ایران‌خودرو

طی روزهای اخیر و پس از اصلاح قیمت محصولات، ۱۸هزار دستگاه خودرو به‌صورت فوق‌العاده و ۳۳هزار و ۵۰۰ دستگاه به‌صورت پیش‌فروش یک‌ساله و مشارکت در تولید به فروش رفته است.

به گزارش «اخبار خودرو»،بنا بر اخباری از گروه صنعتی ایران‌خودرو طی روزهای اخیر منتشر شده، اصلاح قیمت‌های مصوب، دست این خودروساز را برای کلید زدن رشد تولید و عرضه باز کرده است. در همین راستا، معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو نیز افزایش تولید و عرضه خودرو را حاصل اصلاح قیمت‌ها دانست و از صدور زودهنگام دعوتنامه برخی محصولات مانند پژو۲۰۶ با موعد تحویل بهمن‌ماه در هفته جاری خبر داد. بابک رحمانی با بیان این‌که تا پایان سال ۱۰۰هزار دستگاه خودرو در قالب فروش فوق‌العاده و فراتر از تعهدات را وارد بازار خواهیم کرد، گفت:‌ «طی روزهای اخیر و پس از اصلاح قیمت محصولات، ۱۸هزار دستگاه خودرو به‌صورت فوق‌العاده و ۳۳هزار و ۵۰۰ دستگاه به‌صورت پیش‌فروش یک‌ساله و مشارکت در تولید به فروش رفته است.»
بر اساس این گزارش، مراسم قرعه‌کشی پیش‌فروش 7 محصول ایران‌خودرو، با حضور نمایندگان نهادهای ناظر برگزار شد. در روز شنبه هفته جاری نیز برندگان قرعه‌کشی پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو مشخص شدند و نتایج نهایی، پس از تایید فرآیند قرعه‌کشی توسط نهادهای ناظر، از طریق سایت فروش ایران‌خودرو اعلام شد. در این مرحله، هفت محصول سورن‌پلاس، راناپلاس، پژو۲۰۷ دستی سقف‌شیشه‌ای، راناپلاس سقف‌شیشه‌ای، دناپلاس توربوشارژ اتوماتیک، دناپلاس توربوشارژ دستی و تارا دستی با زمان تحویل یک‌ساله عرضه شدند.

؟؟؟؟
معاون بازاریابی و فروش ایران‌خودرو با تاکیدبر این‌که برنامه‌های فروش ایران‌خودرو به‌صورت منظم و هفتگی استمرار خواهد یافت، اظهار کرد: «در روزهای دوشنبه هر هفته، برنامه‌های فروش از طریق این خودروساز اعلام می‌شود، از روز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه ثبت‌نام توسط متقاضیان صورت می‌گیرد و در روزهای شنبه نیز قرعه‌کشی انجام می‌شود.
بر این اساس امیدواریم با افزایش عرضه، شاهد وضعیت بهتری در بازار خودرو باشیم.» وی اظهارامیدواری کرد با تمهیدات اندیشیده‌شده و با افزایش عرضه ایران‌خودرو و استمرار آن، شاهد بهبود وضعیت فعلی بازار خودرو باشیم و بتوانیم طبق سیاست وزیر صمت، به مرور فرآیند قرعه‌کشی را حذف کنیم.
رحمانی با اشاره به برنامه افزایش تولید محصولات، با بیان این‌که درحال‌حاضر، روزانه بالغ‌بر 2هزار دستگاه خودرو ازسوی این خودروساز وارد بازار می‌شود، از افزایش این عدد به 2هزار و ۵۰۰ دستگاه در روزهای آینده خبر داد. وی افزود: «تاکنون از ۲۰۰هزار درخواست، اسناد ۱۶۰هزار دستگاه خودرو آزاد شده و مابقی نیز در حال انجام است. این امر نیز به کاهش التهابات بازار کمک می‌کند.»
اجرای طرح‌های تبدیل
رحمانی همچنین اظهار کرد: «بعد از موضوع اصلاح قیمت‌ها، طرح‌های تبدیل برای محصولات نیز در نظر گرفته شده و تلاش کردیم از این طریق تسهیلاتی برای مردم قائل شویم. همه این موارد که در بسته اصلاح وضعیت بازار خودرو پیش‌بینی شده‌اند، به ایجاد آرامش بیشتر در بازار خودرو کمک خواهند کرد.» به‌گفته وی درحال‌حاضر وضعیت تولید براساس برنامه‌های افزایشی و مطابق برنامه پیش می‌رود و اگر تمام موارد پیش‌بینی‌شده در بسته سامان‌دهی بازار خودرو عملیاتی شود، شرایط روزبه‌روز بهتر خواهد شد.

رشد تولید در سایت‌های استانی به‌موازت سایت مرکزی
رشد تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو محدود به سایت‌مرکزی نمی‌شود و در سایت‌های استانی نیز شاهد این موفقیت بوده‌ایم. یکی از مصادیق این موضوع، افزایش ۲۲درصدی تولید در ایران‌خودرو مازندران طی نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است. آمار تولید خودرو این شرکت در نیمه اول امسال، ۱۸هزار و ۴۲۰ دستگاه بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال ۴۰هزار دستگاه خودرو در این شرکت تولید و به بازار عرضه شود که نسبت‌به سال گذشته ۳۰درصد رشد خواهد داشت. به‌همین‌ترتیب، در ایران‌خودرو کرمانشاه نیز شاهد افزایش ۲۵درصدی تولید طی نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده‌ایم که نشان می‌دهد این مجموعه صنعتی ظرفیت لازم برای توسعه خطوط تولید را دارد. ایران‌خودرو خراسان نیز علاوه‌بر تولیدات قبلی یعنی هایما، پارس و پژو۴۰۵ اس‌ال‌ایکس که درمجموع ۱۳۰هزار دستگاه تا پایان سال تولید خواهد کرد، از ابتدای امسال تا نیمه شهریورماه 2هزار و ۴۲۱ دستگاه هایما، ۴۱هزار و ۱۶۰ دستگاه پژو۴۰۵ و پارس تولید کرده بود که از بهمن‌ماه وانت آریسان2 نیز به آن اضافه می‌شود و انتظار می‌رود در سال آینده تولید آن به حداکثر ظرفیت یعنی ۳۰هزار دستگاه در سال برسد. بر این اساس، انتظار می‌رود روند تولید سایت‌های استانی در سه‌ماهه پایانی سال شتاب بیشتری بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =