موندئو 2022

طراحی موندئو 2022 برای فورد از اهمیت بالایی برخودار بوده؛ زیرا این کمپانی در زمان رونمایی، بخش اعظمی از بیانیه خبری خود را به‌بیان ویژگی‌های ظاهری آن اختصاص داده است.

به گزارش «اخبار خودرو»، موندئو یکی از خوشنام‌ترین محصولات فورد است که به‌عنوان خودرو موفق و پرفروش در بازار چین حضور دارد. حال پس از انتشار تصاویر غیررسمی اما واضح از نسخه بازار کشور چین، کمپانی فورد، موندئو 2022 جدید را شش روز قبل برای نخستین‌بار به‌صورت رسمی در کشور چین به‌نمایش درآورد و موندئو نخستین‌بار به‌عنوان یک سدان سایز متوسط در اوایل دهه 90 میلادی جانشین مدل سیرا شد که با هدف عرضه در بازار اروپا طراحی شده بود. اما حالا ششمین نسل از موندئو مستقیما در استودیو جدید فورد واقع در شانگهای چین طراحی شده و قرار است صرفا در این بازار تولید و عرضه شود.

موندئو؛ الماس زیبای آمریکایی در دستان چشم‌بادامی‌ها!


طراحی موندئو 2022 برای فورد از اهمیت بالایی برخودار بوده؛ زیرا این کمپانی در زمان رونمایی، بخش اعظمی از بیانیه خبری خود را به‌بیان ویژگی‌های ظاهری آن اختصاص داده است. نسل جدید فورد موندئو بر پایه فلسفه یا بهتر بگوییم زبان طراحی «Progressive Energy in Strengh» این خودروساز آمریکایی شکل گرفته که طبق تعریف فورد بیانگر سه‌اصل قدرت، چابکی و انعطاف‌پذیری است که پیش‌تر درمدل‌های «Evos» و «Equator» که اخیرا برای عرضه در بازار کشور چین معرفی شده‌اند نیز این سبک طراحی را شاهد بودیم. درواقع موندئو 2022 براساس فلسفه طراحی خود، از ظاهری کاملا تهاجمی و پویا در قالب چهره‌ای جسورانه که اساسا برگرفته از نمای جلو «Evos» بوده، برخوردار است.
اما به‌رغم تاکید کمپانی فورد بر استفاده از زبان خاص و متفاوت طراحی در موندئو، شباهت‌های این مدل با برخی خودروهای دیگر برندها نظیر هیوندای بسیار زیاد است. اتفاقی که تقریبا این‌ روزها دراغلب محصولات شرکت‌های خودروسازی شاهد آن هستیم و بخشی از آن به‌دلیل همه‌گیری برخی اِلِمان‌ها و فرم‌پردازی‌های مدشده در طراحی بدنه خودروهاست و درمحصولات هر یک از خودروسازان وجود دارد. با وجود یک نوار LED سراسری در بالای جلوپنجره درکنار گلگیرهای متورم و عضلانی، شخصیت موندئو به‌خصوص درحالت پرسپکتیوی (از منظر سه نما)، بیش از پیش پویا و عضلانی نمایش داده می‌شود.
این طراحی کمی حس‌وحال موستانگ را نیز ایجاد می‌کند و در نمای جانبی نیز با وجود خط سقف کوپه‌مانند و شیب‌دار، اما شاهد استایلی تقریبا سنتی هستیم. زیرا برخلاف آنچه امروزه در طراحی نمای جانبی خودروهای سدان به‌عنوان یک ترند در این سگمنت شاهد آن هستیم، در این خودرو درِ صندوق به‌شیشه‌ عقب متصل نبوده و به‌نوعی با ستون C ادغام نشده است و در یک‌سوم انتهایی خودرو در نمای جانبی، با فرمی «فست‌بک»‌مانند روبه‌رو نیستم. به‌عبارت دیگر این سبک از طراحی با شدت کمتری در موندئو اجرا شده است. البته این نکته هیچ لطمه‌ای بر پیکره مدرن خودرو وارد نکرده و با وجود جزئیات ظریفی مانند دستگیره‌های مخفی نمایی لوکس‌تر و به‌روزتر را در این نما (دراصطلاح «Pop-Out») به‌وجود آورده است.
این طراحی سبب زیبایی بیشتر خودرو می‌شود. اما در نمای عقب، مهم‌ترین ویژگی،‌ چراغ‌های LED نواری یک‌تکه است که به‌نوعی الهام‌گرفته از موستانگ مک-ای بوده که دارای سه‌نوار عمودی گرافیکی در هر طرف است. طراحی دیفیوزرهای یکپارچه با سپر نیز حس اسپرت خوبی را به‌این نما اضافه کرده است. هرچند باید توجه داشت که این اگزوزهای کرومی، بیشتر جنبه تزئینی دارند تا کاربردی! به‌عنوان نکته پایانی پیرامون نمای ظاهری نسل جدید موندئو بد نیست به‌ابعاد آن نیز اشاره کنیم که با طول 4.94 متر و فاصله محوری 2.95 متر حکایت از فضای نسبتا جادار این خودرو دارد.
البته این ویژگی به‌شدت مورد علاقه خریداران چینی است و به‌همین دلیل روند توسعه پروژه موندئو، دقیقا براساس خواسته‌ها و نیازهای مشتریان چینی انجام شده است. کمپانی فورد درحال حاضر جزئیاتی از کابین، فضای داخلی و همچنین پیشرانه نسل جدید موندئو منتشر نکرده است.
هرچند برخلاف نمای کابین که هیچ‌گونه پیش‌فرضی درخصوص طراحی آن وجود ندارد، درمورد پیشرانه می‌توان انتظار داشت که کمپانی فورد از یک موتور بنزینی دو لیتری چهارسیلندر توربوشارژ در موندئو جدید استفاده خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =