کد خبر: 238808
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
بورس کالا

برخی سوداگران بازار خودرو دلالان حرفه‌ای هستند که حذف آنها از بازار خودرو ضرورت دارد. در هیچ جای دنیا بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار چنین تفاوت فاحشی وجود ندارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حذف دلالان از بازار خودرو عنوان کرد: «برخی سوداگران بازار خودرو دلالان حرفه‌ای هستند که حذف آنها از بازار خودرو ضرورت دارد. در هیچ جای دنیا بین قیمت خودرو در کارخانه و بازار چنین تفاوت فاحشی وجود ندارد.» علیرضا سلیمی ادامه داد: «خرید خودرو در کشورهای دیگر به‌صورت اقساطی است اما در ایران خودرو به صورت نقدی خریداری می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد خودروسازان در تامین سرمایه در گردش خود مشکلی ندارند. دلالان و تجار نیز به انتظارات تورمی در این بخش دامن می‌زنند. بنابراین فروش اقساطی خودرو می‌تواند به عنوان راه‌حلی برای حذف دلالان از بازار خودرو در دستور کار قرار بگیرد.»
نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی عرضه خودرو در بورس را از دیگر راهکارهای حذف رانت از بازار خودرو برشمرد و اذعان کرد: «عرضه خودرو در بورس به این معناست هر شخصی حتی دلالان و نمایشگاه‌داران باید خودرو را از طریق بورس عرضه کنند. ضمن اینکه شفافیت عرضه در بورس و خرید و فروش کالاهای تجاری به‌واسطه مالیات‌ستانی از رانت‌خواران از ادامه وضعیت آشفته فعلی جلوگیری می‌کند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =