باتری‌ سازان صنعتی

باتری یوپی‌اس بازار خاصی دارد و مانند باتری استارتری عرضه نمی‌شود و تنها به‌عمده‌فروشان و براساس میزان سفارش عرضه می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتری یوپی‌اس بازار خاصی دارد و مانند باتری استارتری عرضه نمی‌شود و تنها به‌عمده‌فروشان و براساس میزان سفارش عرضه می‌شود. بازار زیرفروشی آن نیز متفاوت از باتری خودرویی بوده و تخصصی است. همین‌طور قیمت براساس مقدار سفارش ‌متغیر بوده و بخشی از بازار آن نیز درارتباط با ‌مناقصه‌های شرکت‌های بزرگ مخابراتی است .
بحث زیرفروشی همچنان به‌رکود بازار باتری دامن می‌زند و بسیاری از فروشندگان و فعالان این صنف را یا وادار به‌تغییر شغل کرده یا مشکلات بسیاری را برای آن‌ها رقم زده است. محصولات در برخی سایت‌های اینترنتی یا توسط برخی فروشندگان بزرگ پایین‌تر از حد معمول و حتی گاهی پایین‌تر از قیمت کارخانه عرضه می‌شود و برای افرادی که اقدام به‌زیرفروشی می‌کنند، پایین بودن سود یا حتی فروش با زیان رویکرد اصلی است. دراین شرایط فعالان صنف به‌کارخانه‌های تولیدکننده باتری معترض هستند؛ اما ظاهرا از دست کارخانه‌ها نیز کاری برنمی‌آید. چرا که آن‌ها محصولاتشان را با قیمت مصوب به‌فروش می‌رسانند و این‌که کسی پایین‌تر از قیمت به‌مشتری می‌فروشد، ظاهرا خیلی در حیطه وظایف نظارتی کارخانه‌ها نیست. این درحالی است که فروش محصول پایین‌تر از قیمت معمول و معقول، فروش اینترنتی بسیاری از تولیدکنندگان را نیز تحت‌تاثیر قرار داده است.
اما درخصوص چرایی شکل‌گیری زیرفروشی، یکی از فعالان بازار باتری UPS به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» می‌گوید: «سال گذشته یکی از شرکت‌های تولیدکننده باتری به‌افرادی که دستگاه یوپی‌اس تولید می‌کردند، تا ۱۰ درصد تخفیف خرید می‌داد و این درحالی است که به‌خریداران عادی، این تخفیف به‌صورت پلکانی اختصاص پیدا می‌کند.»
وی‌ می‌افزاید: «به‌عنوان مثال اگر من دو میلیون آمپر - ساعت باتری به‌فروش برسانم، سه‌درصد تخفیف دریافت می‌کنم و به‌ازای هر ۵۰۰ هزار آمپر- ساعت فروش اضافی نیز یک درصد تخفیف دیگر اختصاص پیدا می‌کند. این درشرایطی است که درموردی که اشاره کردم، ۱۰ درصد تخفیف به‌صورت یکجا ارائه می‌شود.»
این فعال بازار باتری در ادامه اظهار می‌کند: «وضعیت در سال‌های گذشته به‌این شکل بود که به‌شرکت یا فردی که قرارداد ۱۰میلیون آمپر- ساعتی امضا می‌کرد، ۱۱ درصد تخفیف ارائه می‌شد و حالا باید دید آیا شرایط قراردادها تغییر می‌کند یا خیر.»
وی تاکید می‌کند: «برای شرکت‌هایی که یوپی‌اس‌ساز هستند، با این شرط که باتری را درسطح بازار به‌فروش نگذارند، تخفیف درنظر گرفته شده و این درحالی است که پیش از این شرکت‌ها برای رفع نیاز خود، محصول را از چین وارد می‌کردند؛ اما حالا نیازشان را از طریق شرکت‌های داخلی تامین می‌کنند که این بسیار خوب و مطلوب است.»
این فعال بازار باتری تصریح می‌کند: «این شرکت‌ها به‌شرط آن‌که چندمیلیون آمپر-ساعت فروش داشته باشیم، حاضر هستند هفت درصد تخفیف برای ما در نظر بگیرند که رقم بسیار بزرگی است.»
وی تاکید می‌کند: «البته باتری‌فروشان در طول ماه با هزینه‌های بسیاری مواجه هستند و به‌صورت عادی تخفیفی که از شرکت‌ها دریافت می‌کنند، کفاف مخارجشان را نمی‌دهد و این روند به‌خودی خود سبب شده است برخی فروشندگان به‌بار قاچاق روی بیاورند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =