سرب باطری

افزایش دستمزدها و هزینه‌های آب و برق و حمل‌ونقل و محاسبه اقلام مصرفی خارجی مورد نیاز با نرخ ارز به‌احتمال زیاد موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد

بازار باتری طی فصل‌های سرد سال با کاهش تقاضا مواجه می‌شود و این درحالی است که با ورود به‌ماه‌های گرم سال، این بازار مجدد رونق می‌گیرد. به‌همین دلیل افزایش تقاضا برای باتری طی‌ ماه‌های آینده به‌راحتی قابل پیش‌بینی است. هرچند ممکن است باتری نیز مانند بسیاری از محصولات دیگر با افزایش قیمت مواجه شود. چرا که دراین بخش نیز با توجه به افزایش دستمزدها و تعرفه‌های گمرکی باتری طی سال جاری، تغییرات قیمت حتمی خواهد بود.

درخصوص پیش‌بینی وضعیت بازار باتری مهدی کامکار، دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری به‌ «دنیای ‌خودرو» می‌گوید: «با توجه به‌سفرهای نوروزی، بازار رونق گرفته و پس از ماه رمضان و شروع فصل گرما، تقاضا برای باتری نسبت به‌تابستان گذشته بیش‌تر خواهد شد.»

وی درخصوص تغییرات قیمتی باتری و افزایش هزینه تولید این محصول نیز با اشاره به‌افزایش قیمت دستمزدها تصریح می‌کند: «افزایش دستمزدها و هزینه‌های آب و برق و حمل‌ونقل و محاسبه اقلام مصرفی خارجی مورد نیاز با نرخ ارز به‌احتمال زیاد موجب افزایش قیمت‌ها خواهد شد. همچنین مطابق با بودجه سال ۱۴۰۰ افزایش تعرفه‌های گمرکی را نیز تجربه خواهیم کرد و به‌تبع آن افزایش حدودا ۲۰ درصدی قیمت‌ در این بخش دور از انتظار نیست.»

دبیر انجمن تولیدکنندگان باتری همچنین درخصوص شعار سال 1400 و بحث افزایش تولید نیز اظهار می‌کند: «با توجه به‌شعار سال درخصوص رفع موانع تولید و راه‌اندازی خطوط تولید جدید و صادرات، افزایش تولید به‌میزان ۳۰درصد پیش‌بینی می‌شود و تولیدکنندگان باید بازاریابی برای مازاد محصولات را جزو سیاست‌های کاری خود قرار دهند.»

مهدی کامکار همچنین درخصوص جهش تولید در خودروسازی‌ها و افزایش تقاضا برای باتری نیز تاکید می‌کند: «افزایش تیراژ تولید خودروسازان در سال جاری از یک میلیون به 5/1 میلیون دستگاه خودرو جزو سیاست‌ها بوده و تولیدکنندگان باتری باید برای تامین نیاز خودروسازان برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =