پورشه

به‌تازگی پورشه از تیم تخصصی خود برای انتخاب تایر مخصوص برای هر مدل رونمایی کرد. تیم اختصاصی انتخاب تایر در پورشه سعی می‌کنند برای مدل‌های جدید طرح اولیه‌ای از بهترین تایر قابل‌استفاده را ارائه دهند.

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌تازگی پورشه از تیم تخصصی خود برای انتخاب تایر مخصوص برای هر مدل رونمایی کرد. تیم اختصاصی انتخاب تایر در پورشه سعی می‌کنند برای مدل‌های جدید طرح اولیه‌ای از بهترین تایر قابل‌استفاده را ارائه دهند. این طرح اولیه براساس وزن، ابعاد و گشتاور موتور درنظر گرفته می‌شود و می‌تواند کار تیم‌های تامین را برای انتخاب تایر مناسب را راحت‌تر کند. کارستن هافمن، مدیر تیم توسعه تایر پورشه گفت: «اهداف خود را برای کارخانه‌های تایرسازی به‌وضوح مشخص و بیان می‌کنیم. این اهداف شامل فاصله ترمزگیری و رکوردی است که برای ثبت در پیست نوربرگ‌رینگ درنظر گرفته‌ایم». مراحل تولید طرح اولیه تایر حدود چهار سال پیش از تولید آن آغاز می‌شود، این درحالی است که سایر خودروسازان حدودا سه‌ماه پیش از تولید محصول، نیاز خود را به تایرسازها اعلام می‌کنند. اما در پورشه حتی برای تایرهای جلو و عقب برنامه تحقیقاتی جداگانه‌ای درنظر گرفته می‌شود. در هر بخش از این برنامه تیم توسعه تایر پورشه دو طرح اولیه را درنظر می‌گیرد و براساس آن شروع به تست و مقایسه تایر برندهای مختلف می‌کند. هرچند این روند می‌تواند برای هرخودروسازی خسته‌کننده باشد اما در پورشه این شیوه یک اقدام حیاتی به‌حساب می‌آید. سال گذشته کوین استر، راننده فرانسوی در پیست نوربرگ‌رینگ با پورشه 911 GT3 آراس توانست رکورد ۶ دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۴ دهم را ثبت کند که یک رکورد جدید برای خودروهای تنفس‌طبیعی محسوب می‌شود. جان فرانک، مسئول دینامیک رانندگی خودروهای خیابانی پورشه گفت: «بدون کمک تایرها، ثبت این رکورد امکان‌پذیر نبود، تاثیر عملکرد تایر قابل‌توجه و بسیار چشمگیر است.» متخصصان پورشه تخمین می‌زنند با تایرهای مختلف حدود ۴ تا 6ثانیه اختلاف در رکوردزنی مشاهده خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال درصورت استفاده نکردن از تایرهای جدید میشلن پایلوت اسپرت کاپ 2 R، عملکرد کلی این خودرو تحت تاثیر قرار می‌گرفت. میشل هوت، از متخصصان این تیم گفت: «یک تایر شخصیت‌های متفاوتی را از خود نشان می‌دهد، اما هیچ‌وقت نمی‌توان از تاثیر زیاد این قطعه بر شاسی‌ خودرو به سادگی گذشت.» برای مقایسه بهتر است بدانید حتی مدل‌های مختلف پورشه که از یک شاسی و همچنین سیستم برقی یکسان استفاده می‌کنند، به‌دلیل وزن و شرایط جاده‌ای متنوع، تایرهای متفاوتی را دریافت خواهند کرد. هوت گفت: «تنوع مدل‌ها کار را برای ما سخت‌تر می‌کند.»
برای رسیدن به بهترین دستاورد، این تیم با راننده‌ خودروهای تست ارتباط مستقیم برقرار می‌کند تا نتایج به‌دست‌آمده از تست‌های میدانی را توسط عامل انسانی نیز بررسی ‌کنند. یکی از مهم‌ترین وظایف این تیم، تشخیص شخصیت تایر استفاده‌شده در شرایط مختلف و تطابق آن با اهداف محصول نهایی است. بنابراین عملکرد تایر در سطح‌های خشک، بارانی، برفی و حتی سطح یخی پس از بررسی، تحلیل و در انتخاب نهایی تاثیرگذار خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =