آذرباتری

شرکت آذرباتری یکی از شرکت‌های قدیمی درحوزه تولید انواع باتری است و این شرکت طی سال‌های اخیر بخش عمده‌ای از نیاز خودروسازان را تامین کرده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،شرکت آذرباتری یکی از شرکت‌های قدیمی درحوزه تولید انواع باتری است و این شرکت طی سال‌های اخیر بخش عمده‌ای از نیاز خودروسازان را تامین کرده است. به‌گفته مدیرعامل این شرکت ۵۰ درصد تولیدات آن به‌خودروسازان اختصاص پیدا می‌کند و ۳۰ درصد نیز راهی بازار افترمارکت می‌شود. همچنین ۲۰ درصد محصولات نیز صادر می‌شود.
مدیرعامل گروه تولیدی آذرباتری درخصوص این‌که آذرباتری چنددرصد از باتری‌های خودروسازان بزرگ کشور را تامین می‌کند به‌روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «شرکت آذرباتری درحال حاضر ۶۰ درصد باتری مورد نیاز شرکت ایران‌خودرو وهمچنین ۵۰ درصد باتری محصولات شرکت سایپا را تامین می‌کند و مسئولیت تامین بخش بزرگی از باتری خودروهای کشور را برعهده گرفته است.»
کاظم مرتاض، مدیرعامل گروه تولیدی آذرباتری همچنین درخصوص استانداردهای این شرکت درتولید باتری که سبب شده است نظر خودروسازان به‌آن جلب شود نیز افزود: «آذرباتری دارای استاندارد مدیریت کیفیت a.l.t.f است که بالاترین سیستم مدیریت قطعه‌سازی خودرو به‌شمار می‌رود. آذرباتری این استاندارد را از شرکت I.M.Q ایتالیا دریافت کرده و خودروسازان معمولا برند آذر را که دارای سابقه حضور ۳۰ ساله در بازار باتری کشور است، انتخاب می‌کنند.»
وی درخصوص میزان واردات برای تولید باتری‌های شرکت آذرباتری گفت: «۹۸ درصد مواد مورد مصرف درباتری توسط هلدینگ آذرباتری و شرکت‌های تابعه آن تامین می‌شود و تنها چهار قلم مواداولیه مورد نیاز است که به‌صورت واردات تامین می‌شود.»
این روزها بحث بدهی خودروسازان به‌قطعه‌سازان و افزایش میزان آن به‌شکل روزانه مطرح است و صنعت باتری نیز ظاهرا جزو طلبکاران این صنعت است. مدیرعامل این شرکت همچنین درخصوص دریافت مطالبات از خودروسازان تصریح کرد: «متاسفانه میزان مطالبات ما از خودروسازان چشمگیر است و عمدتا به‌صورت تهاتر انجام می‌شود. همچنین گاهی این مطالبات درقالب دریافت تسهیلات از سیستم بانکی تامین می‌شود.»
کاظم مرتاض، مدیرعامل شرکت آذرباتری درخصوص این‌که با وجود مطالبات از خودروسازان وی تمایل دارد با چه‌شرکت‌هایی ‌همکاری کند، تاکید کرد: «بالطبع ایران‌خودرو با توجه به‌حجم تولید و تنوع و وسعت محصولات شرکت، بیشتر مورد توجه آذرباتری است و هرچند معتقدیم که دراین رابطه سایپا عملکرد بهتری دارد.»
مدیرعامل شرکت آذرباتری دررابطه با این‌که چند درصد تولید این شرکت به‌خودروسازان و چند درصد به‌بازار افترمارکت تزریق می‌شود، اظهار کرد: «اکنون ۳۰ درصد تولیدمان به‌خودروسازان ارائه شده و ۵۰ درصد در بازار افتر مارکت توزیع می‌شود. همچنین ۲۰ درصد محصولات نیز صادر می‌شود.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =