مایکل لوشلر مدیرعامل اوپل/واکسهال

لوشلر: « ادامه یافتن رشد سودآوری برای ما بسیار حائز اهمیت است. بعد از موفقیت بزرگ کورسا در سال گذشته، تمرکز اصلی ما برای سال ۲۰۲۱ بر مدل شاسی‌بلند کوچک موکا خواهد بود».

به گزارش «اخبار خودرو»، علیرغم کاهش فروش جهانی خودرو و شرایط دشوار اقتصادی به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، اوپل/واکسهال توانست در سال ۲۰۲۰ رکورد جدیدی را در برای فروش سالانه‌اش به ثبت برساند. این سومین سال متوالی است که بد از واگذاری این برند آلمانی/بریتانیایی از جنرال موتورز به گروهPSA این اتفاق می‌افتد.

مایکل لوشلر مدیرعامل اوپل/واکسهال با فاصله گرفتن از میراث جنرال موتورز در تولید خودروهایی با آلایندگی بالا و حرکت به سمت الکتریکی‌سازی با دو مدل جدید کورسا و موکا مسیر جدیدی را پیش روی این برند که حالا به گروه استلانتیس تعلق دارد قرار داده است. در روزهای اخیر نشریه اتوموتیو نیوز اروپا با مدیرعامل خوش‌فکر اوپل مصاحبه‌ای داشته که در اینجا بخش اول آن را ملاحظه می‌کنید. بخش بعدی مصاحبه در روزهای آینده منتشر خواهد شد.  

اوپل چه‌ طور توانست به رغم مشکلاتی که پاندمی پدید آورد، سودآوری کند؟

شکی نیست که سال قبل به خاطر کووید-۱۹ سال بسیار پرچالشی بود. همچنان این سومین سال متوالی بود که اوپل توانست به یک سود عملیاتی، مهادل ۶۲۷ میلیون دلار، دست پیدا کند که این به معنای حاشیه سود ۴.۱ درصدی برای ماست. نکته مهم اینجاست که ما توانستیم به تمامی کارکنان اوپل/واکسهال پاداشی ۵۰۰ یورویی پرداخت کنیم.

به باور من سه دلیل باعث سودآوری ما شد: اول از همه این‌که مدل جدید کورسا بسیار موفق ظاهر شد. این ماشین در سال ۲۰۲۰ پرفروش‌ترین خودروی کوچک بود و در بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی هم از جایگاهی بالا در فروش برخوردار شد.

دوم این‌که ما به سختی روی ترکیب کانال کار کردیم، فروش به مشتریان خصوصی را  بهبود بخشیدیم و کمتر به سراغ اجاره خودرو رفتنیم، از طرفی هم تاکید زیادی بر برنامه‌ لیزینیگ دولت بریتانیا با اسم «موبیلیتی» گذاشتیم. سومین عامل موفقیت ما هم این بود که توانستیم به خوبی هزینه‌ها را مدیریت کنیم.

برای امسال چه پیش‌بینی برای بازار اوپل و واکسهال دارید؟

در پایان سال گذشته ما بسیار امیدوار بودیم که واکسیناسیون خیلی خوب جواب بدهد و با سرعتی بالا صورت بگیرد و بازار بتواند بهبود پیدا کند. اما حالا در نقطه‌ای هستیم که سه ماه از سال گذشته و آلمان و بریتانیا هنوز در قرنطینه هستند.

پس دشوار می‌توان چیزی را پیش‌بینی کرد، اما واضح است که امیدواریم امور بهبود پیداکنند و این‌که واکسیناسیون موفق باشد. ادامه یافتن رشد سودآوری برای ما بسیار حائز اهمیت است. بعد از موفقیت بزرگ کورسا در سال گذشته، تمرکز اصلی ما برای سال ۲۰۲۱ بر مدل شاسی‌بلند کوچک موکا خواهد بود.  

خرید انلاین چه میزان بر پتانسیل فروش شما در آلمان و بریتانیا تاثیر منفی گذاشته است؟

اگر قرنطینه کنونی را با اولین قرنطینه که بهار سال قبل داشتیم مقایسه کنیم، می‌بینیم که اوضاع خیلی خیلی بهتر است. امسال من به بسیاری از نمایندگی‌های فروش سر زدم و دیدک که آمادگی خیلی بیشتری برای انجام فروش دارند. این مساله را آمار فروش نیز می‌توانیم مشاهده کنیم که در حال حاضر خیلی بالاتر از فروش در قرنطینه قبلی است. در آینده توزیع دیجیتال یکی از اصلی‌ترین راه‌های ما برای فروش و عرضه محصولات خواهد بود. مهمترین چیز این است که خرید برای مشتریان به صرفه و آسان باشد.

در بخش توزیع، بسیاری از خودروسازان به یک الگوی شبه عاملیت روی آورده‌اند یا قصد دارند از آن کمک بگیرند و به این ترتیب از یک کارگزار استفاده کنند. نظر اوپل در این باره چیست؟

نظر من این است که هزینه‌های توزیع در صنعت بسیار بالاست و در نتیجه باید راه حلی برای آن پیدا کنیم. برای ما فروش آنلاین یک موضوع کلیدی و مهم است. اوپل در سال ۲۰۱۸ قراردادهای نماندگی‌های فروش جدید خود را نهایی کرد که به آن‌ها اجازه‌ آنلاین را هم می‌دهد. در نتیجه احساس ما این است که ما آمادگی شرایط جدید را داریم. در آینده خریدها بیشتر به سمت آنلاین بودن پیش خواهند رفت، اما همچناهن نمایندگی‌های فروش شرکای تجاری بسیار مهم و حیاتی برای ما خواهند ماند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =