کد خبر: 234657
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
دگردیسی لامبورگینی

وقتی خودروهای مشهور به‌عملکردِ قدرت،‌ شتاب و سرعت بالا هم از برنامه‌های برقی شدن محصولات صحبت می‌کنند، باید این دگردیسی را جدی گرفت.

به گزارش «اخبار خودرو»،وقتی خودروهای مشهور به‌عملکردِ قدرت،‌ شتاب و سرعت بالا هم از برنامه‌های برقی شدن محصولات صحبت می‌کنند، باید این دگردیسی را جدی گرفت. درهمین راستا لامبورگینی، خودروساز ایتالیایی تولیدکننده سوپرکارهای با عملکرد بالا اعلام کرده است که در نیمه دوم این دهه بین 2025 تا 2030 خودرو تمام‌برقی خود را به‌بازار عرضه خواهد کرد. این خودروساز که بخش مهمی از سهام آن متعلق به‌گروه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان است، نقشه راه «کربن‌زدایی» از مدل‌های آینده لامبورگینی و کارخانه سنت آگاتای بلونز را ترسیم کرده است.
استفان وینکلمان (Stephan Winkelmann) مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت خودروسازی لامبورگینی در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه اعلام کرد: «برنامه برقی شدن محصولات لامبورگینی مسیری جدید بوده که طرح آن به‌تازگی ترسیم شده و درشرایط تغییر و تحولات تندوسریع دنیا یک ضرورت است.»
نقشه راه لامبورگینی سه‌فاز خواهد داشت: برای سال‌های 2021 و 2022 این کمپانی تمرکز خود را روی مدل‌ها با موتورهای درون‌سوز بنزینی خواهد گذاشت و دو مدل جدید 12 سیلندر را در سال جاری به‌بازار عرضه می‌کند. در فاز دوم یا «دوران گذار هیبریدی» که تا پایان سال 2024 طول می‌کشد، به‌گفته مدیرعامل لامبورگینی «در سال 2023 نخستین‌سری خودروهای هیبریدی عرضه و تمام محصولات این شرکت به‌نوعی برقی می‌شوند.» فاز سوم از این نقشه راه ارائه نخستین خودرو تمام‌برقی لامبورگینی است که از نیمه دوم دهه 2020 از 2025 به‌بعد خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =