کد خبر: 238952
تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۰
کرایه ماشین

برندهای متنوعی از خودرو در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند. این موضوع که کدامیک از آنها می‌توانند گزینه خوبی برای اجاره خودرو باشند بستگی به سلیقه مشتری دارد.

خرید خودرو و اجاره خودرو دو موضوع کاملا متفاوت با مزایا و معایب متمایز هستند. بنابراین گاهی افراد در مسیر انتخاب بین این دو دچار چالش بزرگی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم تا با تشریح کامل معایب و مزایای هر کدام از این گزینه‌ها، به این پرسش پاسخ دهیم که خرید ماشین یا کرایه ماشین! کدام بهتر است؟

خودرو بخریم یا اجاره کنیم؟

همانطور که اشاره شد خرید خودرو و اجاره آن دو مقوله کاملا متفاوت هستند و انتخاب هر کدام از آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین فاکتوری که این دو را از یکدیگر متمایز می‌کند؛ میزان بودجه‌ای است که در نظر گرفته شده است. قطعا می‌دانید که برای خرید یک خودروی مناسب که از نظر فنی و ظاهری در نقطه مطلوبی قرار دارد؛ نیاز به هزینه‌های هنگفتی داریم.

در واقع در ایران، خودرو به دلیل تاثیرپذیری از بازار ارز و شرایط اقتصادی، یک کالای سرمایه‌ای محسوب می‌شود. این در حالی است که اجاره خودرو، در بدترین و گران‌ترین حالت کمتر از روزانه ۵ الی ۱۰ میلیون تومان هزینه روی دست ما خواهد گذاشت. بنابراین این موضوع که قصد دارید خودرو را با هدف سرمایه‌گذاری خریداری کنید یا می‌خواهید از رانندگی با آن لذت ببرید؛ می‌تواند روی تصمیم شما اثرگذار باشد.

علاوه بر این، باید به این پرسش‌ها نیز پاسخ دهید که ظاهر و آپشن‌های خودرو تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد؟ آیا به دنبال یک خودروی ایمن و قدرتمند می‌گردید یا سرعت و شتاب مهم است؟ سواری راحت و امکانات پیشرفته‌ای که در اختیارتان قرار می‌گیرد چه تاثیر بر روی تصمیم شما دارد؟ دادن پاسخ‌های صحیح به این سوالات می‌تواند جوابگوی سوال اصلی یعنی خرید ماشین یا کرایه ماشین! کدام بهتر است باشد.

مزایا و معایب اجاره خودرو

اجاره ماشین برای افرادی که به هر دلیلی در یک بازه زمانی کوتاه، دسترسی به خودروی شخصی خود ندارند و نیازمند یک خودروی لوکس هستند بسیار مناسب است. البته این به این معنی نیست که قراردادهای موجود فقط برای اجاره روزانه تنظیم شده‌اند؛ بلکه بسیاری از موسسات کرایه اتومبیل مانند سورنا سیر(ejarekhodrosorena.com) قادرند خودروهای لوکس خود را برای مدت طولانی‌تری نیز در اختیار مشتریان قرار دهند. به طور کلی از موارد زیر می‌توان به عنوان مزایای اجاره خودرو نام برد:

هزینه کمتر نسبت به خرید خودرو
مسئولیت کمتر در قبال خرابی‌های فنی
تجربه رانندگی با انواع خوردوهای لوکس و به روز دنیا
امکان انتخاب خودروی مورد نظر با رنگ دلخواه
از معایب این شیوه تامین اتومبیل نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
دسترسی به خودرو در یک محدوده زمانی معین
نیاز به ارائه اسناد تضمینی
مسئولیت بیشتر در قبال حوادث احتمالی و سرقت خودرو

مزایا و معایب خرید خودرو

بسیاری از افراد این روزها ترجیح می‌دهند که به جای اجاره یک خودروی لوکس و شیک، یک خودروی معمولی و به اصطلاح دم دستی خریداری کنند و مالک آن باشند. داشتن اتومبیل شخصی دقیقا نقطه مقابل اجاره خودرو است.

بنابراین از مزایای این روش تامین اتومبیل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دسترسی به خودرو در هر زمان و هر مکانی
ایجاد حس تعلق خاطر
مسئولیت کمتر در مقایسه با زمانی که خودرویی با عقد یک قرارداد قانونی اجاره می‌شود
سادگی رانندگی و تسلط بیشتر بر روی خودرو
شخصی‌سازی تزئینات داخلی خودرو مانند روکش صندلی‌ها و رنگ بدنه
خرید با هدف سرمایه‌گذاری
موارد زیر معایبی است که برای خرید خودرو می‌توان گفت:
نیاز به سرمایه اولیه بیشتر نسبت به اجاره خودرو
هزینه نگهداری و تعمیرات و مسئولیت در قبال مشکلات فنی
پرداخت بیمه و مالیات
کاهش ارزش خودرو به دلیل استهلاک سالانه
ورود مدل‌های جدید خودرو به بازار و کاهش قیمت مدل‌های قدیمی

اجاره خودرو به صورت ساعتی

بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه اجاره اتومبیل، خدمات متنوعی دارند که امکان اجاره ساعتی خودرو یکی از آنهاست. این سرویس برای مشتریانی که سفرهای درون شهری کوتاهی دارند و می‌خواهند برای کمتر از نیم روز یک خودرو لوکس در اختیار داشته باشند طراحی شده است. شرکت سورنا سیر که یکی از معتبرترین مجموعه‌های فعال در این زمینه است؛ این امکان فوق‌العاده را برای مشتریان خود فراهم کرده تا آنها بتوانند متناسب با بودجه در نظر گرفته شده، برای مدت کوتاهی یک خودرو لوکس را به صورت دربست در اختیار بگیرند. بیشتر مشتریان این سرویس ویژه را افرادی تشکیل می‌دهند که برای قرارهای کاری یا عاشقانه خود نیاز به یک خودرو بسیار خاص و متفاوت دارند. افرادی که وظیفه برگزاری تشریفات یک مراسم رسمی را به عهده دارند نیز می‌توانند با اجاره خودرو به صورت ساعتی، وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند.

اجاره خودرو برای مسافرت

برای داشتن یک سفر راحت و خاطره‌انگیز جاده‌ای، هیچ چیز مهم‌تر از راحتی وسیله نقلیه‌ای که با آن سفر می‌کنید نیست. به غیر از میزان راحتی، تعداد افرادی که در این سفر شما را همراهی می‌کنند نیز در انتخاب خودرو تاثیرگذار هستند. به عنوان مثال برای سفر یک خانواده چهار نفره ممکن است یک سدان سایز متوسط مانند هیوندا سوناتا LF کافی باشد. اما همین خودرو برای یک خانواده پر جمعیت ۵ تا ۶ نفره اصلا مناسب نیست و می‌تواند در طول سفر چالش ایجاد کند. به همین خاطر برخی از افرادی که قصد سفرهای تفریحی دسته جمعی را دارند؛ با وجود داشتن خودروی شخصی به سراغ موسسات اجاره اتومبیل می‌روند و با توجه به بودجه خود، یک خودروی مناسب را انتخاب می‌کنند. بنابراین انتخاب بین خرید ماشین یا کرایه ماشین در مورد مشتریانی که با هدف سفر کردن به سراغ یک اتومبیل متفاوت می‌روند موضوعیت ندارد.

قیمت اجاره خودرو خارجی

هزینه‌ای که برای اجاره یک خودروی خارجی باید پرداخت کنید؛ بستگی به عوامل مختلفی دارد. مدل خودرو، سال ساخت آن، میزان سلامت خودرو، رنگ و نوع سرویس انتخابی همگی از جمله عواملی هستند که روی جمع فاکتور تاثیر می‌گذارند. به عنوان مثال اجاره خودرو مازراتی گرن کابریو در مقایسه با یک خودروی کم ارزش‌تر مانند مزدا ۳ طبیعتا گران‌تر است. چرا که مازراتی هم قیمت بالاتر و هم امکاناتی بیشتری دارد.

آدرس :جردن – کوچه آناهیتا – پلاک ۲۲ – واحد۷

تلفن: ۸۸۷۸۵۷۰۴ - ۰۲۱

ایمیل: info@ejarekhodrosorena.com

سایت: https://ejarekhodrosorena.com

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =