کد خبر: 236610
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
مرسدس‌بنز ویژن AVTR

این روزها تلاش خودروسازان مختلف روی الکتریکی کردن خودروها و توسعه سیستم‌های خودران متمرکز شده است؛ اما مرسدس‌بنز تفکر دیگری دارد و به‌مسائل دیگری می‌اندیشد.

به گزارش «اخبار خودرو»،این روزها تلاش خودروسازان مختلف روی الکتریکی کردن خودروها و توسعه سیستم‌های خودران متمرکز شده است؛ اما مرسدس‌بنز تفکر دیگری دارد و به‌مسائل دیگری می‌اندیشد. مدل مفهومی مرسدس‌بنز ویژن AVTR که به‌تازگی توسط این برند رونمایی شده، رویکرد متفاوت بنز نسبت به‌رقبا را نشان می‌دهد؛ جایی که خودرو قادر است ذهن راننده را بخواند.

رونمایی از مرسدس‌بنز ویژن AVTR

مرسدس‌بنز ویژن AVTR نخستین‌نسل از خودروهای کاملا هوشمند این شرکت است که قادر است فرامین راننده را از ذهن او دریافت کند و عکس‌العمل نشان دهد. به‌عنوان مثال وسیله نقلیه می‌تواند مقصدی را که در ذهن راننده قرار دارد، بخواند و سپس خودرو را به‌سمت مقصد انتخاب‌شده هدایت کند. تنظیم نورپردازی محیط یا تغییر فرکانس رادیو نیز از دیگر فرامین ذهنی هستند که مرسدس‌بنز ویژن AVTR قادر به‌خواندن آن‌هاست.

رونمایی از مرسدس‌بنز ویژن AVTR

فرآیند ارتباط خودرو با ذهن راننده در مرسدس‌بنز ویژن AVTR از طریق رابط‌های مغز – رایانه یا BCI امکان‌پذیر شده است. این فناوری امواج خروجی مغز را اندازه‌گیری می‌کند و پس از انجام تجزیه و تحلیل‌های گوناگون، مقصود ذهن را دریافت کرده و عمل مشخصی را انجام می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =