تایرهای چینی

تایر پرس «tyrepress» گزارش داد از ابتدای ژانویه امسال بیش‌از ۵۰ شرکت تولیدکننده تایر در چین برنامه خود را برای افزایش قیمت اعلام کردند.

به گفته‌ رابرت هو، مدیر بازریابی شرکت کامفورسرتایر «Comforser Tire» می‌توان انتظار داشت در ماه‌های فوریه و مارس شرکت‌های بیشتری به روندافزایش قیمت‌ تایرهای چینی بپیوندند.

درواقع از بین تولیدکنندگان تایر در چین، شرکت‌هایی که طی ماه ژانویه این اقدام را عملی نکرده بودند، قصد دارند در ماه‌های آتی این تصمیم را نهایی کنند. به‌عنوان‌مثال کارخانه زیامِن‌ژانگچین هاین (Xiamen Zhengxin Haiyan) دستور افزایش قیمت در ماه مارس را از همان ژانویه صادر کرده بود.

هو که تجربه فعالیت در شرکت دابل‌استار رات به‌عنوان یکی دیگر از برترین تایرسازان چینی در کارنامه خود دارد، در ادامه گفت: «شاهد رشد تعداد شرکت‌هایی که در سال 2021 اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند، نسبت به سال‌های قبل بودیم، گویا همکاری بین تولیدکنندگان وجود دارد. ازسوی‌دیگر حجم  تولید نیز نسبت به گذشته افزایش یافته  و ژانگچین اقدام به افزایش قیمت ۵درصدی کرده است.»

به‌گفته هو از بین تایرسازان چینی می‌توان به نام‌های مهمی همچون گویژو تایر، لینگ‌لانگ تایر، وانلی‌تایر، ‌ ژونگژانگ تایر، دابل‌کوین تایر، سِیلون تایر، و کامفورسر تایر به‌عنوان مهم‌ترین تایرسازان چینی اشاره کرد تا ۵ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

باوجود اینکه هرشرکتی به‌صورت مستقل بازه‌ای را برای افزایش بها درنظر گرفته اما در مجموع این افزایش قیمت‌ در بازه ۲ تا ۵ درصد  است و هیچ شرکتی اقدام به افزایش قیمت کمتر از ۲درصد نکرده، هو در پایان گزارش خود افزایش قیمت‌ در ابتدای سال ۲۰۲۱ را «بسیار طاقت‌فرسا» دانسته است.

همچنین براساس سندی که در اختیار «دنیای‌ خودرو» قرار گرفته است شرکت شاندونگ واندا بوتوتایر (Shandong wanda boto tyre) در ۲۲ فوریه افزایش قیمت خود را به نمایندگان ابلاغ کرده است.

براساس این سند دلیل اصلی افزایش قیمت، جهش نرخ مواد خام اولیه ازجمله کائوچو طبیعی، استیل‌کورد و دوده (کربن سیاه) طی چندماه اخیر اعلام شده است.

به همین‌دلیل محصولات برند ویندا «Winda» از ابتدای ماه مارس با افزایش قیمت ۳ تا ۵درصد برای تمام محصولات همراه خواهند بود. البته طی یک‌ماه گذشته (از ابتدای مارس تا ابتدای آوریل) شاهد تاثیر این رشد قیمت در بازار جهانی نیز بوده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =