یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی که در یک موتور بنزینی ایفای نقش می‌کند و به‌عبارتی نبض موتور محسوب می‌شود، سیستم سوخت‌رسانی است و هرگونه ایراد در این سیستم و متعلقات آن می‌تواند سبب نامیزان کارکردن موتور شود.

به گزارش «اخبار خودرو»،این مشکل بسیار گسترده است و نیاز به‌بررسی فراوان دارد. اما درکل این مشکل می‌تواند سه‌علت عمده داشته باشد. نخست‌این‌که یکی از مهم‌ترین سیستم‌هایی که در یک موتور بنزینی ایفای نقش می‌کند و به‌عبارتی نبض موتور محسوب می‌شود، سیستم سوخت‌رسانی است و هرگونه ایراد در این سیستم و متعلقات آن می‌تواند سبب نامیزان کارکردن موتور شود. براین اساس ابتدا باید انژکتورهای موتور بررسی شود؛ چراکه ممکن است انژکتورها باتوجه به‌دوگانه‌سوز بودن خودرو شما به‌اصطلاح گرفته باشد و میزان سوخت مورد نیاز به‌سیلندرها را تامین نکند.
در این صورت برای رفع مشکل باید انژکتورها باز و توسط دستگاه شست‌وشو داده شود. دومین مورد به‌دریچه‌گاز مربوط می‌شود. زیرا این قطعه در تثبیت دور موتور نقش بسزایی دارد. به‌عبارت دیگر اگر این قطعه الکترومکانیکی نیز با مشکل مواجه شده باشد، در به‌وجود آمدن این مشکل تاثیرگذار است.
بر این اساس باید دریچه‌گاز و متعلقات آن نیز بررسی و درصورت نیاز تعویض شوند تا دور موتور تثبیت شود. درآخر این‌که از دیگر سیستم‌های مهم در راستای راه‌اندازی موتور درون‌سوز بنزینی سیستم جرقه‌زنی است و اگر متعلقات این سیستم با مشکال مواجه شده باشد، قدرت جرقه‌زنی کاهش می‌یابد و سبب مشکلاتی همچون نوسان در دورموتور می‌شود.
در این حالت باید نخستین قطعه این سیستم که همان شمع است، مورد بررسی قرار گیرد و با در نظر گرفتن استفاده از دو سوخت متفاوت، شمع‌های موتور خودرو شما با اختلال مواجه شده و به‌درستی عمل نمی‌کند؛ بنابراین باید شمع‌های موتور تعویض شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =