف ایلنبرگر مدیر پیشرانه که از مرسدس-آ ام گ می‌آیند و با فناوری‌های مرسدس آشنایی دارند.

این همکاری نزدیک‌تر با دایملر چه دستاوردری می‌تواند داشته باشد؟

به لحاظ مهندسی خودروها می‌توانیم کارآمدتر عمل کنیم، زیرا انتقال فناوری با راحتی بیشتری صورت می‌گیرد. دیگر لازم نیست که روی سازه‌ای مخصوص خودروهای برقی سرمایه‌گذاری کنیم. همچنین نیازی به سرمایه‌گذاری روی فناوری پلاگین هیبرید نیست. درنتیجه می‌توانیم منابع مالی‌مان را صرف متنوع‌سازی محصولات‌مان کنیم.

نقطه عطف برای بهبود آستون مارتین چه زمانی است؟

با توجه به برنامه‌ای که برای رونمایی‌هایمان داریم سال ۲۰۲۳ سال بسیار پرجاروجنجالی خواهد بود. بعد دوباره به روند معمول بازخواهیم گشت و در موقعیتی خواهیم بود که بتوانیم به لحاظ مالی کسب و کارمان را سروسامانی مجدد ببخشیم. قادر خواهیم بود تا طیف محصولات‌مان را اداره کنیم و بهبود ببخشیم و همچنین پلتفرم‌های جدید را به وجود بیاوریم. من نسبت به این موضوع اطمینان خاطر زیادی دارم. احتمالا زیرمجموعه‌های بیشتری برای مدل‌هایی مانند ونتج و شاسی‌بلند DBX خواهیم داشت و همچنین یک محصول جدید براساس پلتفرم DBX عرضه خواهیم کرد.

بنتلی به پلتفرم‌های مالک خود یعنی گروه فولکس‌واگن دسترسی دارد، اما شدیدا در تلاش است تا به سودآوری پایدار دست پیدا کند. آیا شما می‌توانید سرنوشت متفاوتی داشته باشید؟

در کسب و کار ما، شما باید خود بین عرضه و تقاضا تعادلی برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که ماشین‌های زیادی در انبار ندارید، برای این‌که اگر با مازاد محصول روبه‌رو باشید، اوضاع برایتان دشوارتر می‌شود. خواستنی‌ بودن برند برای خریداران نیز اهمیت زیادی برای آینده آن دارد. از این حیث فرمول یک به ما کمک می‌کند تا به سطح متفاوتی برسیم.

نقاط قوت آستون مارتین کدامند؟

آستون مارتین کارآمدترین خودروسازی استکه من تاکنون در زندگی‌ حرفه‌ایم دیده‌ام و توانسته به بدنه‌هایی با طراحی‌ متفاوت جان ببخشد و با هزینه معقول پلتفرمی جدید بسازد. اینجا دقیقا نقطه‌ای است که این کمپانی از نقطه قوتی اساسی برخوردار است. هرچند مثلا در زمینه تولید موتورهای درون سوز چندان قوی عمل نمی‌کند، اما می‌توان در چنین مواردی روی انتقال فناوری از دایملر حساب باز کرد و هر چیزی هم که از مرسدس می‌گیریم قیمتی معقول و منطقی دارد.

آیا عرضه محصول جدید بر اساس شاسی‌بلند DBX راهی برای توسعه خط تولید آستون مارتین خواهد بود؟

بله. اما نمی‌خواهم حالا جزئیاتی در این باره بدهم برای این‌که ما هنوز با رقبایی سرسخت طرف هستیم. پیش‌تر آستون مارتین مدل‌های دیگری برای DBX را برای عرضه در نظر گرفته بود. اما حالا ما با در اختیار داشتن توافق استفاده از فناوری مرسدس می‌توانیم طیف متنوع‌تری را براساس DBX آماده کنیم.   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =