مکس ورشتپن

ورشتپن، نخستین عنوان قهرمانی فصل خود را در دور آخر از آخرین مسابقه (جایزه بزرگ ابوظبی) و پس از دور خودرو ایمنی و تعویض تایرها با لاستیک‌های تازه‌تر به دست آورد تا به‌این‌ترتیب لوئیس همیلتون را از هشتمین قهرمانی جهان حذف کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،هرچند راننده تیم ردبول اعلام کرد احساس می‌کند موفقیت او در پیست سیلورستون سبب ادامه رقابت برای کسب عنوان قهرمانی فصل ۲۰۲۱ مسابقات فرمولاوان تا آخرین مسابقه فصل شد، اما از لحاظ فنی تایرها بودند که باعث کسب مهم‌ترین عنوان قهرمانی خودرویی در دنیا شدند.
ورشتپن، نخستین عنوان قهرمانی فصل خود را در دور آخر از آخرین مسابقه (جایزه بزرگ ابوظبی) و پس از دور خودرو ایمنی و تعویض تایرها با لاستیک‌های تازه‌تر به دست آورد تا به‌این‌ترتیب لوئیس همیلتون را از هشتمین قهرمانی جهان حذف کند.
با این حال، ورشتپن در مسابقات قهرمانی فرمولاوان پیشتاز بود، اما لحظات کلیدی او و همیلتون را در فاصله‌ای نزدیک به هم تا مسابقه پایانی کشاند.
کریستین هورنر، مدیر ردبول چند لحظه تعیین‌کننده را در مسابقه قهرمانی ورشتپن شناسایی کرد که ارتباط جدی با تایرهای انتخاب‌شده توسط او داشت. در ابتدا می‌توان به گرندپری آذربایجان اشاره کرد، جایی که ورشتپن هنگام مسابقه با ترکیدن لاستیک مواجه شد. همیلتون در شروع دوباره و پس از آن حادثه شانس رساندن خود به جایگاه برتر را داشت ولی به‌طور تصادفی ترمزهایش باعث تغییر شرایط شد و با دیگر ردبول سرخیو پرز را برای برتری به چالش کشید.
هورنر همچنین گرندپری بریتانیا در پیست سیلورستون را به عنوان «لحظه‌ای کلیدی» اعلام کرد، جایی که ورشتپن و همیلتون در دور ابتدایی با هم برخورد کردند و ورشتپن او را راهی موانع و یک ضربه با انرژی 51G به خودرو همیلتون وارد کرد. به گفته هورنر «کسب این پیروزی‌ها و نتایج (فرانسه و دو امتیاز کامل در اتریش) مهم بودند. لحظاتی هم آذربایجان بود که باید از آن درس بگیریم. بازگشت قوی این راننده مهم بود و مکس این کار را به خوبی انجام داد و سپس سیلورستون و بازگشت. این مسابقه را تبدیل به لحظه‌ای کلیدی کرد.» ورشتپن نیز با مدیر تیمش هم‌نظر است زیرا سیلورستون را به عنوان مانعی بزرگ در پیشرفت برای کسب قهرمانی خود می‌دانست و بر این مسابقه تمرکز زیادی داشت. بدون آن حادثه، ورشتپن مطمئن بود آخرین گرندپری برای کسب قهرمانی جهان برگزار نمی‌شد. ورشتپن گفت: «مانند کریستین، ضربه واردشده به دیواره تایر در سیلورستون چندان هم بد نبود. این لحظات کلیدی بودند وگرنه خیلی زودتر نتیجه برای قهرمانی فصل مشخص می‌شد. به خصوص در پایان فصل، که کسب چند برد در جایی که انتظارش را نداشتیم، برای رقیب اتفاق افتاد، یا جایگاه‌هایی که امتیازمان را کاهش دادند، جایی که کسب یک امتیاز برای سریع‌ترین دور درنظر گرفته می‌شود. در شرایط فعلی این چیزها بسیار مهم هستند، زیرا زمانی که برای قهرمانی فصل مبارزه می‌کنید، هر امتیازی ارزشمند است. به نظر ورشتاپن، هورنر؛ گرندپری ایالات‌متحده را به‌عنوان برنده نهایی شکست راننده‌اش برجسته کرد. همچنین پیروزی در گرندپری آمریکا را نیز نشانه‌ای از توجه به استراتژی صحیح برای انتخاب تایر مناسب و تعویض لاستیک در میانه مسابقه اعلام کرد. هورنر گفت: «برای من و آستین در بخش آخر مسابقات قهرمانی، کسب پیروزی به خاطر انتخاب تایرهای نرم‌تر، باوجود ریسک بیشتر ، یک افتخار فوق‌العاده به‌حساب می‌آید.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =