میشلن و سوپراسپرت‌ساز اصالتا فرانسوی فقط ۹دستگاه خودرو در آمریکا را فراخوانده‌اند. البته به‌صورت دقیق‌تر باید گفت تعداد احتمالی خودروهای متاثر از این موضوع ۹دستگاه است.

به گزارش «اخبار خودرو»، میشلن و سوپراسپرت‌ساز اصالتا فرانسوی فقط ۹دستگاه خودرو در آمریکا را فراخوانده‌اند. البته به‌صورت دقیق‌تر باید گفت تعداد احتمالی خودروهای متاثر از این موضوع ۹دستگاه است. هرچند وقتی مشکل به لاستیک‌های خودرویی با توانایی رسیدن به‌ سرعت ۳۵۰کیلومتر در ساعت مربوط باشد، توجه بسیاری را به خود جلب خواهد کرد. خودرو موردبحث؛ یک دستگاه بوگاتی شیرون پوراسپرت است. در توضیح این فراخوان آمده لاستیک‌های عقب بوگاتی پس از چندهزار کیلومتر ممکن است تَرَک بردارند و این ترک‌ها منجر به از دست رفتن سریع فشار باد لاستیک‌ها خواهند شد.
این معضل خبر خوبی برای خودروها نیست چه رسد به هایپرکارهای دو تنی که برای سرعت ساخته شده‌اند. اما فراخوان موردبحث جالب‌تر هم می‌شود! بوگاتی با میشلن برای تولید لاستیک‌های اسپرت کاپ 2 R شیرون پور اسپرت همکاری می‌کند. این لاستیک‌ها با ابعاد ۲۵/۳۵۵ رینگ‌های ۲۱اینچی محورعقب را به آغوش می‌کشند، به‌همین‌دلیل لاستیک‌های مشابه از برندهای دیگر برای جایگزینی با آنها وجود ندارد. فعلا راه‌حل رفع این مشکل، تعویض لاستیک‌های عقب پوراسپرت با نمونه‌های جدید پس از ۱.۵سال یا پیمودن ۳ هزار کیلومتر است.
بوگاتی این کار را تا زمانی که لاستیک‌های جدید بدون امکان تَرَک برداشتن تولید شوند، انجام خواهد داد. البته مالکان هزینه‌ای بابت آن پرداخت نخواهند کرد. در این فراخوان اشاره‌ای به نقص در خودروهای تولیدی نشده، در ادامه گفته شده است این ترَک‌ها در لاستیک‌های عقب یک دستگاه شیرون پوراسپرت مخصوص تست دیده شد اما لاستیک‌ها کارایی خود را از دست نداده‌اند. هنوز دلیل ترَک برداشتن لاستیک‌ها مشخص نیست. تیم تحقیقاتی میشلن وعده‌ داده‌اند به‌کمک نرم‌افزارهای شبیه‌ساز و توان تیم مهندسی خود هرچه سریع‌تر مشکل این تایرها را کشف و برای برطرف کردن آن تلاش خواهند کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =