تایرهای دامپ‌تراک

اولین کارخانه تولید تایرهای دامپ‌تراک در ایران با سرمایه‌گذاری مشترک 4شرکت معدنی بزرگ و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در کرمان ساخته می‌شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،اولین کارخانه تولید تایرهای دامپ‌تراک در ایران با سرمایه‌گذاری مشترک 4شرکت معدنی بزرگ و شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی در کرمان ساخته می‌شود. به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌توافق بر سر ساخت این کارخانه به مدت‌ها قبل برمی‌گردد اما با جانمایی زمین کارخانه و مذاکرات فشرده برای خرید تکنولوژی از شرکت‌های بزرگ تایرسازی،‌ پروژه وارد فاز اجرایی شده است.
در این کارخانه تایرهای مورد نیاز معادن از وزن 350کیلوگرم تا 3تن تولید خواهد شد تا کشور در زمینه تامین تایرهای غول‌آسای مورداستفاده در ماشین‌آلات معدنی به خودکفایی برسد. حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه 6هزار میلیارد تومان خواهد بود که هزار میلیارد تومان آن ریالی و 160میلیون یورو نیز به صورت ارزی است.
شرکت‌های معدن گل‌گهر، ‌مس سرچشمه، ‌گوهرزمین و چادملو به همراه شستا سرمایه‌گذاری در این کارخانه را برعهده دارند و پس از اولین تزریق منابع مالی دو سال زمان لازم است تا محصولات به صورت آزمایشی از خط تولید خارج شوند. تکنولوژی به‌کار رفته در این کارخانه تمام استیل بوده و براساس شنیده‌ها اولویت تیم فنی،‌ خرید تکنولوژی از شرکت دابل استارچین است.
به گزارش منابع آگاه ظرفیت تولید نخستین کارخانه تولید تایرهای دامپ‌تراک کشور سالانه 30هزار تن خواهد که به‌دلیل وزن بالای تایرها هرسال 40هزار حلقه تایر تولید و برای استفاده در معادن در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.
شنیده‌ها حکایت از این دارند با استقرار دولت جدید کلنگ‌زنی پروژه در کرمان آغاز و حداکثر در سال 1403 اولین محصول از خط تولید خارج خواهدشد. جمال میرزایی از مدیران باسابقه صنعت تایر ایران، مدیرعاملی این کارخانه را برعهده دارد و هر یک از 5 سهامدار نیز نماینده‌ای به‌عنوان عضو هیات‌مدیره دارند.
پیش از این شرکت کویرتایر نیز از دردست بررسی بودن پروژه ساخت تایرهای دامپ‌تراک در این کارخانه خبر داده بود. حال باید دید باتوجه به توان مالی بالای سرمایــــــه‌گذاران این پروژه،‌ کدام کارخانه سریعتر به محصول نهایی خواهد رسید.
محصولاتی که باتوجه به وجود معادن مختلف درکشور به شدت به آنها نیاز است و در صورت راه‌اندازی سالانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری خواهد کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان HK ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
    0 0
    سوال مهم این است چرا کارخانه در کرمان باشد که هیچ یک از معدن ها در ان نیست چرا در رفسنجان نباشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

آخرین اخبار