کد خبر: 236674
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از رصد ۲۴ ساعته سرعت غیرمجاز در معابر پایتخت خبر داد و گفت که رانندگان متخلف از طریق پیامک و تماس تلفنی برای اخذ تعهد به پلیس احضار می‌شوند.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از ایسنا؛ سرهنگ علی همه خانی درباره رصد سرعت غیرمجاز در معابر اظهارکرد: در برخی از روزها و همچنین برخی از ساعات شبانه روز به دلیل خلوتی معابر شاهد افزایش سرعت شمار معدودی از رانندگان در معابر هستیم. اقدامی که یکی از مهم‌ترین علل تصادفات در پایتخت به شمار می‌رود و سهم 26 درصدی از علل وقوع تصادفات را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: رانندگان باید بدانند که برابر قوانین و مقررات کشور، سرعت خودروها در معابر به صورت 24 ساعته و از طریق دوربین های نظارت و کنترل سرعت رصد می‌شود و علاوه بر آن تیم های سیار کنترل سرعت و گشت های خودرویی پلیس نیز فعال هستند.

همه خانی با بیان اینکه پلیس نسبت به شناسایی و اعمال قانون خودروهای دارای سرعت غیر مجاز اقدام خواهد کرد، گفت: همچنین انجام حرکات نمایشی با خودرو و دیگر تخلفات نیز از سوی پلیس رصد شده و با آن برخورد می‌شود.

به گفته معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، رانندگان متخلف از طریق ارسال پیامک و تماس تلفنی به پلیس راهور احضار می‌شوند و در مرحله اول با دستور قضایی تعهد می‌دهند که دیگر چنین رفتاری نخواهند داشت و اگر تخلف را تکرار کنند، ثبت شکایت پلاک برای آنها صورت خواهد گرفت.

همه خانی درباره اینکه ثبت شکایت پلاک منجر به چه پیامدی برای رانندگان خودروها خواهد شد، گفت: خودروی ثبت شکایت شده در هر نقطه‌ای از سطح کشور که مشاهده شود توقیف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زکی زاده IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
    1 0
    با سلام در تاریخ 1400/07/01 راننده تاکسی به شماره شهربانی268ت49 ایران33 در مسیر اتوبان کرج تهران با راننده عبوری در گیر شده به دلیل واهی و اقدام به فحاشی ناموسی ضرب و شتم و اخاذی نمودوبنده شاهد بودم که طرف مقابل هیچ عکس العملی از خود نشان نداد فقظ به جهت اینکه راننده تاکسی قد بلند و تنومدی داشت این رفتارو با یک شهروند کرد که اصلا وجه خوبی نداشت لطفا پیگیری شود با تشکر
  • علیزاده IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
    0 0
    سلام من از تاکسی تلفنی شکایت دارم که به خانم بنده بی حرمتی کرده بعد از زنگ زدن متوجه شدم آژانس جمع شده و راننده با تلفن آژانس در منزل مسافر میگیرد برای شکایت باید به کجا مراجعه کنم
  • محمد عبدالوند IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
    0 0
    سلام بنده ساعت ۱۸ 1400/9/21با خودروی پراید سفید با شماره پلاک 55ل46916 داخل مسیر سه راه افسریه ب ترمینال جنوب مسافر ایشون بودم. این اقا درخاست ۴ برابر کرایه اضافی رو از بنده کرد و وسط مسیر پیاده کرد شروع کردن ب فحش دادن لطفا رسیدگی کنید.
  • نادر IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    امروز ۱۴۰۰/۱۱/۲۳صبح ساعت۶:۲۰ اتوبان ساوه به سمت تهران ۳ کیلومتر مانده به خروجی اسلامشهر کامیون ۱۸ چرخ به پلاک۷۳۷ع۵۳ عکس هم دارم کامل گرفت روی سمند ومسیرش رو بست سمند خیلی تیز بود به سختی جمع کرد ‌حتی دور خودش چرخید ‌ایستاد ولی کامیون بی اعتنا رفت وبه اخطار یه پژو دولتی هم توقف نکرد بعد ما هم نفهمیدم تصادف زنجیره ای شد یا نه ولی لطفا پیگیر راننده متخلف بشوید اگه سرتون شلوغ نیست هنوز توی شوک هستم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =