جگوار-لندروور

جگوار-لندرور، خودروسازی که از ادغام دو برند شاخص و کهنه‌کار انگلیسی تشکیل شده، امروزه بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در بریتانیاست و همچنین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در زمینه تحقیق و توسعه در بخش صنعت این کشور به‌شمار می‌رود.

به گزارش «اخبار خودرو»،جگوار-لندرور، خودروسازی که از ادغام دو برند شاخص و کهنه‌کار انگلیسی تشکیل شده، امروزه بزرگ‌ترین تولیدکننده خودرو در بریتانیاست و همچنین بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در زمینه تحقیق و توسعه در بخش صنعت این کشور به‌شمار می‌رود. گرچه درسال‌های اخیر این کمپانی خودروسازی به‌دلایل مختلف تحت‌فشار قرار گرفته، اما همچنان در تلاش است تا به‌پیشتاز بودن خود ادامه دهد.
تیه‌ری بولور، مدیرعامل جگوار-لندروور سال گذشته با معرفی برنامه «خیال‌پردازی مجدد» عزم این شرکت را برای متمرکز شدن روی فناوری‌های جدید نشان داد.
همچنین جگوار اعلام کرده که از سال 2025 صرفا مدل‌های برقی را راهی ‌بازار می‌کند. هر دوی این برندها کار خود را در اواسط قرن بیستم آغاز کردند و به‌خاطر نوآوری‌هایشان از شهرت و اعتبار زیادی برخوردار شدند. حالا این خودروساز بریتانیایی قصد دارد با هموار کردن راه ‌آینده از طریق سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و اتوماسیون به‌سنت خود در نوآور بودن پایبند بماند.

فناوری‌های هوشمند
درسال 2017 همایش فناوری جگوار-لندروور برگزار شد و در این رویداد در کنار بحث‌هایی درخصوص کیفیت زندگی و حمل‌ونقل در جهانی با خودروهای متصل و بدون‌راننده، نمایش دستاوردهای جدید و خودروهای الکتریکی که نه‌تنها به‌موتورهای برقی مجهز بودند، بلکه لذت رانندگی خودران را به‌بینندگان اثبات می‌کردند، جگوار-لندروور از «سایر» رونمایی کرد که فرمان هوشمند قابل کنترل با دستورات صوتی راننده است. نام سایر از روی نام «مالکولم سایر» طراح جگوار ای-تایپ که از سال 1951 تا 1970 در جگوار مشغول به‌کار بود گرفته شده است. با وجود این‌که فناوری فرمان هوشمند سایر شیوه‌ رانندگی را متحول خواهد کرد، درصورت تحقق دیدگاه‌های جگوار برای آینده می‌تواند به‌یک دستیار صوتی و وسیله ارتباطی نیز بدل شود.
درآینده رانندگان فرمان‌هایشان را با خود حمل می‌کنند و این امکان وجود دارد که این فرمان تنها بخشی از خودرو باشد که به آن‌ها تعلق دارد.
فرمان هوشمند سایر همچنین به‌عنوان یک نوع «کارت عضویت» به‌باشگاه خدمات آتی خودروهای جگوار عمل خواهد کرد. این فرمان هوشمند با ارائه قابلیت‌هایی شبیه به‌یاری‌رسان‌های مجازی مانند الکسا خدماتی همچون خواندن اخبار، تنظیم تقویم و کارهایی از این قبیل را به‌صاحبان جگوار-لندروور عرضه خواهد کرد. جگوار-لندروور فعالیت خود را در این بخش از پیش‌توسعه فناوری‌های لازم برای نخستین‌خودرو خود-یادگیرنده جهان آغاز کرده است و خودروهای جگوار-لندروور با بهره‌گیری از آخرین تکنیک‌های موجود درهوش مصنوعی می‌توانند عادت‌ها و ترجیح‌های راننده را یاد بگیرند؛ به‌عنوان مثال راننده صندلی خود را در چه‌وضعیتی تنظیم می‌کند، در چه اوقاتی به چه‌ایستگاه‌های رادیویی گوش می‌دهد و چیزهای دیگر. هنگامی که خودرو این عادت‌ها را فرا می‌گیرد، قادر خواهد بود از طریق یک کلید یا تلفن، راننده خود را شناسایی کند و به‌صورت خودکار تنظیمات مربوط به‌او را فراخواند. همچنین تست‌هایی صورت گرفته که در آن‌ها امکان فرستادن پیام‌هایی از سوی خودرو به‌راننده بررسی شده تا به‌او گوشزد شود که پیش از سوار شدن به‌ماشین چیزهای لازم را فراموش نکند.
جگوار-لندروور همچنین درتلاش است تا با افزودن چشم‌های اضافی به‌نمونه‌های آزمایشی خودران‌های خود که با عابران پیاده ارتباط برقرار می‌کنند، محدودیت‌های روانی درخصوص اعتماد به‌خودروهای خودران را برطرف کند. یکی دیگر از نوآوری‌های دیگری که جگوار-لندروور امیدوار است بتواند به‌زودی تکمیل کند، فناوری‌های رانندگی خودران آفرود درمحصولاتش است. این کمپانی بریتانیایی تولید خودروهای خودران را اجتناب‌ناپذیر می‌داند؛ اما آن‌ها همچنین می‌خواهند از این مساله اطمینان کسب کنند که قابلیت‌ها و سطح عملکرد موجود در خودروهای فعلی جگوار-لندروور همچنان در خودروهای خودران آینده نیز دردسترس خواهد بود. این شرکت از طریق پروژه‌ای به‌نام کورتکس فناوری‌هایی مانند ویدئو، رادار، ردیابی نور و فاصله‌سنج را به‌کار می‌گیرد تا به‌خودرو اجازه دهد خود را با هرشرایطی سازگار کند. با کمک یادگیری ماشین، خودروها قادر خواهند بود از تجربیاتی که دارند درس بگیرند و به‌مرور عملکرد بهتری داشته باشند. هدف جگوار از پروژه کورتکس رسیدن به‌سطوح 4 و 5 فناوری خودران است.

عرضه خودروهای برقی
براساس اعلام تیه‌ری بولور کمپانی جگوار-لندروور با عزمی راسخ به‌سمت الکتریکی شدن می‌رود. درهمین راستا قرار است تا سال 2025 تمام محصولاتی که جگوار به‌بــــــازار می‌فرستد خودروهایی صرفا الکتریکی باشند.
لندروور هم قرار است نخستین‌مدل تمام‌الکتریکی خود را در سال 2024 به‌بازار معرفی کند و تا دو سال بعد از آن هم پنج مدل تمام‌الکتریکی دیگر به‌خط تولید لندروور افزوده خواهد شد. این کمپانی همچنین از سال گذشته آزمایش مدل‌های هیدروژن‌سوز را در جاده‌های بریتانیا آغاز کرده و چنان‌که اعلام کرده تا سال 2026 به‌طور کامل موتورهای دیزلی را از دور خارج خواهد کرد.

رویکرد برنده
جگوار-لندروور رویکردی کنش‌گرانه را درقبال تغییر اجتناب‌ناپذیر به‌سوی خودروهای خودران در پیش گرفته است و این کمپانی به‌جای دنبال کردن سایر شرکت‌ها و اجازه دادن به‌این‌که رقبا راه‌حل‌ها و فناوری‌هایی را پیدا کنند، خود مستقیما وارد میدان شده و نقشی پیشتاز را برعهده گرفته است.
این شرکت با سرمایه‌گذاری کلان خود دربخش تحقیق و توسعه در تلاش است راهی برای برطرف ساختن نیازهای مشتریان آتی خود ارائه دهد و همچنان در جایگاه برندی باقی بماند که خودروهایی با عملکرد بالا و با فناوری روز را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =