هفته گذشته مطلبی درخصوص عرضه یک مدل باتری جدید در «دنیای‌ خودرو» منتشر شد و در این گزارش مدیرعامل شرکت اروم‌کیان‌باتری با اشاره به‌مزیت‌های این باتری عنوان کرد که درماه‌های پیک به‌دلیل افزایش تقاضا برای باتری، کارخانه‌های مونتاژی بهای محصولاتشان را به‌صورت سرسام‌آوری بالا می‌برند و این برند قرار است در ماه‌های پیک عرضه شود و جلو افزایش قیمت کارخانه‌های مونتاژی را بگیرد.

اما سخنان مدیرعامل این شرکت با اعتراض انجمن تولیدکنندگان باتری مواجه شده و این انجمن جوابیه‌ای را دراین خصوص صادر کرده‌ که در متن آن آمده است:

«تولیدکنندگان باتری خودرویی در سال جاری باوجود افزایش دستمزد، هزینه حمل‌ونقل، حامل‌های انرژی و افزایش ۲۳ درصدی قیمت سرب که به‌عنوان ماده‌اولیه اصلی تولید باتری است در فصل پیک باتری که از اردیبهشت‌ماه آغاز و تا پایان مهرماه ادامه دارد، نه‌تنها تولید خود را کاهش نداده، بلکه با افزایش ۱۰ درصدی تولید به‌دنبال تامین نیازهای مصرف‌کنندگان هستند تا کمبودی در بازار به‌وجود نیاید. همه تولیدکنندگان و مونتاژکاران باتری، مواداولیه مورد نیاز را به‌قیمت روز تهیه کرده و براساس تغییرات درعوامل تولید (مواد، دستمزد و سربار) و با ضوابط مورد تایید اتحادیه باتری‌سازان، قیمت‌های فروش خود را اعلام کرده و طبق توافق انجام‌شده با اتحادیه باتری‌سازان لیست تغییرات قیمت‌ها به‌اتحادیه نیز اعلام می‌شود.

درواقع تولیدکنندگان و مونتاژکاران در خط مقدم تولید و عرضه قرار دارند و با عرضه مناسب و با کیفیت درفصول مختلف از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری کرده‌اند. نمونه آن کارنامه یک ‌سال گذشته باتری بوده که به‌حول و قوه الهی هیچ‌گونه کمبودی در بازار برای این محصول استراتژیک که به‌عنوان زیر ساخت حمل‌ونقل کشور است، رخ نداده و این حاصل زحمت جمعی تولیدکنندگان و مونتاژکاران باتری و عوامل توزیع است.

از نظر انجمن باتری‌سازان این مطلب غیرکارشناسی بوده و از مدیرعامل محترم شرکت اروم‌کیان‌باتری درخواست می‌کنیم که مستندات خود را برای انجمن ارسال کنند. درغیر این‌ صورت انجمن و تولیدکنندگان جهت اثبات مطالب خلاف واقع از طریق مراجع قضایی اقدام خواهند کرد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =