ویو لنت

عرضه محصولات غیراصل درکنار محصولات اصلی و با کیفیت، تازگی ندارد و سال‌هاست برخی افراد سودجو نام و نشان برندهای معتبر را که محصولات باکیفیتی دراختیار دارند،  ‌کپی می‌کنند و بر روی نمونه‌های غیراصل می‌گذارند اما جالب است بدانید که گاه این عمل بی‌محابا صورت می‌گیرد.

درهمین راستا طی روزهای اخیر شاهد عرضه گسترده محصول غیراصل (ویولنت) هستیم و درهمین‌باره یکی از فروشندگان بازار لنت ترمز به‌ «دنیای ‌خودرو» می‌گوید: «همواره شاهد عرضه محصولات غیراصل از سوی برخی افراد هستیم و برندهای بزرگ کشور نیز درحال حاضر با کپی محصولات خود مواجه هستند.»

رضا درادامه با اشاره به‌محصول ویولنت اظهار می‌کند: «درحال حاضر شاهد عرضه بسته‌بندی‌های متفاوت از برند ویولنت هستیم و قیمت ویولنت غیراصل تقریبا نصف بهای محصول اصلی است.»

وی می‌افزاید: «بررسی‌ها حکایت از آن دارد که ویولنت غیراصل هیچ‌گونه مجوزی برای تولید لنت ندارد. اما یکی از شرکت‌های مطرح برای افراد سودجو آن را تامین می‌کند.»

این فعال بازار لنت‌ترمز در ادامه اظهار می‌کند: «ظاهرا یکی از برندهای مطرح با وجود این‌که می‌داند تولیداتش فروش محصول اصلی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، باز هم مبادرت به‌این کار می‌کند و محصولات این شرکت در بسته‌بندی مشابه به بازار عرضه می‌شود.»

وی تاکید می‌کند: «درحال حاضر تولیدات برخوردار از نام این برند، در دو نوع بسته‌بندی می‌شوند که مشتری را در بازار سردرگم می‌کند.

وی پیشنهاد کرد: مشتریان باید هنگام خرید دقت کافی داشته باشند زیرا اصولا ارزان بودن برخی لنت‌ها بی‌دلیل نیست.»

این فعال بازار درخصوص قیمت این لنت‌ها تصریح ‌کرد: «قیمت محصول اصلی لنت پراید ویولنت بیش از 70 هزار تومان بوده و این درحالی است که محصول غیراصل را می‌توان با قیمت ۳۰ هزار تومان خریداری کرد. اما این رقم در شرایط فعلی اقتصادی و با توجه به‌قیمت ارز و مواداولیه منطقی به‌نظر نمی‌رسد.»

بررسی‌ها همچنین حکایت از آن دارد که محصول اصلی دارای کد استاندارد بوده و مجوز تولید را داراست. این کد روی جعبه آبی‌رنگ این محصول درج شده و این درحالی است که محصول غیراصل هیچ کد استانداردی را دارا نیست. چرا که اصولا مجوز تولید برای آن صادر نشده است.

به‌نظر می‌رسد انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز و همچنین مراجع نظارتی باید به‌این مساله ورود کنند و دراین‌باره اطلاع‌رسانی درستی صورت گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =