image-20220103102924-4.jpeg

با توجه به سرقت های بیشماری که در ایران بر اساس آمارهای صورت گرفته، روز به روز درحال افزایش است در این مقاله سعی کردیم با معرفی راه های مقابله به جلوگیری از این حادثه پرتکرار بپردازیم خصوصا برای خودروهای پراید و انواع پژوها که در فهرست پرسرقت ترین ها قرار میگیرند. 

استفاده از قفل ضد سرقت

یکی از مهم ترین ابزارهای پیشگیری از سرقت خودرو استفاده از قفل های مختلف ضد سرقت میباشد که در ادامه پرکاربرد ترین قفل های ضد سرقت را بررسی میکنیم:

  1. قفل فرمان

  1. قفل ترمز و کاپوت

  1. قفل چرخ (رینگ) و زاپاس

قفل فرمان

قفل هایی که از جنس فولاد ساخته شده باشند مقاوم تر و مستحکم تر از سایرین میباشند که معمولا از سنگین بودن این نوع قفل فرمان ها میتوان آن ها را تشخیص داد.

  • نکته مهم در استفاده از این قفل ها بستن درست و اصولی آن هاست.

راهنمای جلوگیری از سرقت خودرو: ۴ راهکار برای کاهش امکان سرقت از ماشین شما 

قفل ترمز و کاپوت

قفل ترمز: ارزان تر از سایر وسیله های ضد سرقت میباشد و کارکرد آن به این صورت است که در زیر پدال ترمز قرار گرفته و مانع از فشار دادن پدال میشود اما توجه داشته باشید که بعضی سارقان قادرند با ابزار مخصوص به سادگی قفل ترمز را از پدال جدا کنند.

قفل کاپوت: این قفل با جلوگیری از بازشدن کاپوت اجازه سرقت باتری خودرو که متداول ترین نوع سرقت است را به سارقین نمیدهد همچنین سایر قطعه ها، کامپیوتر خودرو و البته اجازه از کار انداختن دزدگیر را نیز به سارق نخواهد داد.

قفل چرخ (رینگ) و زاپاس

این قفل ها در دو نوع مختلف در بازار عرضه میشوند:

یک- قفل چرخ، ظاهری شبیه به گیره دارد و به دور چرخ متصل میشود، این نوع از قفل برای توقف طولانی طراحی شده است.

راهنمای جلوگیری از سرقت خودرو: ۴ راهکار برای کاهش امکان سرقت از ماشین شما 

دو- قفل رینگ از مهره هایی تشکیل شده که بر روی چرخ خودرو نصب میشوند.

راهنمای جلوگیری از سرقت خودرو: ۴ راهکار برای کاهش امکان سرقت از ماشین شما 

استفاده از ردیاب خودرو

پیشرفته ترین و بهترین راهکار خرید ردیاب خودرو به عنوان سیستم ضد سرقت سیستم ضد سرقت خودرو ردیاب یا همان دزدگیر اینترنتی خودرو (GPS) میباشد، زیرا علاوه بر آنکه دارای قابلیت هایی برای پیشگیری از سرقت خودرو میباشد قادر است با ردیابی آنلاین مسیر سارقان و محل دقیق خودرو را به شما گزارش کرده که در صورت گزارش سریع آن به پلیس شانس پیدا شدن خودروی شما افزایش میابد.

مقایسه ردیاب و دزدگیر خودرو

  • دزدگیرها تنها برای جلوگیری از سرقت خودرو هستند در حالی که ردیاب ها علاوه بر پیشگیری در صورت بروز سرقت، امکان پیگیری خودرو را نیز به شما میدهند.

  • دزدگیرها در اغلب موارد قیمت بیشتری نسبت به ردیاب ها دارند.

نحوه عملکرد ردیاب خودرو

پس از خرید و نصب ردیاب خودرو و نصب اپلیکیشن مخصوص آن شما قادر خواهید بود هم به صورت آفلاین ( موقعیت مکانی به طور پیوسته از طریق پیامک به شماره شما ارسال خواهد شد) و هم به صورت آنلاین در بستر اینترنت به مشاهده موقیت مکانی خودروی خود دست پیدا کنید.

رعایت نکات ایمنی بیشتر در برابر سرقت اتومبیل

  • پارک نکردن خودرو در کنار خروجی ها و محیط های تاریک

  • قرار ندادن اشیاء قیمتی و با ارزش در خودرو

  • پرهیز از گذاشتن کلید یدک در داخل ماشین

  • چک کردن تمام پنجره ها و قفل ها هنگام ترک کردن خودرو

  • استفاده از حداقل یک مورد وسیله با کیفیت ضد سرقت خودرو

  • استفاده حتی الامکان از پارکینگ های عمومی برای پارک خودرو به هنگام رفتن به مراکز خرید و ... .

راهنمای جلوگیری از سرقت خودرو: ۴ راهکار برای کاهش امکان سرقت از ماشین شما 

نصب سوییچ مخفی بر روی خودرو

از دیگر راهکار هایی که در مقالات راهنمای ضد سرقت خودرو مثل "نکات کلیدی در بالا بردن امنیت خودروی شما در برابر سرقت" بیان شده، یکی دیگر از روش های ضد سرقت، نصب سوییچ مخفی بر روی خودرو میباشد. که در این روش سوییچ در مسیر برق رسانی احتراق خودرو قرار خواهد گرفت به همین دلیل تا زمانی که سوییچ غیرفعال باشد خودرو روشن نخواهد شد و همچنین سارق زمان لازم برای عیب یابی خودرو را ندارد.

سه مورد از انواع سوییچ مخفی

  1. سوییچ قطع باتری خودرو

  1. سوییچ مخفی جعبه فیوز

  1. سوییچ باتری ماشین کنترل از راه دور

و در انتها با وجود رعایت تمامی نکات ایمنی توصیه میشود با استفاده از بیمه های بدنه با پوشش سرقت، خودروی خود را بیمه کنید تا در صورت بروز حوادث احتمالی راهی برای جبران خسارت وجود داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =