باتری  مرسدس‌ EQS

طی روزهای اخیر مرسدس‌ بنز از محصول برقی جدید خود یعنی مدل EQS رونمایی کرد. محصولی که به‌گفته مدیران این شرکت نسل جدیدی از خودروهای برقی به‌ شمار می‌رود که دارای باتری به‌روز و با کارایی بسیار بالاست. 

به گزارش «اخبار خودرو»، مدیران بنز باتری با برد بسیار فراوان را برای این مدل درنظر گرفته‌اند و برد بیش از 700 کیلومتر سبب شده است باتری این محصول جزو نمونه‌هــــای پیشرو در این صنعت باشد.

تولید یکپارچه باتری درکارخانه هدلفینگن سبب شد این بخش از شرکت بنز به‌یک شبکه جهانی تولید باتری تبدیل شود. افزایش سریع ظرفیت تولید باتری جهانی و گسترش هدفمند باتری‌های باکیفیت از ارکان اصلی طرح الکتریکی مرسدس‌بنز است و از تحقیقات اساسی گرفته تا تولید سلول‌های باتری و سپس بازیافت باتری‌ها و تولید دوباره، جزو چرخه اصلی در این بخش از شرکت مرسدس‌ به‌حساب می‌آید.

این برند خودروساز قصد دارد علاوه‌بر افزایش مقیاس تولید باتری‌های مدل EQS، به‌طور خاص تحقیقات خود را درزمینه محصولات الکتریکی و الکترونیکی (از طریق دانشگاهی برای سیستم‌های برقی) توسعه و گسترش دهد.

شروع تولید سیستم‌های باتری با عملکرد بالا درکارخانه اشتوتگارت (هدلفینگن) یک نقطه عطف برای این شرکت به‌حساب می‌آید و درهمین زمینه مارکوس شوفر، عضو هیات‌مدیره دایملر و مرسدس‌بنز اظهار می‌کند: «به‌عنوان بخشی از تحول شرکت قصد داریم به‌طور قابل توجهی توانایی‌ باتری‌های استفاده‌شده در محصولاتمان را در کل زنجیره ارزش گسترش دهیم. به‌این ترتیب ما همچنان تلاش می‌کنیم ‌نسل بعدی باتری هرچه‌سریع‌تر راهی ‌بازار شود و موفقیت بیش‌تری را حاصل کند.»

کارخانه هدلفینگن به‌عنوان بخشی از مرسدس‌بنز مسئول تولید سیستم‌های باتری برای مدل‌های EQS و EQE است. این کارخانه با تکیه بر سیســـتم‌های پیشرفته ازجمله طیف وسیعی از فناوری‌های  Industry 4.0 ، محصولات جــــدیدی را تولید خواهد کرد.

به‌گفته مقامات این شرکت قدیمی آلمانی، فناوری جدید باتری‌های تولیدشده در این برند خودروسازی طی سال‌های آینده سبب افزایش سهم بازار مرسدس‌بنز خواهد شد.

قرار است درمجموع چهار مدل جدید مرسدس EQ به‌بازار عرضه شود و درعین حال EQA، EQE،EQB  از دیگر محصولات درکنار EQS هستند که به‌بازار عرضه خواهند شد. همچنین قرار است در کمتر از دو سال خانواده مرسدس ‌ٍEQ  بیش از ۱۰ مدل کاملا الکتریکی داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =