کد خبر: 238599
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶

آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران و شرکت صنایع تولیدی کروز با هدف ضرورت تعامل میان دانشگاه و صنعت با حضور معاون پژوهشی دانشگاه تهران، رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران، رئیس دانشکده برق دانشگاه تهران و مدیران کروز افتتاح شد.  

به گزارش «اخبار خودرو»،آزمایشگاه ذخیره انرژی دانشگاه تهران و شرکت صنایع تولیدی کروز با هدف ضرورت تعامل میان دانشگاه و صنعت با حضور معاون پژوهشی دانشگاه تهران، رئیس دانشکده فنی دانشگاه تهران، رئیس دانشکده برق دانشگاه تهران و مدیران کروز افتتاح شد.
این آزمایشگاه در زمینه تست، ساخت و بررسی باتری لیتیومی و ابرخازن‌ها فعالیت می‌کند. در این آزمایشگاه قرار است پروژه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌گونه‌ای تعریف شود که تبدیل به نمونه‌های واقعی باتری‌های لیتیومی و ابرخازن‌ها در دنیای واقعی امکان‌پذیر باشد.
مدیرعامل شرکت صنایع تولید کروز بر تعامل بیشتر میان دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت: «ارتباط مستمر و پویای صنعت و دانشگاه باعث می‌شود این دو نهاد به توسعه و رشد یکدیگر کمک کنند.»
نادر سخا در ادامه افزود: «در صورت ارتباط خوب و دوطرفه میان دانشگاه‌ها و صنایع، قابلیت تحقیق‌وتوسعه و کسب فناوری در شرکت‌های صنعتی افزایش می‌یابد و دانشگاه‌ها نیز تشویق به رفع نیاز صنعت خواهند شد.»
رئیس دانشکده برق و کامپیوتر دانشگاه تهران که نقش بسزایی در زمینه ارتباط میان صنعت و دانشگاه دارد، گفت: «به مدت چهار سال سابقه همکاری با شرکت کروز داریم و این رابطه نزدیک بین علم و صنعت برای توسعه نیروی انسانی و علم و فناوری در نسل جدید و نسل آینده بسیار لازم است، اگر صنعت هوشمند و پیشرو با دانشگاه ممزوج شود، به سمت فناوری و توسعه خواهیم رفت.»
مجید نیلی احمدآبادی تاکید کرد: «هم‌اکنون بحث ذخیره و بازسازی الکتریکی یکی از مهم‌ترین موضوعات در دنیای صنعتی امروز است.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =