کوروت

فرت اعلام کرده که اعضای اتحادیه محلی درمورد اعتصاب‌های احتمالی در ماه اکتبر صحبت می‌کنند؛ اما ریاست UAW از آن‌ها خواست درخواست مجوز اعتصاب را به‌تعویق بیندازند. در آن زمان UAW درگیر اعتصاب طولانی‌مدت علیه شرکت جان دیر بود

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌نظر می‌رسد مذاکرات دوجانبه جنرال‌موتورز و اتحادیه‌کارگران یونایتد برای اعضای این اتحادیه برسر فعالیت درسایت مونتاژ بولینگ‌گرین به‌بن‌بست رسیده است.
بولینگ‌گرین در ایالت کنتاکی از سال ۱۹۸۱ به‌عنوان خط مونتاژ خودروهای Y-body یا همان کوپه‌های اسپرت جنرال‌موتورز مورد استفاده قرار ‌گرفته‌ است؛ یعنی دو محصول کوروت از برند شورولت و برای مدت‌زمان کوتاهی (۲۰۰۴ الی ۲۰۰۹) هم رودستر XLR از برند کادیلاک. اوایل ماه جاری میلادی اعضای اتحادیه UAW 2164 پیشنهاد آزمایشی را با هدف پایان دادن به‌اختلاف درمورد قرارداد محلی کارگران درکارخانه کوروت که از تابستان 2019 آغاز شده بود، ارائه کردند؛ اما درنهایت این پیشنهاد رد شد. درنتیجه اعضای اتحادیه درسال 2019 به‌مدت 40 روز درمقابل جنرال‌موتورز اعتصاب کردند تا بتوانند قراردادهای خود را براساس قوانین ملی با پوشش دستمزد و مزایا تسویه کنند. اما برایان فرت، مدیرعامل سایت بولینگ‌گرین اعلام کرده که این اختلافات کماکان پابرجا هستند. دیوید بارناس، سخنگوی جنرال‌موتورز طی ایمیلی به‌رسانه‌ها اعلام کرد: «ما با حسن نیت به‌مذاکره با UAW ادامه خواهیم داد و تا زمانی که مذاکرات ادامه دارد، تولید را به‌شکل منظم دنبال خواهیم کرد.»

مذاکره برسر اعتصاب
فرت اعلام کرده که اعضای اتحادیه محلی درمورد اعتصاب‌های احتمالی در ماه اکتبر صحبت می‌کنند؛ اما ریاست UAW از آن‌ها خواست درخواست مجوز اعتصاب را به‌تعویق بیندازند. در آن زمان UAW درگیر اعتصاب طولانی‌مدت علیه شرکت جان دیر بود و با یک همه‌پرسی در این مورد مواجه بود که آیا روش اتحادیه را برای انتخاب مدیران ارشد در آینده تغییر دهد یا نه. مقر UAW 2164 در دیترویت اخیرا از مقامات خواسته تا دوباره برای تسویه‌حساب تلاش کنند.
فرت گفت جنرال‌موتورز آنچه را به‌عنوان «پیشنهاد نهایی» این شرکت توصیف شده، به‌کمیته چانه‌زنی Local 2164 ارائه کرده است. قبل از زمان‌بندی برای انجام رای‌گیری برای این پیش‌نویس، کارخانه بولینگ‌گرین طی گردبادهایی که غرب کنتاکی را درنوردید آسیب شدیدی دید و بیش از 100 دستگاه کوروت مونتاژشده درحال حاضر در انبارها ذخیره شده است؛ چراکه در زمان آسیب به‌کارخانه آن‌ها نیز صدمه دیده‌اند. فرت گفت: «پیشنهاد نهایی جنرال‌موتورز به‌رأی اعضای اتحادیه گذاشته شد و قاطعانه رد شد.»

مشکلات کلیدی در فناوری و زنجیره تامین
فرت درمصاحبه تلفنی خود با TheDetroitBureau گفت: «کمیته چانه‌زنی اتحادیه به‌دلیل نگرانی‌های عمده خود درمورد برخی مسائل کلیدی از تایید توافقنامه پیشنهادی خودداری کرده‌ است.» او گفت یکی از موارد درخواستی از اتحادیه این بود که روند چاپ سه‌بعدی قطعات کلیدی موجود در صورتحساب زنجیره تامین کوروت توسط اعضای اتحادیه تضمین شود. همچنین سایر قطعاتی که به‌صورت پیمانکاری تهیه و به‌خط‌تولید می‌رسند نیز باید به‌صورتحساب فعالیت‌های این اتحادیه اضافه شوند. درنهایت زمانی که جنرال‌موتورز کارخانه‌ مونتاژ خود را در لردستاون تعطیل کرد، به‌کارخانه بولینگ‌گرین از اوهایو نقل مکان کرد.
فرت گفت: «ما همچنین می‌خواهیم برای ادامه ساخت کوروت در اینجا تضمین‌هایی داشته باشیم.» درتاریخچه فعالیت کارخانه لردستاون که جنرال‌موتورز پس از تسویه‌حساب با کارگران در سال 2019 برای همیشه آن‌ را تعطیل کرد، می‌توان نشانه‌هایی از تغییرات درکارخانه بولینگ‌گرین را دید؛ چراکه بیش از 350 کارمند سابق لردستاون در این سایت استخدام شده‌اند.
حدود 150 نفر از کارمندان لردستون بازنشسته شده‌اند یا به‌دیگر کارخانه‌های جنرال‌موتورز در اوهایو منتقل شده‌اند؛ اما حدود 200 کارگر به‌بولینگ‌گرین رفتند. کارخانه بولینگ‌گرین نیز تحت‌تاثیر کووید-19 قرار گرفته است؛ حتی با وجود اینکه جنرال‌موتورز تلاش می‌کند وسایل نقلیه بیشتری را مونتاژ کند « تا با کمبود موجودی مقابله کند»؛ اما این مشکل برای محصولاتی خاص به‌ویژه وسایل نقلیه بسیار مطلوب، مانند کوروت که خودرو خاص و اختصاصی جنرال‌موتورز در کلاس سوپراسپرت‌هاست، نمایان شده است.

کارگران با خانه‌نشینی مشکلی ندارند
فرت گفت بیش از 100 کارگر خط مونتاژ در بولینگ‌گرین هفته گذشته به‌دلیل ابتلا به‌ویروس یا اجبار به‌قرنطینه شدن به‌دلیل قرار گرفتن در معرض ویروس به‌ناچار غیبت کردند و 100 کارگر دیگر نیز این هفته به‌دلیل شیوع ویروس مرخصی هستند؛ تا حدی که مدارس محلی مجبور شدند کلاس‌های حضــــــوری را کاهش دهند. فرت گفت جنرال‌موتورز درچند هفـــته گذشته نزدیک به‌دوجین کارمند موقت را برای کار در کارخانه آورده است.
او افزود: «من هرگز ندیده بودم که آن‌ها کارگران موقت را در زمستان استخدام کنند.» تابستان گذشته جنرال‌موتورز که برای دهه‌ها تصور می‌کرد نیروی کار مازاد دارد، شعبه‌ای را در یکی از «نمایشگاههای شغلی» در بولینگ‌گرین راه‌اندازی کرد تا متقاضیان کار را به‌کارخانه‌ها جذب کند و بر کمبود نیروی کار تاکید داشت.
کمبود منابع انسانی را می‌توان به‌چند مورد نسبت داد که با رقابت در این حوزه آغاز می‌شود. کارگران جدید می‌توانند با کار در آمازون یا UPS که سهم فزاینده‌ای از نیروی کار کشور را جذب می‌کنند، درآمد بیشتری نسبت به‌کارخانه‌های خودروسازی که در آن 17 تا 18 دلار در ساعت کار می‌کنند، کسب کنند.
اگر به‌عنوان کارمند تمام‌وقت استخدام شوند، می‌توانند درنخستین سال کامل خود ۲۳ دلار درساعت درآمد داشته باشند. کمبود بالقوه دراستخدام، زمینه را برای دور بحث‌انگیز مذاکرات در سال 2023 فراهم می‌کند؛ زمانی که کارگران نیز به‌دنبال افزایش قابل توجه دستمزد و مزایا خواهند بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =