کد خبر: 238847
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
حمل خودرو با جرثقیل

یکی از صحنه‌های رایج در زندگی شهروندی و بالاخص کلانشهرهایی مانند تهران، این است که سراغ ماشین‌تان که مدتی قبل پارک کرده بودید، بروید و ببینید خبری از آن نیست.

به گزارش «اخبار خودرو» به نقل از همشهری،یکی از صحنه‌های رایج در زندگی شهروندی و بالاخص کلانشهرهایی مانند تهران، این است که سراغ ماشین‌تان که مدتی قبل پارک کرده بودید، بروید و ببینید خبری از آن نیست.

کمی پرس‌وجو می‌کنید و متوجه می‌شوید مأموران نیروی انتظامی، اتومبیل شما را به‌علت پارک در محل توقف مطلقا ممنوع، به پارکینگ منتقل کرده‌اند.

حالا اگر شانس با شما یار باشد و شما کمی زود به محل برسید، احتمالا با یک اتومبیل معلق بین زمین و آسمان مواجه می‌شوید که قرار است روی خودروبر پلیس منتقل شود. آنجاست که می‌توانید وارد عمل شوید و از انتقال ماشین‌تان جلوگیری کنید. طبق تبصره ۲ماده ۱۳قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی؛«در کلیه موارد، اگر قبل از حمل یا حین حمل آن، مالک خودرو حاضر شود، مأموران مکلفند ضمن صدور قبض جریمه، خودرو را به وی تحویل نمایند.»

در این صورت، اول آرامش خود را حفظ کنید و بعد از مأموران محترم نیروی انتظامی بخواهید اتومبیل را به شما تحویل دهند.

یادتان باشد مأمور نیروی انتظامی، حق ندارد به بهانه اینکه بالابر (جرثقیل) خودرو را بلند کرده است، ماشین‌تان را تحویل ندهد یا هزینه بالابر را مطالبه کند.

البته این درصورتی است که خودروی شما به‌دلیل حمل موادمخدر یا مشروبات الکلی توقیف نشده باشد، زیرا درصورتی که در اتومبیل، مشروبات الکلی بالای ۲۰ لیتر یا موادمخدر وجود داشته باشد، پلیس ملزم به توقیف وسیله نقلیه است و شامل این موضوع نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =