ترمز اضطراری خودکار

تصادفات رانندگی در سراسر دنیا هرساله تعداد بسیاری کشته و زخمی و هزینه‌های مالی فراوانی برجای می‌گذارد و به‌همین دلیل دستیابی به‌فناوری‌های جدید ترمز و کمک به‌راننده درشرایط اضطراری جزو اولویت‌های اصلی خودروسازان مطرح جهانی است.

به گزارش «اخبار خودرو»،تصادفات رانندگی در سراسر دنیا هرساله تعداد بسیاری کشته و زخمی و هزینه‌های مالی فراوانی برجای می‌گذارد و به‌همین دلیل دستیابی به‌فناوری‌های جدید ترمز و کمک به‌راننده درشرایط اضطراری جزو اولویت‌های اصلی خودروسازان مطرح جهانی است. درهمین راستا فناوری ترمز اضطراری خودکار (AEB) سال‌هاست که روی محصولات خودروسازان مختلف قرار دارد؛ اما این فناوری درحال به‌روز شدن است و تحقیقات شرکت بوش نشان می‌دهد این فناوری سبب بهبود قابل توجه ایمنی جاده‌ها شده است. براساس تحقیقات بوش درصورتی که AEB در همه خودروها وجود داشته باشد، این فناوری می‌تواند به‌کاهش یا جلوگیری از بیش از ۶۵۰ هزار فقره تصادف وسیله‌نقلیه یا جراحات و تلفات منجر شود. یعنی این فناوری می‌تواند تا ۳۵ درصد از این تصادفات و تلفات جلوگیری کند.
به‌گفته مدیران‌بوش، این فناوری برای وسایل نقلیه امروزی و برای پشتیبانی از سفر ایمن‌تر برای همه رانندگان در دسترس است. البته این فناوری درموارد خاص و برای کمک به‌جلوگیری یا کاهش یک حادثه اثرگذار خواهد بود. تحقیقات بوش با استفاده از داده‌های ارائه‌شده توسط وزارت حمل‌ونقل ایالات‌متحده انجام شده و در این تحقیقات فرآیند تاثیر بالقوه فناوری AEB با فرض نفوذ صددرصدی بر وسایل نقلیه بررسی شده است.
AEB از رادار رو به‌جلو، حسگرهای دوربین یا ترکیبی از هر دو برای نظارت بر مسیر حرکت وسیله‌نقلیه نسبت به‌خطرات برخورد قریب‌الوقوع استفاده می‌کند و فناوری AEB برای نخستین‌بار در سال ۲۰۱۰ توسط بوش عرضه شد و سپس تکامل‌ یافت. قابلیت‌های AEB امروزه به‌تشخیص عابران پیاده و دوچرخه‌سواران تکامل یافته است و براساس تحقیقات بوش درآمریکا به‌طور متوسط با بیش از ۱.۸ میلیون‌فقره تصادف درسال مواجهیم که با این فناوری بیش از ۵۹۰ هزار فقره را می‌توان کاهش داد یا از وقوع آن جلوگیری کرد. همچنین این فناوری از ۳۶ هزار مورد تصادف با عابران‌پیاده و ۱۹ هزار مورد تصادف با دوچرخه‌سواران نیز جلوگیری خواهد کرد. درمجموع این فناوری می‌تواند از بیش از ۶۴۰ هزار فقره تصادف یا جراحت و مرگ‌ومیر جلوگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =