ایران خودرو

معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که برنامه‌های فروش محصولات این شرکت کماکان ادامه دارد، از کاهش تعهدات معوق ایران‌خودرو به 7هزار دستگاه در پایان آبان‌ماه خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که برنامه‌های فروش محصولات این شرکت کماکان ادامه دارد، از کاهش تعهدات معوق ایران‌خودرو به 7هزار دستگاه در پایان آبان‌ماه خبر داد. بابک رحمانی با اشاره به اجرای فروش فوق‌العاده با موعد تحویل ۴۵روزه در آبان‌ماه، گفت:‌ «در این طرح تمامی تعهدات ۲۰۶ تیپ دو ظرف مدت ۱۵ روز تحویل مشتریان شده است و مابقی تعهدات نیز حداکثر ظرف ۴۵روز واگذار خواهد شد.» وی با بیان این‌که در صورت حمایت و پشتیبانی لازم، تولید و عرضه خودرو افزایش خواهد یافت، بیان کرد: «این آمادگی وجود دارد که تا پایان سال، ۱۰۰هزار دستگاه خودرو بیش‌از تعهدات فعلی، به بازار عرضه کنیم.» به گفته رحمانی، در آبان‌ماه ۴۳هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده که ۱۰هزار دستگاه آن در قالب فروش فوق‌العاده بوده است.»

اجرای سه طرح فروش براساس قرعه‌کشی
معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو درخصوص روش‌های فعلی فروش محصولات گفت: «سه طرح فروش شامل فوق‌العاده با زمان تحویل حداکثر سه‌ماهه، پیش‌فروش با موعد تحویل یک‌ساله و طرح‌های فروش مشارکت در تولید با موعد تحویل بیش از یک‌سال براساس قرعه‌کشی به اجرا گذاشته می‌شود.»
وی، اصلاح قیمت‌ها را عاملی برای افزایش تولید خودروهای پرطرفدار دانست و گفت: «درصورت اصلاح قیمت‌ها شاهد کاهش التهابات بازار و عرضه خودرو با قیمت‌های کاذب توسط واسطه‌گران خواهیم بود.» رحمانی افزود: «با اجرای دقیق برنامه‌های فروش و عرضه منطقی خودرو با قیمت اصلاح‌شده، هم شاهد آرامش خاطر مشتریان خواهیم بود و هم خرید هیجانی از بازار با قیمت‌های غیرواقعی کاهش خواهد یافت و زمینه واسطه‌گری را از بین خواهد برد.»
افزایش عرضه به بازار به فک رهن اسناد خودروها
رحمانی همچنین فک رهن خودروهای فروش‌رفته را در کنار افزایش تولید، عاملی برای افزایش عرضه خودرو به بازار و ایجاد تعادل در آن دانست. وی خاطرنشان کرد: «فک رهن اسناد خودروهایی که در گذشته توسط ایران‌خودرو به فروش رفته و در پارکینگ‌های مشتریان مانده و پیمایش نداشته است، عاملی برای فروش و عرضه در بازار خواهد بود.» وی با یادآوری امکان فک‌رهن زودتر از موعد تمامی تعهدات گذشته، ضمن دعوت از مالکان برای ثبت درخواست فک رهن، گفت: «مشتریان پس از دریافت پیامک، با ورود به سایت فروش ایران‌خودرو درخواست خود را ثبت کنند تا با پرداخت مبلغ ترهین، امکان دریافت سند از طریق نمایندگی فراهم شود.» معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با بیان این‌که زمان مراجعه مشتریان، با اولویت‌بندی و با سرعت عمل در پاسخگویی انجام خواهد شد، افزود:‌ «زمان مراجعه و نوبت مشتریان از طریق پیامک اعلام خواهد شد.» وی تصریح کرد: «فک‌رهن ناشی از روش قرعه‌کشی، شامل تمام مشتریان ایران‌خودرو می‌شود، اما برای مواردی که سند خودرو به دلایل دیگری ازجمله خرید اقساطی، وام بانکی و... در رهن است، مطابق شرایط قرارداد اقدام خواهد شد.» گفتنی است؛ برای تمامی مشتریان دارای اسناد ترهینی پیامک ارسال شده است و در روزهای جمعه نیز اجرای این فرآیند ادامه دارد. بدین‌ترتیب در کمترین زمان پس‌از واریز، مبلغ ترهین از طریق سایت، اسناد به نمایندگی‌ها ارسال خواهد شد.

اجرای طرح مشارکت در تولید
گروه صنعتی ایران‌خودرو شش محصول خود را در طرح مشارکت در تولید با موعد تحویل بهمن و اسفندماه ۱۴۰۱ در ماه جاری به اجرا گذاشت. در این طرح، شش محصول تارا دستی، دناپلاس توربوشارژ و همچنین دناپلاس توربوشارژ با گیربکس شش‌سرعته، پژو ۲۰۷ دستی با سقف شیشه‌ای، راناپلاس و سورن‌پلاس عرضه شد. طبق برنامه‌ریزی صورت‌گرفته برای تولید، بخشی از محصول دناپلاس توربوشارژ مجهز به گیربکس شش‌سرعته در این طرح تولید و عرضه خواهد شد می‌شود. البته این دومین مرحله فروش در قالب مشارکت در تولید محصولات ایران‌خودرو بود که با موعد تحویل ۱۵ ماهه عرضه شد. به‌منظور تسریع در تولید و تحویل محصولات ایران‌خودرو، علاوه بر صعود درصد داخلی‌سازی‌ها و صرفه‌جویی ارزی، میزان حمل واردات کانتینرهای قطعات، مواد اولیه و ورق مورد نیاز خطوط تولید ایران‌خودرو هم 2.5 برابر افزایش یافت. احسان مظلومی‌نیا، مدیر سایت‌ها و حمل بنادر ایسیکو، در این‌باره گفت: «این شرکت با توجه به تنوع و افزایش میزان تولید محصول در گروه صنعتی ایران‌خودرو، توانست با استفاده از تجهیزات و کارکنان باتجربه خود، 3200 دستگاه کانتینر حامل قطعات، مواد اولیه و ورق‌های مورد نیاز خطوط تولید ایران‌خودرو را در هفت‌ماهه نخست امسال حمل کند.» وی افزود: «حمل وارداتی کانتینرهای مذکور به سایت‌های ایران‌خودرو، ساپکو و سازندگان زنجیره تامین انجام شده که در هم‌سنجی با سال گذشته رشد 2.5برابری را به ثبت رسانده است.» مظلومی نیا یادآور شد: «عمده این کانتینرها به روش ریلی و با استفاده از واگن‌های شرکت سمند ریل (از شرکت‌های زیرمجموعه ایسیکو) حمل شده که کاهش هزینه چشمگیری را نسبت به حمل جاده‌ای برای گروه صنعتی ایران‌خودرو به همراه داشته است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =