خط تولید بی وای دی

شرکت بی‌وای‌دی چین به‌تولیدات برقی و همچنین باتری‌های با کیفیت برای خودروها معروف است و طی سال‌های اخیر این شرکت پیشرفت خیره‌کننده‌ای داشته و توانسته خودروها، بخصوص اتوبوس‌های برقی‌اش را به‌کشــــــورهای مختلف صادر کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»، این شرکت حالا قصد دارد مقیاس تجارت باتری‌های خود را بیش از پیش گسترش دهد و فروش محصولاتش را به‌شرکت‌های دیگر افزایش دهد.این درحالی است که بی‌وای‌دی به‌منظور گسترش مقیاس تجاری محصولاتش، به‌دنبال ارتقای کارایی آن‌هاست. این شرکت همچنین به‌دنبال جلب نظر شرکت‌ «فناوری‌های معاصر amprex» و شرکت کره‌ای ال‌جی است که هر دو رقبای قدرتمندی در بازار باتری محسوب می‌شوند.

این دو شرکت مشخصا باتری‌های لیتیوم-یونی را که توسط شرکت فودی (زیرمجموعه بی‌وای‌دی) تولید شده است، به‌سایر خودروسازان عرضه می‌کنند. البته جزئیات خریداران خاص و قیمت‌های فروش و اهداف شرکت همچنان نامشخص است.

این اقدام یک تغییر مهم در سیاست‌های شرکتی مانند بی‌وای‌دی است که تاکنون به‌جز در سرمایه‌گذاری‌های مشترک با برخی خودروسازان و تولیدکنندگان وسایل نقلیه تجاری، به‌ندرت باتری‌های تولید خودرا به‌برندهای دیگر فروخته است.

فعالیت اصلی بی‌وای‌دی، متمرکز بر تولید باتری خودروهای الکتریکی است و درهمین راستا موفق شده است اتوبوس‌های الکتریکی خود را به‌بسیاری از کشورهای دنیا صادر کند. با این حال این شرکت در هر دو حوزه خودرو الکتریکی و باتری‌ رقابت سخت و تنگاتنگی با تولیدکنندگان دیگر دارد.

بی‌وای‌دی سومین بازیگر اصلی در بازار خودروهای مسافری الکتریکی چین است و توانسته سهمی بیش از 10 درصد را از این بازار دراختیار بگیرد. همچنین در میان تمام تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در جهان، این شرکت با سهم کمتر از 10 درصد رتبه چهارم را دراختیار دارد.

در تاریخ 29 مارس بی‌وای‌دی نتایج سال مالی منتهی به‌دسامبر 2020 را اعلام کرد که براساس آن رشد فروش 26 درصدی را به‌دست آورده و توانسته فروش خود را به 153.4 میلیارد یوآن برساند.
عملکرد تجاری قوی این شرکت را در سال مالی گذشته می‌توان حاصل فروش زیاد قطعات گوشی‌های هوشمند و مشاغل مرتبط با مونتاژ آن‌ها و محصولات الکتریکی جدیدی دانست که در نیمه دوم سال 2020 عرضه شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =