کد خبر: 235999
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
سايپا

گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش عمق ساخت و کاهش میزان ارزبری کشور موفق شد بیش از ۱۹۱ میلیون یورو صرفه جویی ارزی را محقق کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،این گروه خودروسازی در سال ۹۹ به دستاوردهای قابل توجهی در حوزه ساخت داخل و کاهش ارزبری دست یافته که بخشی از آنها بومی سازی قطعات با همکاری نیروهای مسلح (نیروی هوافضای سپاه، نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع) است که طی آن ۶۰ پروژه مشترک تعریف شده است.

علاوه بر این گروه خودروسازی سایپا، پروژه های بومی سازی دیگری نیز تعریف کرده که طی آنها صرفه جویی ارزی بالغ بر ۲۲۸ میلیون یورو هدفگذاری شده است.

در همین راستا، ساخت داخل ورق با استحکام بالا با راهبری سایپا و توسط شرکت های ورق سازی دنبال شد که صرفه جویی ارزی به ارزش ۴۴ میلیون یورو را به دنبال داشته است.

گفتنی است تا پیش از این، ورق مورد نیاز با استحکام بالا از طریق واردات تامین می شد اما با توجه به شرایط تحریمی کشور و کاهش میزان ارزبری، تولید و تامین آن با تکیه بر توان داخلی توسط مجموعه سایپا در دستور کار قرار گرفت.

از سوی دیگر، سایپا موفق شده تا در نتیجه اجرای پروژه هایی در حوزه خرید تجهیزات و قطعات یدکی خطوط تولید ۴۳ میلیون یورو کاهش ارزبری داشته باشد.

بر اساس این گزارش، گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته و از محل تحقق ۵۶ پروژه داخلی سازی، ۱۰۴ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته است.

گفتنی است، در تمام پروژه های که منجر به کاهش ارزبری شده، مجموعه سایپا حداکثر استفاده را از توانمندی های علمی و عملی داخلی (نیروهای مسلح، دانشگاهی، نخبگان) انجام داده است. به عنوان مثال همکاری در تولید باتری خودروی برقی با دانشگاه تهران، همکاری با ۲۶ شرکت دانش بنیان برای تولید قطعات دانشی و فناورانه و همکاری با شرکت های صنایع هوا فضا برای ۲۷ پروژه مانند تولید قطعات الکترونیک، انجام شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =