خودروهای برقی

طی سال‌های اخیر با حمایت دولت آلمان شرکت‌های خودروساز این کشور سرمایه‌گذاری سنگینی در بخش توسعه باتری‌ این خودروها انجام دادند و همین مساله زمینه را برای عرضه بیش‌تر خودروهای الکتریکی فراهم کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،تولید خودروهای برقی در دنیا به‌شدت مورد توجه خودروسازان قرار گرفته و شرکت‌های بزرگ خودروساز به‌دنبال عرضه سالانه چندین محصول الکتریکی در کلاس‌های مختلف خودرویی هستند.
در این میان شاید نقش خودروسازان آلمانی بسیار پررنگ‌تر از سایر خودروسازان باشد. طی سال‌های اخیر با حمایت دولت آلمان شرکت‌های خودروساز این کشور سرمایه‌گذاری سنگینی در بخش توسعه باتری‌ این خودروها انجام دادند و همین مساله زمینه را برای عرضه بیش‌تر خودروهای الکتریکی فراهم کرده است.
به‌این ترتیب نقش شرکت‌های خودروسازی آلمان نظیر ب‌ام‌و، فولکس‌واگن و مرسدس در تولید خودروهای برقی در جهان درحال افزایش است. اگرچه بیش از ۱۵ درصد خودروهای برقی تولید این کشور است، اما بازار خودروهای الکتریکی در جهان همچنان در دست چین است.آمار منتشرشده حکایت از آن دارد که از هر شش دستگاه خودرو برقی تولیدی درجهان، یک دستگاه در شرکت‌های خودروسازی آلمان تولید شده و بنا بر ‌آمار دیگری در این بخش، تولید خودروهای تمام‌برقی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی درآلمان رشد ۱۷ درصدی داشته است. تولید خودروهای دوگانه‌سوز نیز ظرف این مدت بیش از ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد. به‌این ترتیب شرکت‌های زیرمجموعه فولکس‌واگن (نظیر پورشه و آئودی)، ب‌ام‌و و مرسدس‌بنز مجموعا در شش‌ماهه نخست سال جاری ۲۴۶ هزار دستگاه خودرو تمام‌برقی روانه بازار کرده‌اند. همین شرکت‌ها در مدت‌زمان یادشده ۳۷۰ هزار دستگاه خودرو دوگانه‌سوز تولید کرده‌اند.
این درحالی است که بازار خودروهای برقی در اختیار چین بوده و این کشور در شش‌ماهه نخست سال جاری ۹۸۰ هزار دستگاه خودرو برقی تولید کرده است.
افزون بر آن ۵۸ درصد کل فروش خودروهای برقی متعلق به‌بازار چین است. این درحالی است که به‌رغم امتیازهای قائل‌شده از ســـــــوی دولت بایدن، استقبال از خودروهای برقی و دوگانه‌سوز در آمریکا چندان رضـــــایت‌بخش نیست. در این کشور خودروهای برقی و همچنین خودروهای دوگانه‌سوز حدود سه‌درصد بازار را به‌خود اختصاص می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =