سایپا

قرعه‌کشی دو طرح پیش‌فروش یک‌ساله و پیش‌فروش مشارکت در تولید ۶ محصول سایپا شامل «کوییک با گیربکس معمولی»، «کوییک‌آر»، «کوییک‌اس»، «شاهین‌جی»، «ساینااس» و «سایپا۱۵۱» با حضور نهادهای نظارتی و مسئولان این گروه خودروسازی در هفته اول دی‌ماه برگزار شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،قرعه‌کشی دو طرح پیش‌فروش یک‌ساله و پیش‌فروش مشارکت در تولید ۶ محصول سایپا شامل «کوییک با گیربکس معمولی»، «کوییک‌آر»، «کوییک‌اس»، «شاهین‌جی»، «ساینااس» و «سایپا۱۵۱» با حضور نهادهای نظارتی و مسئولان این گروه خودروسازی در هفته اول دی‌ماه برگزار شد. در طرح اخیر پیش‌فروش یک‌ساله سایپا ۹۷هزار و ۴۸۸ نفر شرکت کردند که ۹۶هزار و ۲۸۲ نفر واجد شرایط شناخته شدند. ظرفیت محصولات عرضه‌شده گروه خودروسازی سایپا در این طرح فروش ۷هزار و ۵۰۰ خودرو است. در این طرح هزار دستگاه خودرو شاهین‌جی عرضه می‌شود. علاوه بر این یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه کوییک با گیربکس معمولی، یک‌هزار و ۱۰۰ دستگاه کوییک‌آر، یک‌هزار دستگاه کوییک‌اس، ۲هزار و ۷۰۰ دستگاه ساینا اس و ۶۰۰ دستگاه سایپا۱۵۱ عرضه می‌شود. بررسی طرح‌های اخیر فروش و پیش‌فروش سایپا نشان می‌دهد مدل‌هایی که برای مدتی فروش یا پیش‌فروش آن‌ها متوقف شده بود، هرکدام به یکی از طرح‌های عرضه این خودروساز اعم‌از فروش 90روزه، پیش‌فروش مدت‌دار و پیش‌فروش مشارکت در تولید بازگشته‌اند؛ از «تیبا» و «تیبا2» گرفته تا «کوییک‌پلاس اتومات» و... .

پیش‌فروش مشارکت در تولید
در طرح پیش‌فروش مشارکت در تولید سایپا ۲۸هزار و ۲۸۷ نفر شرکت کردند که ۲۷هزار و ۸۹۵ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند. ظرفیت محصولات عرضه‌شده گروه خودروسازی سایپا در این طرح فروش نیز ۳هزار دستگاه خودرو است. در این طرح، ۵۰۰ دستگاه خودرو شاهین‌جی عرضه می‌شود. علاوه بر این، ۵۰۰ دستگاه کوییک با گیربکس معمولی، ۲۵۰ دستگاه کوییک‌آر، ۵۰۰ کوییک‌اس، یک‌هزار و ۵۰ دستگاه ساینااس و ۲۰۰ دستگاه سایپا۱۵۱ عرضه می‌شود.
آمار آخرین فروش فوق‌العاده
در قرعه‌کشی طرح فروش فوق‌العاده سایپا نیز که در هفته پایانی آذرماه ۱۴۰۰ انجام شد، ۵ محصول این خودروساز شامل کوییک با گیربکس معمولی (رینگ فولادی)، کوییک‌آر، تیبا صندوق‌دار، تیبا۲ و کوییک‌پلاس با گیربکس اتوماتیک با حضور نهادهای نظارتی و مسئولان این گروه خودروسازی برگزار شد. در طرح اخیر فروش فوق‌العاده سایپا ۵۰۰هزار و ۴۸۰ نفر شرکت کردند که ۴۸۸هزار و ۸۴۳ نفر واجد شرایط شناخته شدند. ظرفیت محصولات عرضه‌شده گروه خودروسازی سایپا در این طرح فروش نیز ۴هزار خودرو بود. در این طرح، ۵۰۰ دستگاه خودرو تیبا صندوق‌دار عرضه شد. علاوه بر این، یک‌هزار و ۲۵۰ دستگاه کوییک با گیربکس معمولی، ۹۰۰ دستگاه کوییک‌آر، یک‌هزار و ۲۵۰ دستگاه تیبا۲ و ۱۰۰ دستگاه کوییک‌پلاس با گیربکس اتوماتیک عرضه شد.

عرضه مستمر در «سه‌شنبه‌های سایپایی»
بنابراعلام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، در راستای تحقق برنامه‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کنترل قیمت‌ها در بازار خودرو، این خودروساز تا پایان سال ۱۴۰۰ سه‌شنبه هر هفته یک طرح عرضه محصولات خواهد داشت. سیدجواد سلیمانی در تشریح طرح «سه‌شنبه‌های سایپایی» گفت: «با راهبری وزیر صمت، برنامه‌های مختلفی برای کنترل و تنظیم بازار خودرو تدوین شده که یکی از آن‌ها عرضه مدوام و مستمر خودرو توسط خودروسازان کشور است، از این رو، گروه سایپا این برنامه را از هفته پایانی آذر کلید زده و تا پایان سال هر سه‌شنبه یک طرح عرضه خودرو اجرا خواهد کرد که این طرح‌ها شامل فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید است.»
وی درخصوص خودروهایی که در این طرح‌های فروش عرضه می‌شوند نیز گفت: «تقریبا تمام محصولات گروه خودروسازی سایپا در این طرح‌های فروش عرضه می‌شوند و هموطنان می‌توانند بنابر نیاز خود برای خرید این خودروها ثبت‌نام کنند.»

سایپا به روایت کدال
جدیدترین آمار رسمی کدال نشان می‌دهد که گروه خودروسازی سایپا در شش‌ماهه اول سال 1400 عملکرد به مراتب بهتری نسبت به سال گذشته و مدت مشابه آن در سال 1399 داشته است. بر این اساس، سایپا تا پایان شهریور سال 1400، حدود 16500 میلیارد تومان «درآمد عملیاتی» داشته که این رقم در مدت مشابه سال قبل آن در حدود 5600 میلیارد تومان بوده و بدین‌ترتیب درآمدهای عملیاتی این شرکت در این بازه زمانی حدود 194درصد رشد داشته، از دیگر نکات قابل‌توجه کاهش 62 درصدی زیان عملیاتی این شرکت است. طبق آمار رسمی زیان عملیاتی شرکت سایپا در 6ماهه اول سال 1400، تنها 673میلیارد تومان بوده که این رقم در شش‌ماهه اول سال 1399، حدود 1755میلیارد تومان بوده است. رشد 21درصدی فروش خودرو در نیمه ابتدایی سال 1400، از دیگر نقاط مثبت عملکرد سایپا است. همچنین این شرکت در بخش زیان خالص نیز عملکرد قابل‌دفاعی داشته، چراکه میزان رشد خالص زیان خالص در شش‌ماهه اول سال 1400 نسبت‌به مدت مشابه سال قبل آن تنها 16درصد افزایش داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =