کد خبر: 236580
تاریخ انتشار: ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
آموزشگاه‌های رانندگی

میرزاده افزود: شاهدیم که آموزشگاه‌های رانندگی به عنوان کارفرما در جلسات شرکت کرده و بعد از دریافت هزینه کلی از وزارت صمت، هزینه اضافه شده را به صورت دلخواه، تقسیم‌بندی می‌کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از مربیان آموزشگاه‌های رانندگی تهران از شرایط سخت کاری و چالش‌های آموزش رانندگی در دوران کرونا خبر داد.

زینب میرزاده در گفتگو با ایلنا، درباره شرایط کاری مربیان آموزش رانندگی گفت: مربیان آموزش رانندگی به عنوان پیمانکار یا خویش‌فرما درنظر گرفته می‌شوند و خودروی آن‌ها نیز از سوی وزارت صمت قیمت‌گذاری می‌شود. در واقع مربیان آموزش رانندگی از کمترین حق در این هزینه‌ها برخوردارند و حتی در تعیین دستمزد خود هیچ نقشی ندارند.

این مربی آموزش رانندگی؛ با بیان اینکه اکنون مربیان آموزش رانندگی انگیزه خود برای آموزش صحیح را از دست داده‌اند، اظهار داشت: نداشتن بیمه، اتحادیه و تعاونی از مهمترین مواردی است که سبب شده تا مربیان آموزش آنچنان که باید در کار دلسوزی نداشته باشند.

میرزاده افزود: شاهدیم که آموزشگاه‌های رانندگی به عنوان کارفرما در جلسات شرکت کرده و بعد از دریافت هزینه کلی از وزارت صمت، هزینه اضافه شده را به صورت دلخواه، تقسیم‌بندی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون در کشور ما بسیاری باوجود داشتن گواهینامه، مهارت لازم برای رانندگی را ندارند، گفت: شرایط آموزش رانندگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است که دو مورد آن از همه اهمیت بیشتری دارد: اول اینکه مربی مهارت کافی برای آموزش ندارد و دوم اینکه برای برخی از هنرجوها ۱۲ جلسه آموزش برای مهارت کافی نیست.

این مربی رانندگی ادامه داد: شخصا شاهدم که هنرجوها با آموزشی به این صورت اقدام به رانندگی کرده و تصادفات جبران ناپذیری را به بار می‌آورند. راه‌حل‌هایی هست که بتوانیم از تصادفات جلوگیری کرده و خسارات احتمالی را تا حد امکان کاهش دهیم. حداقل کاری که می‌توان انجام داد، بهبود شرایط کاری مربیان آموزش و ایجاد فضای رقابتی بوده تا مبحث آموزش رانندگی به صورت بهتری دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =