جی‌تی‌تایر

شرکت مایکروسافت و شرکت ژاپنی بریجستون که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر دنیاست، همکاری در زمینه توسعه سیستم کنترل آسیب تایر یا (TDMS) را آغاز کردند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت مایکروسافت و شرکت ژاپنی بریجستون که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر دنیاست، همکاری در زمینه توسعه سیستم کنترل آسیب تایر یا (TDMS) را آغاز کردند.
این سیستم با اتصال به سیستم‌عامل MCVP (Microsoft’s Connected Vehicle Platform ) مایکروسافت ، آسیب واردشده به تایر را در همان لحظه تشخیص و اتفاقات روی سطح تایر را شناسایی و به راننده اطلاع می‌دهد. سیستم TDMS از یک پلت‌فرم بر پایه اینترنت در مایکروسافت و سنسور MCVP (Microsoft’s Connected Vehicle Platform) که سخت‌افزار آن قبلا نصب شده است، استفاده می‌کند.
این سیستم می‌تواند بدون کیت اضافه یا تجهیزات الزامی کار کند. همچنین در آن از الگوریتم‌هایی برای شناسایی اتفاقات تاثیر گذار بر سطح تایر استفاده شده است. سیستم کنترل آسیب تایر نه‌تنها خسارت وارده را تشخیص می‌دهد بلکه محل آسیب تایر را نیز شناسایی می‌کند و به راننده درباره آن و خطرات پیش رو هشدار می‌دهد.
این تکنولوژی در آینده برای خودروهای خودران عالی خواهد بود و این امکان را فراهم می‌کند تا این خودروها اطلاعات مربوط به خطرات جاده را باهم به اشتراک بگذارند. از سال ۲۰۱۲ نصب سیستم کنترل فشار تایر (TPMS) که از مشکلات مربوط به کم‌بادی جلوگیری می‌کرد، در اکثر نقاط دنیا و در ساخت خودروها اجباری بوده است ، اما در این سیستم آسیب‌های تایر بدون نظارت و بازرسی قابل‌شناسایی نبود.
این ابتکارعمل که اولین نوآوری در نوع خود است توسط بزرگ‌ترین تولیدکننده تایر به‌نام بریجستون و غول نرم‌افزار یعنی مایکروسافت توسعه داده شد. گزینه‌های مشابه دیگر این سیستم کنترل وجود داشته اما نیاز به نصب سخت‌افزارهای اضافه داشته‌اند.
بریجستون توضیح داد آسیب تایرها به ۳۰ درصد کل حوادث ناشی‌از نقص فنی خودرو منجر می‌شد که سیستم کنترل تاثیر قابل‌توجهی بر بهبود ایمنی در جاده گذاشته
است.
این همکاری باعث می‌شود بریجستون سیستم TDMS را برای تامین نیاز ناوگان‌ها و شرکای مهم در بخش تجهیزات اصلی در سراسر جهان توسعه دهد، همچنین به مایکروسافت نیز کمک خواهد کرد تا اکوسیستم خود را برای حمایت از شرکا افزایش دهد.
لورانت دارتوکس، مدیرعامل و رئیس بریجستون، در مورد همکاری با مایکروسافت گفت: «همکاری با مایکروسافت، به ما این فرصت را داد تا سیستم کنترل آسیب تایرها را به میلیون‌ها راننده ارائه دهیم و امنیت و آرامش بهتری برای آنها فراهم کنیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =