لنت‌ های تقلبی

«نمایندگان فروشی که خود تولیدکننده لنت‌ترمز شـــــــده‌اند!» این شغل جدید برخی فعالان بــازار لنت‌ترمز است تا با کپی کردن محـــــــصول اصلی‌ بتوانند از سهم بازار شرکتی که خود  نماینــــدگی فروشش را دارند، سوءاستفاده کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،«نمایندگان فروشی که خود تولیدکننده لنت‌ترمز شـــــــده‌اند!» این شغل جدید برخی فعالان بــازار لنت‌ترمز است تا با کپی کردن محـــــــصول اصلی‌ بتوانند از سهم بازار شرکتی که خود نماینــــدگی فروشش را دارند، سوءاستفاده کنند.
درحال حاضر این سودجویی نه از سوی خرده‌فروشان و افرادی بیرون از این بازار، بلکه از سوی برخی فروشندگان بزرگ هدایت می‌شود. طبق اطلاعات رسیده به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» چند تن از فعالان بزرگ بازار لنت با تولید قطعات بی‌کیفیت، تقلبی و البته ارزان‌قیمت و جعل بسته‌بندی یکی از برندهای معروف صنعت لنت، بازار را لبریز از قطعات تقلبی و بی‌کیفیت کرده‌اند.
این افراد با تولید غیرمجاز و جعل بسته‌بندی برندهای معتبر، اقدام به‌فروش قطعه تقلبی در نمایندگی‌های خود می‌کنند و این روند سبب شده است به‌عنوان مثال محصول تقلبی برای خودرو پراید با قیمت زیر 50 هزار تومان (شرکت مادر که دارای کد استاندارد و عضو انجمن تولیدکنندگان لنت‌ترمز است، نسخه اصلی این لنت‌ را بالای 55 هزار تومان عرضه می‌کند) به‌وفور در بازار عرضه شود.
با این تفاصیل نه‌تنها مسئولان مربوطه که باید ناظر بر فعالیت بازار باشند و از عرضه محصولات تقلبی جلوگیری کنند، با اقدماتی از این دست برخورد نمی‌کنند، بلکه برخی شرکت‌های لنت‌ساز نیز در برابر این‌گونه تخلفات خنثی عمل کرده و به‌آن واکنش خاصی نشان نمی‌دهند.
درنهایت با توجه به‌این‌که این دسته از نمایندگی‌ها محصول تقلبی را با قیمتی کمتر از قطعه اصلی می‌فروشند، از شرکت‌های تولیدکننده انتظار می‌رود با رصد بازار و به‌خصوص نوع فعالیت نمایندگـــــــی‌های فروش از عرضه و فروش این محصولات جلوگیری به‌عمل آورند. چرا که درکل افزایش فروش لنت بی‌کیفیت با قیمت زیر ۵۰ هزار تومان در بازار به‌ضرر مــــــصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اصلی لنت‌ترمز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =