هنگامی که از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی سوال شد در صورت نیاز به خرید تایر جدید برای وسیله نقلیه خود، چه عواملی را در نظر می‌گیرند، 49درصد گفتند براساس بودجه موجود تایر را انتخاب می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،باتوجه به اینکه بسیاری از کسانی که واکسن ‌زده‌اند می‌خواهند راهی مسافرت‌های تابستانی شوند و از فضای قرنطیه فاصله بگیرند، موسسه مشاوره به مصرف‌کنندگان Motor Ombudsman یک نظرسنجی‌ تحت‌عنوان « تایر سالم داشته باشید» را انجام داده که بر اساس آن مشخص شده است به‌دنبال این کمپین در فضای مجازی، بیش‌از سه‌چهارم (۷۷‌درصد) یعنی ۱۴۹۶ شهروند بریتانیایی اقدام به بررسی تایر خود می‌کنند و پیش از سفرهای طولانی‌مدت اطلاعات دقیقی از شرایط تایر دارند. این افراد اعلام کرده‌اند قبل از زدن به جاده تایرها را بررسی می‌کنند. بیش از نیمی از این افراد (55درصد) از ایمن بودن رفت وآمد خود از روز قبل تعطیلات اطمینان حاصل می‌کنند، در حالی که بیش از یک‌چهارم (27درصد) اعلام کرده‌اند تایرهای خودرویشان را یک هفته قبل از آنکه بخواهند محل سکونت خود را ترک کنند، بررسی می‌کنند و فقط 14درصد این کار را تا آخرین لحظه یعنی روز عزیمت به تعویق می‌اندازند. این تحقیق نشان می‌دهد از بین افرادی که بررسی تایر را انجام می‌دهند، افراد بالای 45سال و کسانی که در ولز و جنوب انگلستان زندگی می‌کنند، بیشترین آرامش را در سفر دارند. این بخش خودرو یعنی لاستیک‌ها با ایمنی به صورت حیاتی در ارتباط است بنابراین باید قبل از رانندگی شرایط مناسبی داشته باشد. (به طور متوسط 82درصد پاسخ‌دهندگان در این سه گروه قرار داشتند.)

آقایان تمایلی به پیشنهاد آپاراتی‌ها ندارند!
هنگامی که از افراد شرکت‌کننده در نظرسنجی سوال شد در صورت نیاز به خرید تایر جدید برای وسیله نقلیه خود، چه عواملی را در نظر می‌گیرند، 49درصد گفتند براساس بودجه موجود تایر را انتخاب می‌کنند. کمتر از یک‌سوم (32درصد) توضیح دادند آنها پس از توصیه مکانیک اقدام به خرید خواهند کرد در حالی که 30درصد افراد اظهار داشتند تصمیم آنها براساس سطح چسبندگی تایر در شرایط مختلف آب‌وهوایی است. علاوه بر این، یک‌چهارم نیز براساس تایر قبلی، اقدام به خرید لاستیک جدید می‌کنند. کمتر از یک‌پنجم افراد (17درصد) هم گفتند به نظرات خریداران قبلی اعتماد خواهند کرد. گروهی نیز گفتند از توصیه‌های یکی از دوستان یا اعضای خانواده خود پیروی می‌کنند (16درصد). اما درواقع از میان آقایان مالک، کمترین عامل در تصمیم‌گیری انتخاب نوع تایر توصیه شخصی است(8درصد)، در حالی که رانندگان زن سطح صدای خارجی تایر را در پایین لیست اولویت خود قرار می‌دهند (5 درصد).

اطلاعات مشتریان درباره برچسب‌های روی تایر افزایش یافته است
این بررسی آمار دلگرم‌کننده دیگری را نشان می‌دهد زیرا بیش از نیمی از کاربران خودروها (54درصد) با مفاهیم علائم دیوارهای جانبی تایر (که از موارد بسیار مهم در نگهداری تایر به‌شمار می‌روند) و به‌عنوان بخشی از این کمپین مورد تاکید بوده نیز آگاه هستند. این نظرسنجی نشان داد ۵۶درصد افراد بالای 35سال بیشترین اطلاعات را از این بخش تایر دریافت می‌کنند. همچنین از میان ساکنان بریتانیا کسانی که در شرق انگلیس زندگی می‌کنند، از آگاه‌ترین افراد نسبت به علائم روی تایر هستند. (۶۲ درصد نسبت به سایر مناطق). به‌عنوان بخشی از کمپین «تایر سالم داشته باشید» موسسه Motor Ombudsman تصاویر و انیمیشن‌های جذاب با این موضوع را در فضای توئیتر، فیس‌بوک و ... خود منتشر خواهد کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =