کد خبر: 236920
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴
سیستم کمک‌ترمز بنز

ایمنی بالا درحال حاضر وجه تمایز خودروهای مختلف شده و یکی از ارکان رقابتی خودروها محسوب می‌شود. خودروهایی که بیش‌ترین ایمنی را داشته باشند، معمولا بیش‌تر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند.

به گزارش «اخبار خودرو»، ایمنی بالا درحال حاضر وجه تمایز خودروهای مختلف شده و یکی از ارکان رقابتی خودروها محسوب می‌شود. خودروهایی که بیش‌ترین ایمنی را داشته باشند، معمولا بیش‌تر مورد توجه مشتریان قرار می‌گیرند.

در سال‌های اخیر شرکت‌های خودروساز فناوری‌های جدید را درحوزه ایمنی خودروها طراحی و عرضه کرده‌اند و مرسدس‌بنز نیز همواره جزو شرکت‌های پیشرو در حوزه تکنولوژی‌های جدید است. خودروهای مرسدس‌بنز دارای ویژگی‌های ایمنی پیشرفته‌ای هستند که به‌رانندگان آرامش می‌دهند.
از جمله سیستم کمک‌ترمز که در سال‌های گذشته سبب شده است میزان ایمنی خودروها افزایش یابد. این سیستم سبب شده است میزان حوادث رانندگی به‌شدت کاهش یابد و به‌طور کلی علاوه‌بر افزایش ایمنی سرنشینان، ایمنی عابران پیاده و خودروهای عبوری نیز تا حد زیادی تضمین شود. موردی که سبب شده است بسیاری از خودروهای نسل جدید به‌این سیستم مجهز شوند.
سیستم ترمز مرسدس‌بنز چیست؟
سیستم کمک‌ترمز مرسدس‌بنز (BAS) یک سیستم ترمز اضطراری مستقل است و این سیستم زمانی که وسیله نقلیه یا عابر پیاده‌ای به‌خودرو بسیار نزدیک است و احتمال برخورد وجود دارد، فعال می‌شود. یعنی هنگامی که راننده نتواند به‌موقع ترمزها را لمس کند، کمک‌ترمز می‌تواند به‌ترمز اصلی خودرو کمک کند و ترمز اضطراری فعال شود.

سیستم ترمز مرسدس‌بنز چگونه کار می کند؟
این سیستم از حسگرهایی استفاده می‌کند که ناحیه جلو خودرو مرسدس‌بنز را اسکن می‌کند و این سنسورها قادر به‌اسکن تا 200 متر جلوتر و سه‌خط عرضی هستند. علاوه‌بر این، سیستم Brake Assist دارای محدوده دید 80 درجه هنگام اسکن فاصله 30 متر یا کمتر است. با این محدوده دید مطلوب، مرسدس‌بنز هنگام ترمز کردن سطح ترمز را افزایش می‌دهد و درصورت عدم‌تشخیص ترمز توسط راننده، سیستم ترمز اضطراری فعال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =