تایر

با تصمیم جمعی انجمن صنفی صنعت تایر ایران قیمت انواع لاستیک‌های تولید داخل تا 15درصد افزایش  یافت و این یعنی آغاز رقابت سالم بین تولیدکنندگان داخلی برای فروش محصولاتشان در بازار. 

به گزارش «اخبار خودرو»،با تصمیم جمعی انجمن صنفی صنعت تایر ایران قیمت انواع لاستیک‌های تولید داخل تا 15درصد افزایش یافت و این یعنی آغاز رقابت سالم بین تولیدکنندگان داخلی برای فروش محصولاتشان در بازار.
به گزارش روزنامه «دنیای‌خودرو» ‌اگرچه تصمیم‌ در زمینه بالا رفتن 15درصدی قیمت انواع تایرهای تولید داخل از ماه گذشته گرفته شده بود و تایرسازان منتظر آغاز شهریورماه بودند تا نرخ‌های جدید را اعلام کنند اما برخی شائبه‌ها وجود داشت که کارخانه‌های تایرسازی برای همراهی با دولت جدید قصد بالابردن قیمت‌ها را ندارند و گرانی تایر درحد یک خبر آرشیوی باقی خواهد ماند. اما دیروز تصمیم نهایی را اعضای هیات‌مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران گرفتند و بنا را بر این گذاشتند که طبق صلاحدید هرکارخانه، ‌قیمت محصولات افزایش پیدا کند، یعنی یک کارخانه می‌تواند نسبت‌به افزایش قیمت اقدامی نکند و دیگری تا سقف مجوز صادرشده کالای خود را گران کند. خبرها از انجمن صنفی صنعت تایر گویای این واقعیت است که گروه صنعتی بارز با وجود اینکه 25مرداد ماه سبدی با همان قیمت قبلی اعلام کرد،‌ جز موافقان اصلی افزایش قیمت تایرهای داخلی است و گروه صنعتی رازی نیز که دو کارخانه یزد و گلدستون را در اختیار دارد رأی به بالا رفتن قیمت ها داده است.
اما گویا مدیران کویرتایر و ایران‌تایر تمایل چندانی به این افزایش قیمت نداشته و ندارند. با اینحال قیمت‌های جدید از امروز اجرایی می‌شوند و این هنر مدیران‌عامل و مدیران بازاریابی و فروش است که بتوانند با تحلیل صحیح بازار، ‌به میزانی قیمت‌ها را افزایش دهند که بدنه بازار به عنوان تامین‌کننده اصلی سرمایه درگردش کارخانه‌های تایرسازی برای خرید محصولاتشان تمایل نشان دهند. به گزارش «دنیای‌خودرو» رصد بازار تایر نشان از نزدیک شدن قیمت‌های بازار به قیمت‌های مصوب دارد و این بدان معناست که تایرسازان نیز این بازخورد را از بازار گرفته‌اند که می‌توانند کالای خود را با قیمتی بالاتر عرضه کنند.البته نباید از بالا رفتن سرسام‌آور هزینه‌های تولید به راحتی گذشت. تاجایی‌که در دور گذشته افزایش قیمت‌ها،‌ مواداولیه وارداتی با دلار نیمایی 18هزار تومانی محاسبه و خریداری می‌شدند اما این روزها قیمت دلار نیمایی به 25هزار تومان رسیده است.این جدا از افزایش قیمت مواد اولیه داخلی مانند نخ تایر،‌ بید وایر،‌دوده و کائوچو مصنوعی است که همگی بر مبنای نرخ روز ارز محاسبه می‌شوند و تایرسازان ملزم به تولید محصول با هزینه‌های دلاری و فروش با قیمت‌های ریالی هستند. از امروز باید دید کدام شرکت‌ها و هریک به چه میزان افزایش قیمت را در سبد کالاهای خود خواهند گنجاند و در این رقابت جدید کدام سیاست‌گزاری پیروز خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =