کد خبر: 237789
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۲
بازار خودرو

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه خودوسازان درخصوص جمع‌آوری خودروهای کف پارکینگ اعلام آمادگی کردند، گفت: این وعده هنوز عمل نشده است.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از تسنیم،اشکان میرمحمدی، بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور با حضور در برنامه "تیتر امشب" گفت: 29 شهریور جلسه‌ای در سازمان بازرسی کل کشور با خودروسازان، قطعه‌سازان بزرگ کشور و سایر دستگاه‌هایی تأثیرگذار از جمله بانک مرکزی، گمرک ایران، سازمان محیط زیست و سازمان استاندارد درخصوص بررسی علت دپو خودروهای تولیدی برگزار شد و مشکل چالش انباشته شدن خودروها در پارکینگ هر دو شرکت خودروساز مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مشکل عمده خودروسازان، وارد کردن قطعات الکترونیکی بوده است، افزود: خودروسازان علت انباشت خودروها و کسری قطعات خودرو را مشکل تأمین نقدینگی و قطعه‌سازان هم قیمت‌گذاری دستوری را مطرح کردند.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه خودوسازان درخصوص جمع‌آوری خودروهای کف پارکینگ اعلام آمادگی کردند، گفت: مدیرعامل ایران‌خودرو اعلام کرد ببش از 90 هزار خودروی کف پارکینگ خود را تا نیمه آبان به 60 هزار دستگاه خودرو برساند و مدیرعامل سایپا نیز وعده داد 53 هزار دستگاه این شرکت را تا پایان آذر به 10 هزار دستگاه کاهش دهند، اما شواهد امر نشان می‌دهد که هیچ‎کدام از دو شرکت خودروساز نتوانستند مبادرت به کاهش خودورهای دپو شده خود کنند.

میرمحمدی بیان کرد: خودروسازان با توجه به مشکلاتی که دارند، به دنبال اعمال افزایش قیمت هستند و قرار است با افزایش تولید، موجبات کاهش قیمت فراهم شود.

بازرس کل امور صنعت، معدن و تجارت سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی به ابعاد و عرصه‌های مختلفی در این زمینه ورود کرده است.

سید محسن دهنوی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم گفت: مجموع زیان انباشته از 11 هزار و 600 میلیارد تومان در پایان سال 96 به 83 هزار میلیارد تومان در پایان 6 ماهه سال گذشته رسیده و در طول سه و نیم سال حدود هفت برابر شده است.

وی بیان کرد: از آذر 96 تا آذر 99 قیمت تیبای صندوق دار 5 برابر شده، در حالی که تورم 2 برابر شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: حمایت بی، چون و چرا از خودروساز و قطعه سازانی که تبدیل به بخشی از مافیای خودرو شده‌اند، باعث تحویل بی کیفیت خودرو به مردم و زیان انباشته خودروسازان شده است.

دهنوی گفت: در چند هفته گذشته که اوج نوسان بازار خودرو بوده، خبری از وزیر صمت نبوده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: سال گذشته نزدیک 80 هزار میلیارد تومان رانت، بابت تفاوت قیمت با بازار توزیع شد.

مجید کاغذگریان، کارشناس صنعت خودرو هم گفت: از 90 هزار خودروی دپو شده شرکت ایران خودرو 10 درصد آن‌ها معطل قطعه الکترونیکی هستند.

وی بیان کرد: ساپکو با 2 هزار نیرو وظیفه مدیریت زنجیره تأمین را بر عهده دارد.

کارشناس صنعت خودرو گفت: از 91 هزار محصول دپو شده ایران خودرو، همه آن‌ها معطل قطعه الکترونیکی (چیپست) هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =