استفاده از نیوبیوم در تولید لنت ‌ترمز

از محصولات نیوبیوم برای بهبود خواص فولاد و آلیاژهای آن استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال استحکام و مقاومت را به‌طور همزمان افزایش می‌دهد و از این ماده در صنعت‌خودرو و در بدنه، شاسی، باتری و سیستم ترمز استفاده می‌شود

استفاده از فناوری‌های جدید در صنایع سبب بهبود عملکرد و افزایش کارایی آن‌ها می‌شود. تولید قطعات خودرو نیز روز به‌روز در حال گسترش و توسعه است و استفاده از فلزات جدید به‌منظور افزایش کارایی قطعات مختلف در دستور کار واحدهای تحقیق و توسعه شرکت‌های قطعه‌ساز قرار گرفته است.

یکی از صنایعی که با توجه به‌نیاز و به‌منظور کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی به‌طور مدام درحال بهره‌گیری از مواد مختلف است، صنعت تولید لنت‌ترمز است. درهمین زمینه پابلو سالازار، مدیر فروش شرکت متالوژی و معدن برزیل درخصوص استفاده از مواد جدید درحوزه تولید لنت‌ترمز می‌گوید: «شرکت ما در زمینه فناوری تولید و عرضه محصولات نیوبیوم پیشرو است.»

وی درخصوص این ماده می‌گوید: «از محصولات نیوبیوم برای بهبود خواص فولاد و آلیاژهای آن استفاده می‌شود. به‌عنوان مثال استحکام و مقاومت را به‌طور همزمان افزایش می‌دهد و از این ماده در صنعت‌خودرو و در بدنه، شاسی، باتری و سیستم ترمز استفاده می‌شود.»

پابلو سالازار همچنین تاکید می‌کند: «نیوبیوم نه‌تنها می‌تواند به‌فولاد اضافه شود و خواص آن را افزایش دهد، بلکه می‌تواند ایمنی را بالاتر برده و به‌سبک‌تر شدن وسیله نقلیه و کاهش انتشار کربن کمک کند.»

مدیر فروش شرکت متالوژی و معدن برزیل درخصوص استفاده از این ماده در سیستم ترمز خودرو می‌گوید: «می‌توان از نیوبیوم استفاده کرد تا بهبود کیفیت چشمگیری را در چدن خاکستری مورد استفاده برای ترمز انواع خودرو (از خودروهای کوچک سواری گرفته تا وسایل حمل و نقل تجاری بزرگ) تجربه کرد.»

وی درادامه تصریح می‌کند: «در دیسک‌های ترمز، نیوبیوم با بهبود خواص ترمودینامیکی مواد سبب افزایش عملکرد و مقاومت بیش‌تر در درجه حرارت بالا می‌شود و از شکستگی دیسک جلوگیری می‌کند.»

پابلو سالازار همچنین می‌افزاید: «نیوبیوم مزایای ویژه‌ای برای ‌ساختار لنت‌های ترمز دارد و سبب مقاومت بیش‌تر آن‌ها در برابر سایش می‌شود. این مساله ضمن افزایش عمر سیستم ترمز، باعث می‌شود که هزینه تعمیر و نگهداری آن کاهش یابد که این خود یک مزیت ویژه تجاری محسوب می‌شود.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =