ام‌وی‌ام X55

نخستین‌ مزیت ام‌وی‌ام X55 مربوط به‌بخش فنی آن است. گرچه ام‌وی‌ام X55 یک محصول جدید به‌حساب می‌آید، اما پیشرانه‌ آن که با کد SQRE4T15B شناخته می‌شود، از مدت‌ها قبل در کشورمان حضور داشته و به‌خدمت چندین مدل از خودروهای چری درآمده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،ام‌وی‌ام X55 در زمره آن دسته از تولیدات شرکت مدیران‌خودرو است که از سال 13۹۸ به‌جرگه محصولات چری در ایران پیوستند و این خودرو کم‌حاشیه نقاط قوت زیادی دارد که قرار است روزنامه «دنیای‌خودرو» با بررسی آن‌ها شما را در مسیر یک انتخاب خوب یاری کند. ام‌وی‌ام X55 در بازار کشور چین با نام تیگو ۵ ایکس شناخته می‌شود و نخستین‌بار در سال ۲۰۱۷ معرفی شد. این خودرو از لحاظ پیشرانه اشتراک کاملی با چری تیگو ۷ دارد و به‌واسطه طراحی ظاهری متفاوت خود، به‌عنوان محصولی نسبتا منحصربه‌فرد در سبد تولیدات مدیران‌خودرو جلب‌توجه می‌کند. حال می‌خواهیم به‌سراغ شاسی‌بلند کوچک مدیران‌خودرو برویم و به‌بررسی مزایای ام‌وی‌ام X55 بپردازیم.

پیشرانه و جعبه‌دنده مشترک با تیگو ۷
نخستین‌مزیت ام‌وی‌ام X55 مربوط به‌بخش فنی آن است. گرچه ام‌وی‌ام X55 یک محصول جدید به‌حساب می‌آید، اما پیشرانه‌ آن که با کد SQRE4T15B شناخته می‌شود، از مدت‌ها قبل در کشورمان حضور داشته و به‌خدمت چندین مدل از خودروهای چری درآمده است. موتور ۱.۵ لیتری چهارسیلندر توربوشارژ این خودرو پیش از این در بسیاری از محصولات چری نظیر آریزو ۵ توربو، آریزو ۶ و چری تیگو ۷ به‌خدمت گرفته شده بود. جعبه‌دنده شش‌سرعته دوکلاچه ام‌وی‌ام X55 نیز مشابه گیربکس چری تیگو ۷ است و سبب می‌شود خیال مالکان این خودرو تا حدودی نسبت به‌تامین قطعات یدکی و سرویس‌های تعمیر و نگهداری آسوده شود.
مسلما اگر ام‌وی‌ام ایکس 55 از پیشرانه و جعبه‌دنده منحصربه‌فرد خود استفاده می‌کرد، در آن صورت به‌دلیل تیراژ پایین عرضه این خودرو، مالکان آن طی گذر زمان با مشکل تامین قطعات یدکی و هزینه نسبتا بالاتر تعمیرات مواجه می‌شدند. اما تحت‌شرایط فعلی این مشکل بالقوه تا حد زیادی رفع شده و دارندگان ام‌وی‌ام X55 آسایش ذهنی بیش‌تری خواهند داشت.

توان فنی قابل قبول ام‌وی‌ام X55
ام‌وی‌ام X55 در بخش فنی خود یک پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ ۱.۵ لیتری و نیز یک جعبه‌دنده شش‌سرعته دوکلاچه را به‌خدمت گرفته و ترکیب فاکتورهایی همچون قدرت ۱۴7 اسب‌بخاری، گشتاور ۲۱۰ نیوتون‌متری، گیربکس شش‌دنده دوکلاچه و وزن نه‌چندان سنگین ۱۳۶۰ کیلوگرمی سبب شده است توان فنی ام‌وی‌ام X55 در جایگاهی نسبتا قابل‌قبول قرار گیرد و چالاکی متقاعدکننده‌ای را برای این کراس‌اوور کوچک رقم بزند. شتاب صفرتاصد ام‌وی‌ام X55، کمتر از 11 ثانیه است که قطعا می‌تواند خرسندی بسیاری از مشتریان را در پی داشته باشد. از طرف دیگر میزان مصرف سوخت این خودرو در ازای پیمایش ۱۰۰ کیلومتر مسافت، حدود ۶.۵ لیتر برآورد شده است که از این لحاظ نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه و رضایت‌بخش به‌نظر می‌رسد. نکته جالب این‌که کمتر خودرو چینی دارای نقاط قوت در بخش فنی است؛ اما دو مورد از مزایای ام‌وی‌ام X55 مربوط به‌پیشرانه و کیفیت فنی است.

ام‌وی‌ام X55؛ لوکس‌ترین شاسی‌بلند با برند داخلی «مدیران‌خودرو»

کابین جادار نسبت به‌ابعاد بدنه
ابعاد مناسب این خودرو از مزایای دیگر ام‌وی‌ام X55 است. با وجود آن‌که ام‌وی‌ام X55 از لحاظ کلاس بدنه در دسته کراس‌اوورهای کوچک یا ساب‌کامپکت قرار می‌گیرد، اما فضای داخل کابین آن گنجایش مناسبی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد؛ به‌ویژه این‌که صندلی‌های ردیف عقب محدودیت زیادی را برای نواحی پا و زانوهای سرنشینان ایجاد نمی‌کند. سقف بلند نیز سبب می‌شود افرادی با قد متعارف، بتوانند ضمن حضور در صندلی‌های ردیف دوم ام‌وی‌ام X55، از آسایش کافی برخوردار باشند.
ارتقای کیفیت کابین نسبت به‌سایر مدل‌های ام‌وی‌ام
معمولا محصولات ام‌وی‌ام از لحاظ جنس مواد به‌کاررفته در ساخت کابین چندان دلپسند ظاهر نمی‌شدند؛ اما ام‌وی‌ام X55 تا حدود زیادی این قاعده را برهم زد و ضمن به‌نمایش‌ گذاشتن یک طراحی متفاوت، امروزی و تقریبا ارگونومیک، کیفیتی فراتر از سایر محصولات ام‌وی‌ام را ارائه داد. از همین ‌رو می‌توان ام‌وی‌ام X55 را به‌نوعی پرچم‌دار محصولات ام‌وی‌ام در ایران دانست. می‌توان گفت این خودرو یک سر و گردن از چینی‌های دیگر بالاتر است؛ به‌علت اینکه هم کیفیت کابین و هم کیفیت پیشرانه جزو محاسن ام‌وی‌ام X55 محسوب می‌شوند.

ام‌وی‌ام X55؛ لوکس‌ترین شاسی‌بلند با برند داخلی «مدیران‌خودرو»


جدی‌ترین مزایای ام‌وی‌ام X55؛ آپشن‌های رفاهی قابل‌ قبول
امکانات رفاهی ایمنی ام‌وی‌ام X55 برای مشتریان ایرانی تقریبا مطلوب است و مواردی همچون دوربین‌های ۳۶۰ درجه، دوربین داینامیک، کروزکنترل، نمایشگر لمسی ۹ اینچی داشبورد، سامانه‌های کنترل کشش و پایداری، دو حالت رانندگی، ترمز پارک برقی، نمایشگر هفت‌اینچی پشت فرمان، چهار کیسه‌هوا، ورود بدون کلید، صندلی برقی راننده، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و سانروف از جمله مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این چینی بلندبالا به‌شمار می‌روند که قاعدتا جوابگوی نیازهای رایج مشتریان ایرانی خواهند بود.
از سوی دیگر، یک آپشن منحصربه‌فرد موسوم به‌ساعت هوشمند نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده که مالک به‌کمک آن می‌تواند شیشه‌ها یا درها را باز و بسته و موتور را روشن و خاموش کند. همچنین می‌توان از آن به‌عنوان کیلس نیز استفاده کرد که در هر صورت، یک آپشن مهیج و نسبتا باپرستیژ به‌شمار می‌رود.

طراحی ظاهری نسبتا زیبا و آینده‌نگرانه ام‌وی‌ام X55
طرح بدنه ام‌وی‌ام X55 از زبان طراحی جدید کمپانی چری اقتباس شده است و نسبت به‌دیگر محصولات این شرکت، نمایی اسپرت و مهیج‌تر را در معرض دید قرار می‌دهد تا آخرین گزینه از محاسن ام‌وی‌ام X55 باشد؛ به‌نحوی که دارندگان این خودرو می‌توانند از کلاس شخصیتی بالاتری درجامعه نسبت به‌مالکان محصولاتی همچون ام‌وی‌ام X33S، جک S5 یا حتی چری تیگو ۵ برخوردار شوند. بنابراین طراحی ظاهری خوشایند و قابل‌قبول نیز به‌فهرست مزایای ام‌وی‌ام X55 ضمیمه می‌شود.

جمع‌بندی بررسی مزایای ام‌وی‌ام X55
ام‌وی‌ام X55 به‌عنوان یک کراس‌اوور ساب‌کامپکت با طراحی ظاهری و عملکرد نسبتا اسپرت خود، قابلیت این را دارد که به‌یکی از پرفروش‌ترین شاسی‌بلندهای کوچک بازار کشور تبدیل شود. همچنین در این بازه قیمتی مشتریان می‌توانند سراغ محصولات کارکرده کره‌ای نظیر انواع مدل‌های هیوندای توسان نسل دوم یا کیا اسپورتیج دست‌دوم مدل ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نیز بروند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    4 4
    خریداران این ماشین کسانی هستند که اطلاعات فنی زیادی در همه جوانب خودرو دارند وبا مردم عادی متفاوت هستند ،در مورد قیمت هم نسبت به قیمت آزاد فیدلیتی وکرمان موتور بسیار متناسب می‌باشد ‌
    • د IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
      0 0
      بله البته که اطلاعات فنی خوبی دارند اما مجبورند مجبور .بین بدو بدتر یکی را انتخاب کنند ایران شده آزمایشگاه لگنهای چینی
  • سمیرا IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    2 3
    من پسندیدم به طور کلی
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    5 2
    نخرید ارزون میشود
  • علی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    11 2
    دارندگان این خودرو می‌توانند از کلاس شخصیتی بالاتری درجامعه نسبت به‌مالکان .... ای وای بر ما چقدر بدبخت شدیم جی بودیم و چی شدیم ماشینهای درجه1 اروپا و امریکا زیر پامون بود و الان به لگنهای چینی باید افتخار کنیم با قیمتهای فضایی
  • فرزان IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    زهی خیال خوش بنظر گزارشگر عامل تبلیغ این شرکت باشه که این خودرو را لوکس ترین و بهترین معرفی میکنه، ای بابا امان از دست این جفنگیات اولین چیزی که احساس میکنی وقتی سوار این ماشین و همکلاس های اون میشی احساس گاری سواری هست خشک و ناموزون تو حرکت، نمیشه این ماشین رو با شاسی بلندای دیگه چینی مقایسه کرد حتی از نظر فنی، دیگه به به و چهچه چیه
  • محمد قدرت انهری US ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    خیلی عالی هست
  • محمد IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    1 0
    نخریم ارزن میشه؟؟!!با این گرونی وکمی درآمد،ما تصورخرید ماشین هم از ذهنمون بیرون کردیم .کو پول عزیزم؟؟
  • امین IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    دارم کاملا راضی هستم
  • صادق IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    من دارم ماشین فوقالعاده ای هست حتی شتاب برتر از تیگو 7 واقعا سواری نرم و راحت
  • منصور US ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    بیشتر تبلیغ x55 بود تا معرفی!
  • حسن IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    0 0
    با سلام وای بر زبان که استخوان ندارد هر طرفی میشود چرخاند
  • رضا IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    نمیدونستم کلاس شخصیتی افراد با مدل خودرو اندازه گیری میشه. پس من که سانتافه دارم چقدر شخصیتم بالاتر از مالک این خودروست. اما در قبال مالک بی ام و چقدر بی شخصیتم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =