ام‌وی‌ام X22 پرو

مدیران‌خودرو که درشرایط فعلی بازار یکی از بهترین شرکت‌های مونتاژ خودرو در ایران است، جزو فعال‌ترین شرکت‌های حال حاضر بازار است که در شرایط کنونی بازار خودروهای جدید و خاصی را معرفی می‌کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار خودرو درشرایطی که در نبود وارداتی‌ها نیازمند خودروهای جدید و منحصربه‌فرد است، هر از گاهی توسط شرکت مدیران‌خودرو غافلگیر می‌شود. مدیران‌خودرو که درشرایط فعلی بازار یکی از بهترین شرکت‌های مونتاژ خودرو در ایران است، جزو فعال‌ترین شرکت‌های حال حاضر بازار است که در شرایط کنونی بازار خودروهای جدید و خاصی را معرفی می‌کند. این شرکت در آخرین به‌روزرسانی سبد محصولات اقتصادی خود به‌سراغ کوچک‌ترین کراس‌اوور موجود درفهرست تولیداتش رفته و دستی به‌سروگوش چهره این بلندقامت شهری ریزنقش کشیده است. ام‌وی‌ام X22 پرو نسخه فیس‌لیفت ایکس 22 اسپرت اکسلنت محسوب می‌شود و به‌تدریج از اواخر سال ۱۴۰۰ با مشتریان ایرانی همراه خواهد شد. اما این خودرو چه‌مزایایی دارد و این‌که «چرا ایکس 22 پرو بخرم؟» سوالی است که احتمالا در ذهن بسیاری از مشتریان بالقوه‌ این خودرو نقش خواهد بست. سوالی که «دنیای‌خودرو» سعی کرده جواب آن را بررسی و به‌طرفداران خودروهای چینی مزایای آن را معرفی کند.

چرا ایکس 22 پرو بخرم؟
قطعا یکی از دلایلی که باعث می‌شود به‌سراغ X22 پرو برویم این است که این خودرو محصول شرکت مدیران‌خودرو است و سابقه درخشان این شرکت در کیفیت محصولاتش سبب می‌شود انتخاب محصولات مدیران‌خودرو در اولویت خرید طرفداران خودروهای چینی در بازار باشد.

چهره مدرن و جذاب
طراحی ظاهری، به‌ویژه بخش چهره و نمای روبروی بیشتر خودروهای هم‌رده ایکس ۲۲ پرو دیگر بسیار قدیمی شده و باید گفت که هیجان خاصی در آن‌ها دیده نمی‌شود. اما محصول جدید شرکت چری به‌تقلید از تولیدات روز کمپانی هیوندای، موفق شده است چهره‌ای به‌مراتب نوین با افق‌های آینده‌نگرانه را درمعرض دید قرار ‌دهد؛ به‌نحوی‌ که هیچ‌گونه شباهتی میان چهره این خودرو با مدل قبلی وجود ندارد و ردپایی از اِلِمان‌های قدیمی نیز در ترسیم صورت این خودرو چینی مشاهده نمی‌شود. چراغ‌های نواری دی‌لایت به‌بالا منتقل شده و در عوض چراغ‌های اصلی دربخش میانی سپر آرام گرفته‌اند. جلوپنجره بزرگ کهکشانی نیز که به‌امضای پای کار طراحی محصولات فعلی چری تبدیل شده، نمای روبرو ایکس ۲۲ پرو را به‌شکلی متناسب مزین کرده است. البته شاید بعضی مشتریان این سبک طراحی چهره را خیلی نپسندند؛ اما احتمالا پس از عرضه گسترده‌تر ایکس ۲۲ پرو و محصولات دیگری نظیر KMC K7 با فرم چهره مشابه، به‌تدریج شاهد اقبال بیشتر مشتریان ایرانی نسبت به‌این شیوه از طراحی خواهیم بود. با این حساب ظاهر مدرن و جذاب‌تر نسبت به‌گذشته را باید جزو مزایای X22 پرو بدانیم و آن را در دسته دلایل خرید این محصول جا بدهیم.

موتور کم‌حجم، کم‌مصرف و نسبتا کم‌استهلاک
اگر نمی‌دانید باید گفت که X22 پرو در بخش فنی کاملا متحول شده و نه‌تنها دیگر صدای موتور ۱.۵ لیتری تنفس‌طبیعی از بخشی جلو آن به‌گوش نمی‌رسد، بلکه یکی از کم‌حجم‌ترین موتورهای توربوشارژ کشور برای این محصول درنظر گرفته شده است. پیشرانه سه‌سیلندر یک لیتری از نوع توربوشارژ به‌قدرت ۱۰۲ اسب‌بخار و گشتاور ۱۵۰ نیوتون‌متر توان مورد نیاز این کراس‌اوور کوچک چینی را تامین می‌کند.
این موتور سه‌سیلندر مصرف سوخت بسیار پایینی دارد و از این نظر جزو مقرون‌به‌صرفه‌ترین موتورهای فعلی موجود در بازار به‌حساب می‌آید. همچنین عملکرد فنی آن هم چندان ضعف خاصی در مصارف عادی نسبت به‌نمونه تنفس‌طبیعی ۱.۵ لیتری قبلی ندارد و به‌راحتی می‌تواند نیازهای روزمره را پاسخگو باشد. با این حساب می‌توان پیشرانه کم‌مصرف و نسبتا کم‌استهلاک را یکی دیگر از مزیت‌های اصلی ام‌وی‌ام x22 پرو دانست.

گیربکس CVT 9 سرعته ارتقایافته با عملکردی عالی
جعبه‌دنده CVT ام‌وی‌ام ایکس 22 نسبت به‌مدل قبلی ارتقا یافته و درحال حاضر شباهت کاملی با گیربکس ۹ سرعته چری آریزو ۶ دارد. این گیربکس نسبت به‌مدل قبلی کارکرد دقیق‌تری ارائه می‌دهد و کمتر حس‌وحال کسل‌کننده گیربکس‌های CVT قدیمی را از خود بروز می‌دهد. بدین‌ترتیب توان نه‌چندان زیاد موتور سه‌سیلندر این خودرو به‌نحو مطلوب پالایش می‌شود تا کاربر ضعف فنی چندانی را احساس نکند و از عملکرد پیشرانه و گیربکس ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ پرو انتقادی نداشته باشد. بنابراین عملکرد نسبتا دقیق و تندوتیز جعبه‌دنده اتوماتیک 9 سرعته CVT که هماهنگی مناسبی میان پیشرانه و میزان دوران چرخ‌های جلو ایجاد خواهد کرد، از دیگر دلایل اصلی خرید ام‌وی‌ام ایکس 22 پرو برشمرده می‌شوند.

خدمات پس از فروش نسبتا گسترده مدیران‌خودرو
با وجود آنکه این محصول دارای ادوات فنی جدید است و احتمالا طی یکی دو سال اول لوازم موتوری آن در بازار کمتر موجود باشد، اما به‌دلیل وجود شبکه خدمات پس از فروش و نمایندگی‌های بسیار گسترده مدیران‌خودرو درسطح کشور، مالکان ام‌وی‌ام ایکس ۲۲ پرو نگرانی جدی از بابت تامین قطعات مورد نیاز خودرو خود نخواهند داشت و با خیال تقریبا آسوده از این جهت می‌توانند این محصول را خریداری کنند؛ بنابراین اگر از خود می‌پرسید چرا ایکس 22 پرو بخرم، می‌توانید خدمات پس از فروش گسترده مدیران‌خودرو را یکی از پاسخ‌های اصلی به‌این سوال بدانیم.

کلام پایانی
درپایان می‌توانیم بگوییم که این کراس‌اوور کوچک گرچه از لحاظ فنی خیلی پرقدرت نیست، اما در روی دیگر سکه از مزایایی همچون استهلاک پایین، مصرف سوخت کم، توان فنی قانع‌کننده برای مصارف عادی، برخورداری از تجهیزات و آپشن‌های رضایت‌بخش مثل سیستم کنترل پایداری، نمایشگر لمسی ۹ اینچی و سانروف به‌علاوه طراحی بیرونی و داخلی متفاوت سود می‌برد. بنابراین به‌عنوان یک کراس‌اوور کوچک میان‌قیمت و البته تا حدی خاص، می‌توان روی محصول جدید مدیران‌خودرو حساب کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عیسی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
    8 3
    ماشین بسیار خوبی در رنج قیمتی خودش هست
  • محمد IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰
    9 1
    اصلا ارزش خرید نداره از نظر من همون ۱۶۰۰ تنفس طبیعی از ۱۰۰۰ توربو خیلی بهتر مخصوصا برای ماشین چینی که برای تعمیر باید به نمایندگی مراجعه کنی که هر چقدر بخوان پول میگیرن و تو هم نمی تونی اعتراض کنی دو اینکه دو یا سه برابر قیمت قیمت جهانیش دارن میفروشن و یکی نیست از مدیران خودرو بپرسم این که جزو ضعیف ترین ماشین های چری چطوری هم قیمت فیدیلیتی که جزو خودرو های متوسط رو به بالا چری قیمت کارخونه این ماشین حداکثر باید چهارصد و خورده ای باشه وگرنه ماشین کارکرده ازین ماشین تو بازار خیلی کم دیده میشه
  • محسن IR ۱۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
    2 0
    قیمت این ماشین تو چین زیر ده هزار دلاره چرا تو ایران بیشتر از 2 برابر قیمت داره ؟؟؟؟؟؟
  • امیر IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    0 0
    عالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

آخرین اخبار