کد خبر: 235874
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰

کرایه خودرو در ایران از رونق بسیار بالایی برخوردار است و افراد به دلایل مختلفی تمایل دارند به جای استفاده از خودروی شخصی خود یا خرید یک خودرو، از خودروهای اجاره‌ای استفاده کند. از جمله مهم ترین دلایل تمایل افراد به اجاره خودرو می‌توان به بزرگتر شدن دایره سفرها اشاره کرد.

افراد به دلیل امکان پذیر و مقرون به صرفه نبودن مسافرت در طی مسیرهای طولانی با ماشین از قطار و هواپیما برای مسافرت های طولانی خود استفاده میکنند. در این هنگام اجاره خودرو یکی از بهترین راه حل ها برای رفع نیاز افراد به ماشین در مقصد محسوب می شود.

اجاره کردن یک خودرو کار بسیار ساده ای است. و به داشتن شرایط و ویژگی‌های خاصی احتیاج ندارد. افراد برای کرایه خودرو می‌توانند با مشاوران آژانس های اجاره‌ای تماس گرفته تا بعد از انجام مشاوره و توضیحات لازم در رابطه با سابقه رانندگی مشتری و مبلغ کرایه ماشین مراحل کاری لازم برای پرداخت بیعانه و کرایه خودرو انجام شود.

درباره اجاره خودرو بیشتر بدانید

آژانس های اجاره ای برای عقد قرارداد با مشتریان خود به دو شیوه عمل می‌کنند:

1. تحویل دادن خودرو درب منزل مشتری و بستن قرارداد با آن توسط نماینده قانونی شرکت

2. با حضور یافتن مشتری در شرکت قرارداد با مدیرعامل شرکت بسته می شود.

در زمان مراجعه برای انتخاب ماشین مشتری باید گواهینامه رانندگی، آدرس دقیق منزل، بیمه‌نامه، آدرس ایمیل، شماره تلفن و کارت اعتباری خود را به آژانس های اجاره ماشین عرضه کند. زیرا بسیاری از آژانس‌های کرایه خودرو پول را به عنوان نوعی پرداخت از نظر نمی‌ گیرند و از کارت اعتباری افراد به عنوان یک ضمانت برای پرداخت هزینه‌های ناشی از صدمه دیدن وسیله نقلیه استفاده می‌کنند.

در هنگام کرایه خودرو ، کیلومتر مجاز برای تردد و رانندگی خودرو آلمانی ۲۰۰ کیلومتر، ایرانی ۲۵۰ و دیگر انواع لوکس خودروها نظیر پورشه و مازراتی ۱۵۰ کیلومتر است. در هنگام عودت خودرو در صورتی که کیلومتر های اضافه داشته باشد هزینه آن باید پرداخت شود.

درباره اجاره خودرو بیشتر بدانید

مزیت کرایه خودرو

آزادی حرکت: کرایه کردن یک خودرو در هنگام تعطیلات می تواند نگرانی شما را بابت و ... کاهش بدهد. علاوه بر این کرایه خودرو به شما کمک کند تا از تعطیلات خود لذت کافی را ببرید.

قیمت مناسب: به صورت معمول به دلیل وجود فضای رقابتی بین دفاتر و شرکت های کرایه خودرو معمولاً طیف وسیعی از خودروها با قیمت بسیار مناسب اجاره داده می شوند.

افزایش توان مالی: در صورتی که فردی در یکی از شهرهای بزرگ سکونت داشته باشد و نیازی به استفاده روزانه از خودرو نداشته باشد می تواند با کرایه خودرو، خود را از پرداخت هزینه‌های نظیر بیمه ماشین، پارکینگ ، چک های مکانیکی، لاستیک و ... رها کند. برای مسافرت رفتن نیز می تواند از خودروهای اجاره‌ای استفاده کند و در مقابل خرید یک خودرو هزینه های کمتری بپردازد.

افزایش کیفیت زندگی: پیدا کردن و کرایه خودرو در هنگام وارد شدن به فرودگاه، کار بسیار ساده‌ای است. در این هنگام افراد می-توانند به جای استفاده از تاکسی های گران قیمت و اتوبوس های شلوغ و ناراحت‌کننده (به ویژه در زمان‌هایی که هتل و ایستگاه اتوبوس از یکدیگر فاصله زیادی داشته باشند) یک خودرو برای خود اجاره کنند. بدین شیوه آسایش و امنیت روانی بیشتری نیز دارند.

تامین آسایش و راحتی: کرایه خودرو در هنگام سفر به شما کمک می کند تا آزادی عمل بیشتری داشته باشید و بتوانید از مکان‌های مختلف و دوردست نیز بازدید کنید. مسیرهای پیاده روی، رستوران های شیک و ویلاهای مختلف از جمله این اماکن محسوب می‌شوند که در بسیاری از موارد امکان دسترسی به آنها به وسیله اتوبوس وجود ندارد.

پس انداز کردن پول: کرایه خودرو به شما این امکان را می¬دهد تا یک هتل را که کمی از مرکز شهر فاصله دارند و از قیمت مقرون به صرفه تری برخوردار است را رزرو کنید. بدین شیوه علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌توان خیلی راحت و با آزادی بیشتری جابه‌جا و حمل و نقل شد.

استفاده از یک ماشین لوکس برای جلسات کاری: در صورتی که یک فرد بخواهد در هنگام برگزاری یک قرارداد و جلسه کاری مهم ظاهری شیک و عالی داشته باشد، به کرایه خودرو تمیز، براق و در صورت لزوم با کلاس بالا را نیاز دارد.

قیمت اجاره خودرو

تعیین قیمت خودرو اجاره ای بر اساس مدل خودرو، تعداد روز و ساعات کرایه خودرو، میزان کیلومتر مجاز رانندگی با آن، و اینکه قرارداد اجاره ی خودرو با راننده یا بدون راننده بسته شده است، متفاوت است. به همین دلیل نمی توان یک قیمت واحد را برای اجاره کردن خودرو در نظر گرفت. در حال حاضر به روزترین اجاره خودرو با بهترین شرایط در شهرهای بزرگ مانند تهران، کرج، مشهد، اصفهان، رشت، شیراز و دیگر شهرهای ایران ایران اجاره داده می شوند. افراد می توانند برای اجاره خودرو و آگاهی از قیمت دقیق اجاره آن ها با آژانس های اجاره اتومبیل تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب کنند.

درباره اجاره خودرو بیشتر بدانید

اجاره ون توریستی

ون یا کاروان (Van) ون نوعی وسیله نقلیه است که با سه ردیف صندلی ۱۰ الی ۱۳ نفر را در خود جای می دهد. تاکنون انواع مختلفی از خودروهای ون توسط کمپانی های بزرگ طراحی و تولید شده است. البته امکانات و تجهیزات به کار رفته در هر یک از آنها با دیگری تفاوت دارد؛ به عنوان مثال می توان به ون های موجود در خطوط تاکسی رانی اشاره کرد.

بعضی دیگر نیز برای سفرهای گردشگری مورد استفاده قرار می گیرند. امروزه ون های گردشگری ساخت کمپانی های بزرگ با قیمت بالایی به فروش می رسند. پرداخت این هزینه از عهده بسیاری از علاقمندان به سفرهای گردشگری خارج است. کرایه ون توریستی برای کسانی که قادر به پرداخت هزینه خرید این خودرو نیستند گزینه مناسبی است.

کرایه ون با راننده

یکی از خدماتی که شرکت‌های اجاره دهنده ماشین برای راحتی مشتریان خود در نظر گرفته‌اند، خدمات اجاره ون با راننده است. کسانی که قصد مسافرت جمعی دارند می‌توانند از خدمات اجاره ون با راننده استفاده کنند. افرادی که به عنوان راننده در نظر گرفته می‌شوند، راننده‌های قابل اطمینان هستند که پس از گذراندن دوره‌های آموزشی لازم به استخدام درآمده‌اند. شرایط اجاره ون با راننده برای مشتریان بسیار راحت است زیرا؛ راننده ون به عنوان نماینده شرکت مورد نظر در زمان کرایه ماشین حضور دارد و نیازی به ضمانت و مدرک خاصی برای اجاره آن نیست.

یکی از مزیت‌های اجاره ون در مسافرت‌های تفریحی این است که رانندگانی که برای سرویس اجاره ون فرستاده می‌شوند، اطلاعات کاملی در رابطه با مناطق توریستی و گردشگری دارند و می‌توانند به عنوان یک راهنما در طول سفر حضور داشته باشند.

درباره اجاره خودرو بیشتر بدانید

مزایای اجاره ون توریستی

با کرایه ون توریستی حسی مشابه حضور در یک اتاق دلنشین و راحت برای سرنشینان تداعی می شود. دلیل این موضوع به امکانات بسیار زیاد این خودرو نسبت داده می شود. از جمله امکانات ون گردشگری یا کاروان می توان به سیستم سرمایشی و گرمایشی قدرتمند اشاره کرد. به همین دلیل نگرانی بابت سفر به مناطق بسیار سرد یا بسیار گرم وجود ندارد. هواکش تعبیه شده در سقف نیز به تهویه هوای داخل کمک می کند.

در راستای رفاه بیشتر مسافران صندلی ها به شکل کاملاً اصولی طراحی شده است. حتی امکان خواباندن صندلی ها در زمان استراحت نیز وجود دارد. یکی از مزایای کرایه ون توریستی کاهش قابل توجه هزینه های سفر است. همچنین با این کار امکان برنامه ریزی در سفر نیز بهتر و بیشتر فراهم می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =