سری «پی‌زیرو» پیرلی

سه محصول مختلف در اختیار راننده‌های WRC خواهد بود تا با اطمینان خاطر بر اجرای استراتژی‌های خود تمرکز کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»، حال که قرار است مسیرهای جدیدی در سری مسابقات رالی قهرمانی جهان «WRC» معرفی شود و کشورهای جدیدی همچون کرواسی به عنوان برگزار کننده این رقابت‌ها انتخاب شده‌اند، تایرساز ایتالیایی نیز قصد دارد چالش‌های جدید رانندگان در پایتخت این کشور یعنی شهر زاگرب را کاهش دهد. پس از برگزاری رالی فصل جاری در مسیر زمستانی مونت‌کارلو و فضای قطبی فنلاند، حالا قرار است اولین مسیر آسفالت حقیقی فصل ۲۰۲۱ در این کشور با تایرهای پیرلی رقم بخورد. 

تایرهای پیرلی در کرواسی

سری RA از تایرهای پی‌زیرو پیرلی قرارا است با دو ترکیب مختلف در کرواسی ظاهر شود. تایرهای سری RAH با ترکیبات سخت‌تر برای مسیرهای طولانی‌تر طراحی شده که تحمل دمایی بالاتری دارند و سری RAS ترکیب نرم‌تری دارد و پیش از این در رالی مونت‌کارلو به‌عنوان انتخاب (آب‌وهوای) سردتر برای رانندگان در دسترس بود. 

برای آب و هوای بارانی نیز پیرلی تایرهای سری سنتراتون RWB را درنظر گرفته که درصورت وخیم شدن شرایط بارانی استفاده خواهد شد. طرح آج این تایر با تایرهای زمستانی متفاوت بوده و بیشتر بر عملکرد بهتر در سطح آسفالت متمرکز است. ترنزیو تستونی،  مدیر بخش مسابقات رالی پیرلی گفت: «آزمایش تایرهای رالی ما در مسیر آسفالت سبب شد سری RA از پی‌زیرو را معرفی کنیم. 

بنابراین سه محصول مختلف در اختیار راننده‌های WRC خواهد بود تا با اطمینان خاطر بر اجرای استراتژی‌های خود تمرکز کنند. همچنین براساس درس‌هایی که از سایر سطوح موتوراسپرت آموخته‌ایم (همچون فرمولاوان) مسیر کرواسی ماجراجویی هیجان‌انگیزی را برای خودروهای رالی ایجاد خواهد کرد. بنابراین دانستن اینکه چه استراتژی صحیح است، کاری دشوار خواهد بود چرا که به غیر از آب‌وهوا باید بازخورد سایر راننده‌ها را نیز درنظر گرفت.

مشتاقیم بدانیم چه اتفاقی در زاگرب رخ خواهد دارد تا بتوانیم پس از آن خود را برای پیست ساردین ایتالیا آماده کنیم.» این تایرساز ایتالیایی موفق شده است تامین تایر و حمایت اصلی از برگزاری مسابقات فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ مسابقات رالی قهرمانی جهانی را برعهده بگیرد.

در مجموع این شرکت ۲۷۰۰ حلقه تایر را به رالی کرواسی خواهد آورد. البته از این میان ۷۰۰‌حلقه به خودروهای رده اصلی مسابقات رالی قهرمانی جهان اختصاص دارد. هر راننده می‌تواند تا ۲۴‌حلقه تایر در اختیار داشته باشد و در ۴ منطقه مختلف اقدام به تعویض آنها کند.

در مجموع ۲۸ تایر پی‌زیرو RA سخت، ۲۰ حلقه تایر پی‌زیرو RA نرم و ۸ حلقه تایر سنتراتو RWB به این کلاس آورده شده است. پیرلی همچنین ۱۷۰۰ تایر را برای چهارکلاس دیگر این فصل آماده کرده که شامل ۷‌راننده WRC2، ۱۵ راننده WRC3 و رانندگان گروه جونیور می‌شود.

پیرلی از سال ۲۰۱۸ تامین تایرهای این سری مسابقات را برعهده دارد. سباستین اوژیه راننده تیم تویوتا گفت: «با توجه به آنچه تاکنون در ویدئو دیده‌ام، جاده‌های کرواسی بسیار چالش‌برانگیز هستند و شاید در مکان‌هایی کمی گل‌آلود و باریک باشد. بنابراین مطمئن هستم اتفاقات جالبی پیش روی ما خواهد بود.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =