به‌تام روانکار

ذخیره‌سازی مناسب، تضمین‌‍‌کننده کیفیت روانکار است و می‌تواند از اتلاف آن جلوگیری ‌کند. استفاده از روش‌های کارآمد ذخیره‌سازی روانکار به افزایش بازده عملیاتی شما منتج می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،ذخیره‌سازی مناسب، تضمین‌‍‌کننده کیفیت روانکار است و می‌تواند از اتلاف آن جلوگیری ‌کند. استفاده از روش‌های کارآمد ذخیره‌سازی روانکار به افزایش بازده عملیاتی شما منتج می‌شود. در دنیا، نگرانی‌ درباره هزینه‌های نگهداری روانکارها در انبار یک چالش جهانی محسوب می‌شود و بسیاری از شرکت‌ها را به دردسر انداخته زیرا محافظت از ذخایر بسیار مهم است. ذخیره مناسب، تضمین‌‍‌کننده کیفیت روانکار است و از اتلاف آن جلوگیری می‌کند. روش‌های کارآمد ذخیره‌سازی روانکار سبب بازده عملیاتی خواهد شد.

ذخیره‌سازی خشک و خنک مایعات
نگهداری روانکار در شرایط کنترل‌شده بهترین گزینه بوده اما نگه داشتن ظروف ذخیره‌سازی مایعات در فضای داخلی و به‌دور از عوامل بیرونی، راهکار بعدی است. نور مستقیم خورشید می‌تواند مایعات را تا بیش از 150درجه فارنهایت گرم کند که این موضوع باعث اکسیداسیون زودرس می‌شود و ممکن است منجر به وارنیش و نامحلول شدن مواد افزودنی شود. همچنین نوسانات دمایی باعث انبساط و انقباض ظروف خواهد شد و راه‌هایی را برای نفوذ رطوبت باز می‌کند. آب برای روانکار بسیار مضر است.
جلوگیری از یخ‌زدگی/ ذوب شدن
تحویل محموله‌ها در هوای سرد ممکن است بر نحوه استفاده از سیالات تاثیر بگذارد. تامین‌کننده از یخ‌زدگی یا مایع بودن سیال آگاه است. مایعات یخ‌زده باید قبل از استفاده کاملا ذوب شوند زیرا برخی اجزا در دماهای متفاوت نسبت به‌هم ذوب می‌شوند.
برچسب‌گذاری مناسب
آسیب در حمل‌ونقل، نشت یا پاشش سیال و موارد دیگر می‌توانند به برچسب روی ظروف صدمه وارد کنند و یک «مایع ناشناخته» به جا بگذارند. از برچسب روی هر ظرف روانکار که وارد تاسیسات می‌شود، محافظت کنید تا ناچار به دور ریختن موادی که نامش را نمی‌دانید، نشوید.

زیرساخت‌های نگهداری
داشتن تاسیسات و ظرف مناسب کمک می‌کند تا بیشترین میزان سیال ممکن را از ظرف خارج کنید. سیستم‌های رکینگ و درام‌ها که در زاویه یا انتهای یک مخروط روی مخازن بزرگ‌تر قرار می‌گیرند تا مایع کاملا تخلیه شود، دو نمونه از توزیع کارآمد مایعات هستند. همیشه طول خطوط انتقال را به حداقل برسانید تا میزان زباله و آلودگی بالقوه مایع در خطوط را محدود کنید.

چرخش در موقعیت
روانکارها عمر قفسه‌ای محدودی دارند؛ پس برای عملکرد مطلوب باید در اسرع وقت استفاده شوند. روغن‌ها و گریس‌ها بیشترین ماندگاری را خواهند داشت، با این حال حداکثر تا 3سال بعد از تاریخ تولید باقی می‌مانند. عمر پاک‌کننده‌ها و مایعات سازنده فلزات قابل رقیق شدن در آب بسیار کمتر است (معمولا 1 سال)؛ بنابراین همیشه به تاریخ انقضای سیالاتی که نگهداری می‌کنید، توجه داشته باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =