کد خبر: 238556
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

رئیس پلیس‌راه استان اصفهان با اشاره به سردی هوا و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد رانندگان از لاستیک‌های فرسوده و غیراستاندارد استفاده نکنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،رئیس پلیس‌راه استان اصفهان با اشاره به سردی هوا و لغزندگی جاده‌ها هشدار داد رانندگان از لاستیک‌های فرسوده و غیراستاندارد استفاده نکنند. به گزارش ایران‌خبر، سرهنگ اصغر زارع گفت: «فصل زمستان فرا رسیده است و سردی هوا و لغزندگی جاده‌ها به‌مرور بیشتر خواهد شد، بنابراین رانندگان در نظر داشته باشند استفاده از لاستیک‌های فرسوده و بدون آج و شیار مناسب، ممنوع بوده و با رانندگان خاطی برخورد خواهد شد.»
وی ادامه داد: «یکی از مهم‌ترین نکات درخصوص لاستیک‌ها، عمق آج آنهاست. ارتفاع آج در لاستیک نو باید بیش‌از 9میلی‌متر باشد. درصورتی‌که این ارتفاع به کمتر از 2میلی‌متر برسد، توصیه می‌شود لاستیک تعویض شود.»
رئیس پلیس‌راه اصفهان با اشاره به مناطق برف‌گیر استان افزود: «رانندگان باید در شرایط برف و یخبندان از لاستیک‌های یخ‌شکن یا زنجیر چرخ استفاده کنند، در غیر این صورت به‌دلیل کم بودن اصطکاک لاستیک‌ها با سطح آسفالت، احتمال سرخوردن و چرخش خودرو به اطراف افزایش خواهد یافت و منجر به‌تصادف خواهد شد.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =